Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
I'm open to anyone who would like to chat with me about synthesizers, composing music and music generally. I can freely take any projects involving me to compose new music or helping with sound design, be it anything between commercial stuff to freeware games. I have also (quite limited) experience about editing video.
I'm currently collecting sort of database of any information available about my (rare) gear I use. For example, I have bought some very hard to find magazines and scanned original reviews and advertisements about the gear and most of them, if not all, are older than the oldest Sound-On-Sound online reviews available (1994), so in most cases, from the whole internet my scanned pages are currently the only possible source to see and read them!
MY GEAR SETUP:
Synthesizers/Keyboards:
Digitals:
Generalmusic S3 Turbo
Technics SX-WSA1
Roland JV-2080 (+ Vintage Synth, Orchestral, World, Special FX)
Roland JD-990 (+ Vintage Synth, M-256E)
Korg X3
Yamaha EX-5R (+ BC3, ASIB1, JAZ 1Gb)
Korg O3 Symphony Module (+ POC-01, POC-04)
Akai S2000
Analogs:
Yamaha CS-50
Yamaha CS-01 (+ midikit & mods)
Roland RS-505 Paraphonic
Roland VP-330 Vocoder Plus
Hohner String Melody II
EKO Stradivarius
Roland SH-09
Oberheim Matrix-6r
Sequential Circuits Pro-One
Behringer Model D
Casio HT-6000
Casio PT-1
Acoustic & Electro-acoustic:
Yamaha CP-60M Electric Upright
H.Gütschow (Berlin) Concert upright piano
Glockenspiel
Effects processors:
Lexicon PCM-70 (v3.01)
Dynacord DRP-20X
Dynacord DRP-15
Dynacord PDD 14
Dynacord DRP-16
Dynacord DEM 258
Boss Chorus CE-3
Vestax DPH-X1
Vestax DWG-X1
Midi tools:
Zyklus MPS-1 - Midi Performance System !!!
(+ 2 x DC-1 - Data Cartridge)
Dynacord Rhythm Stick
Dynacord Big Brain
Oberheim Cyclone - Perf/x
Oberheim Systemizer - Perf/x (x2)
Oberheim Navigator - Perf/x
Oberheim Drummer - Perf/x
Oberheim Strummer - Perf/x
EES M2C - Midi Multi Converter / Transposer
Yamaha MCS2 - Midi Control Station (x2)
Roland A-880 - Midi patchbay
Doepfer MCV4
Kawai M8000 Master keyboard
Drum gear:
Simmons SDS7
Simmons SDS8
Boss DR-55
Roland DDR-30 - Digital Drums
Dynacord Rhythm Stick
Dynacord Percuter S
Dynacord Percuter (+ 62 drum cartridges)
Dynacord P20 - Programmable digital drums
Dynacord Mini-P - Digital drums (x3)
Dynacord Digital Hit (8" Natural Snare)
Alesis DM5
Mackie LM-3204
(+ Mackie LM-3204E)
Aphex Dominator II model 720
FMR Audio RNC1773
FMR Audio RNLA7239
Spectrasonic Symphony Of Voices - sample cd-set
Foot pedals:
13 x Volume/Expression
13 x Sustain/Switch
DAW/Computer stuff:
Panasonic CF-19 Toughbook MK1
EMU 0404 USB
LG T1710B - 17" Touchscreen
Tascam X-48 MKII
Software:
Audacity (Audio recording, editing and multi-track overdubbing)
Zyklus Improvisor (Realtime sequencer and arpeggiator)
Harrastan vapaa-aikaisesti elektronista musiikkia, äänen ohjelmointia sekä ihan vain ääniefektejä. Olen sellainen ns. "äänitaiteilija" eli käytännössä mua kiinnostavat kaikki audioon liittyvät jutut ja lähes kaikki esineet jotka vain tekevät jotain ääntä. Tästä syystä musiikissa erityisesti analoginen (eli 'puhdas' elektroninen) ääni on se joka vetää aina mukaansa.
En yleensä pidä itseäni kauheen hyvänä soittajana, koska keskityn enemmän itse saundien tekoon ja niiden muokkaamiseen kuin mitä soittamiseen joten itse soittotaidon harjoittelu jää vähemmälle... mutta aika usein hieno saundi tavallaa antaa jo itsestään inspiraatiota kappaleeksi asti. Silloin kun soitan kappaleita, pääsääntöisesti en edes tiedä mitä pitäisi tehdä vaan täysin spontaanisesti improvisoin itse kaiken samantien livenä... joskus työstän vain ideaa tai improvisoin "puolittain" eli tavallaan mielessäni on jo ennestää pieni ajatus mitä tyyliä teen mutta käytännössä teen kaiken vapaasti. Sellainen tapa helpottaa musiikin tekemistä siten että koskaan ei tarvitse tuhlata aikaa liialliseen kappaleiden työstämiseen ja säätämiseen vaan saa tehtyä kappaleita nopeasti vaikka keskellä yötä jos siltä tuntuu. Kun inspiraatio iskee niin on parasta antautua sen vietäväksi eikä estellä sitä järkeilyllä tai hidastaa sitä pikkutarkalla säätämisellä... se vain tulee sellaisena kuin se tulee ja sillä selvä. Tietenkin on joskus hyvä parannella tai dubata jos on jo ennestään mielessä tietty teema tai ajatus tai jos sen merkitystä haluaa muuten korostaa.
Improvisaatiosta voinkin lainata erään "nimeltä-mainitsemattoman" tuttavan sanoja:
"Tunnelma ja tunne ovat kaikki kaikessa musiikissa, ei tekninen suoritus. Unohda tempo, unohda käskyt, unohda opit. Unohda pelot, unohda häpeä, unohda yleisö, unohda teoria. Irtaudu kaavoista, riko kaavat..."
Itse en olisi osannut tuota paremmin sanoiksi pukea ^^
"I compose spontaneously. I try to capture the music without the influence of reasoning or the possibility of alteration. The only way to achieve this is not to think. Thought is a tool of analysis. It cannot be a tool of creation. When the music comes raw like this, it is closer to the truth of the moment."
- Vangelis
Vain sisäänkirjautuneet voivat lukea ja lähettää kommentteja.
Liity käyttäjäksi tai kirjaudu sisään