Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

JiiiHaad
Huomasin kehittyneeni ja aloitin uuden projektin JiiiHaad. BreakBeat / Big Beat / Breaks / Trance. Jos olet uusi tuttavuus kannattaa kuunnella ennemmin tätä, kuin 36.788-projektia.

36.788
Tämä on wanha ja kohta puoliin bittitaivaaseen katoava projekti joka sisältää kokeellista Big Beat:ia / BreakBeat:ia, tai jotain.

Kappaleita saa arvostella ihan mielinmäärin asteikolla 4-10.
Vaikka teen musiikkia lähinnä itselleni, kommentteja ja arvosteluita on mukava lukia. Ei ole väliä oletko musiikin ammattilainen vai sunnuntaikuuntelija, kuulisin mielelläni millaisia tunteita kappaleeni herätti, tai kuuluivatko taajuudet 2580Hz korkeudelta 3dB liian kovaa.
Miltä kappale Sinusta kuulosti?
Mitään nelos-floodausta ei ole odotettavissa vaikket pitäisikään kappaleesta, joten arvostelkaa pliiis ihan kunnolla. Jos kommenttia ei jaksa kirjottaa, ihan pelkkä numerokin käy.

Suosittelen:
Vitun vihanen darkstep tykitys: DJ Throttler - Overbrewed
Perkeleen kova aivot räjäyttävä wreckstep pätkä: edgey - EnibMuloc
Mikseri.net:in suosikkiartistini tällä hetkellä on
necessary_evil raudanlujaa wreckstep:piä jossa ei olla säröjä säästelty!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Historia(päivitetty 14.7.2005):
Olipa kerran Sodankylässä vuonna 1994 tai 1995. Musiikin numero ala-asteella 5, yläasteella 6, en ole soittanut mitään soitinta enkä opiskellut musiikkia mitenkään, oikiastaan en etes kuunnellut musiikkia. Rehellisesti sanoen nuorena ja epävarmana kuuntelin sen ajan perusdancea ja -teknoa pelkästään siksi kun muutkin kuuntelivat, en saanu mitään kiksejä. Naapurin tykönä ollessa korvaani sattui kumminkin erikoista ja miellyttävää musiikkia. Se oli amatöörien tekemää träkkeri-musiikkia! Niistä monista kappaleista jäi mieleen yksi, u4ia-dracula. Tämä kappale oli jotain täysin muuta mitä olin tottunut kuuntelemaan ja olin täysin myyty, monimutkainen komppi soi päässäni siitä lähtien monta päivää.
Kun perheeseeni hankittiin tietokone kuuntelin kappaletta Scream Trackkerillä, ja pikkuhiljaa aloin ymmärtää miten kyseinen ohjelma toimii. Hieman myöhemmin sain hullun idean alkaa tekemään itse musiikkia Scream Trackerillä.

Kun aloitin harrastuksen olin niin n00b, etten tajunnut nuoteista enkä tietokoneista pätkän vertaa! Jopa ensimmäiset todella säälittävät biisin pätkät piti tallentaa alkuperäisten kappaleiden(niistä sain samplet) päälle, koska en osannut tallentaa niitä uusiksi tiedostoiksi! :-)
Kun hieman kehityin kulutin tuhottomasti aikaa tietokoneen ääressä Mikrobitin-purkissa surffatessa 14400 modeemilla ja imutellessa uusia kappaleita, ja tietysti yritin raivoisasti saada jotain hyvän kuuloista aikaseksi. Ei siitä mitään tullut.

Ammattikouluun Rovaniemelle koulunasuntolaan siirtyessä 1997 sain kämppäkaveriksi tyypin Ivalosta, hän myös teki träkkerimusiikkia. Tähän asti olin ollut harrastukseni kanssa täysin yksin ilman minkäänlaista apua. Aloin käyttämään Fast Trakkeriä ja olin kehittynyt jonninverran parissa vuodessa, mutta kaikki yli 300 kappaleen pätkää olivat todella syvältä! Asuntolassa ollessa harrastus jäi viikonloppuihin, koska tietokone oli kotona.
Vitutti.

