Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Päädyin käyttämään samplereita kun rakkaiden analogisyntikoiden soundit piti tuoda live-tilanteeseen. Eikä esim. kunnon mellotroneja saa livenä aikaan ilman sampleria. Siispä samplasin viulukoneeni ja syntikkani ja iskin samplerin tukevaan räkkiin. Ihan pirun kätevästi hommat on sillä sujunutkin. Studiossa käytän softasampleria, tosin vähänlaisesti. Toimittavat lähinnä rumpukoneen ja orkesterin virkaa.
Mellotron on kyllä yliveto. Senkin saa toisinnettua erinomaisesti millä tahansa hardis tai softasamplerilla, kunhan vain samplaa joka ääneen siitä aidosta mellotronista. Mitä muuten tulee samplereihin, niin olen kyllä vahvasti sen kannalla, että vähintää yksi sample per kosketin. Jos sampleja on vähemmän, niin se saundi aina pakostakin latistuu... eli EI erinopeuksilla soitetuilla sampleille.
JuZa kirjoitti:
Minun mielestäni on myös totta, että äänenlaaduissa ei ole eroa, mutta itse en pidä kovinkaan monen softasamplerin filttereistä; tyypillinen softa-ongelma.
Mitääh? Eikös kaikkien HW-samplereiden filtterit ole toteutettu softalla? Niinkuin niiden efektit, envelopet, LFOt jne? Joku Emax II tais olla viimeinen oikeilla (=analogisilla) filttereillä varustettu sampleri.
Veikkaan vahvasti, että jonkun EXSn tai Kontaktin filtterit pieksevät esim. E-Mun kovasti kehutut, mutta kymmenen vuotta vanhat Z-planet.