Armeijan jälkeen 2002 Fast Träkker oli saanut jo väistyä, kun olin lukenut Mikrobitistä Jeskola Buzz Machinesta. Aika kului kaikenlaisten efektien ja generaattoreiden toiminnan selvittämiseen. Tässä vaiheessa lopetin valmiiden pre-settien, rumpu-looppien (ei koske amen-breikkiä) ja samplejen käytön. Joskus vuonna 2003 löysin mikseri.netin, jossa haahuilin päivittäin. Jossain välissä rekisteröidyin käyttäjäksi ja aloitin projektin 36.788.

Vuoden 2004 alussa ostin PCR-50 midi-kiipparin ja aloin opettelemaan Reason 2.5 käyttöä. Wanhalle träkkerikäyttäjälle kyseinen ohjelma oli shokki! Kumminki sai jotain aikaiseksi ja syntyi kappale josta pidin todella paljon, "Exist only to Kill(Gaara)". Täysin uuden "sävellystavan" ansiosta mukaan tuli uusia näkökulmia ja ideoita.

Vuosi 2005 Oulu. Vaikka kehitystä on tapahtunut _todella_ paljon, en edelleenkään tiedä mitä ovat duuri ja molli, enkä osaa soittaa mitään soitinta. Tai no, soitan todella huonosti kiipparilla ja nuotit pitää edelleen asetella yksitellen sekvensseriin. Huomaan että olen pihalla harrastuksestani lähes yhtä paljon, kuin aloittaessa 10 vuotta sitten. Tätä se on..
Ai niin. Innostus täällä pyörimiseen/forumiin/oleskeluun meni ku hokas kuinka sisä siittonen tämä on. Sitä sattuu, joka paikassa.

Vuosi 2006 Oulu.
Pari melodiaa ja komppia omaksi iloksi, mukava väännellä nuppeja joskus yksikseen.

Vuosi 2007 Oulu.
Hilijasta.

Vuosi 2008 Oulu.
Tammikuu. M-Audio päätti vihdoin julkasta vista-ajurit äänikortille. 

Vuosi 2009 Oulu, kesä.
Oho, muistin just että mulla oli täälä tämmönen mikseri.net kirjanmerkeissä. Meikä on nyt 28v. Eipä mittään, mukava piettää tämmöstä vousikirjaa. :D

Vuosi 2013 Oulu, syksy.

Kylläpä se aika rientää. Uskomatonta, mutta mulla meni musiikista maku usiampi vuosi sitte. Kuuntelin kyllä silloin tällöin jotain, mutta enää en ollut niin maaninen musiikin suhteen. :D Into musiikkiin alkoi palata kun kuulin ensimmäisen kerran dubstep-biisin dropin. Toissapäivänä otin ihan asiakseni jonkinlaisen dubstep-pätkän teon ja äsken sain sen valmiiksi. Kaikista hankalinta Reasonin kanssa työskennellessä on ne epätarkat potentiometrit. Träkkerit hoitaa asian paljon selkeämmin tarkoilla numeroarvoilla. Erityisesti dubsteppibassojen LFO:n säätäminen on tuskaa hiirellä ja vielä hankalampaa viivan piirtämistä pianorollissa. 

Ai niin! Kuulin ja kokeilin joku viikko sitten Milky Trackkeriä, joka on käytännössä ikkunassa toimiva Fast Trackker. Aivan mahtava kapistus.


Vuosi 2022 Oulu, kesä loppuu kohta.

L   O   L

O

L

 

Kyllä sitä ihminen vanhenee nopsaan. Tai siis ajantaju katoaa. Enää en runkkaa viidesti päivässä, mutta muuten sama meno. Pirusti mielenkiintoisia asioita ja, ah, saan niitää tutkia! Pelihommissa nykyään. Jos nykyinen kusahtaa, niin toinen helpompi idea on jo valmis.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


e-mail: jiiihaad@gmail.com


MAINOKSISTA:
En enää pyöri 24/7 mikserissä, joten kappaleidenne arvostelussa voi mennä kauan.
Kaikki rumpu&basso, breakbeat tai vastaavanlaisen musiikkityylin mainokset otetaan ilolla vastaan. Myös kaikkia nopeita, yli 150bpm meneviä kannattaa mainostaa, oli genre mikä hyvänsä. Kommentointi motivaatiotani voit nostaa huomattavasti kommentoimalla ensin JiiiHaad-projektin kappaleita.



Pikaviestit

Vain sisäänkirjautuneet voivat lukea ja lähettää kommentteja.

Liity käyttäjäksi   tai kirjaudu sisään


Kirjaudu Facebook-tunnuksella: