Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Omistamme shuren 606 dynaamisen mikrofoonin ja olemme yrittäneet työstää laulua johinkin biiseihin sen kanssa ja ei tule mitään. Tulee kamala poissaoleva soundi!!! Ja mikä hirveintä se kuulostaa juuri vanhan apulannan laululta soundiltaan (ei soitto tietenkään eikä laulajan ääni ole huono) Kaipa uusi mikki pitäisi ostaa??? Ja olemmekin miettineet ,että ostaisimme behringerin b1 konkkamikin. Olisiko kyseinen mikki studio käytössä hyvä ja nimenomaan laulu käytössä ???
Ainakin rumppujen kanssa konkkamikki tuntuu tuovan sitä läsnäolon tuntua enemmän. Mutta vertailukohtana on aika halvat dynaamiset mikit, eli enpä ole tehnyt mitään laajaa vertailua asiasta.
Mutta konkkamikeissä kannattaa ottaa huomioon se, että ne tarvitsevat virtaa toimiakseen, eli mikki menee harakoille, ellei mikseri/raituri/ym. pysty sitä virtaa tarjoamaan.
joo kyllähän noi phantomit löytyy mikseristä. Käytätkö sitä konkkaa overheadina vai missä ? Mut noin periaatteessa ollaan hakemassa lauluun syvyyttä ja eroavuutta...
konkkamikin dynamiikka on aivan eri luokkaa dynaamisen mikrofonin kanssa. normaalisti lauluja nauhoittaessa noita käytetään ihan telineessä ja eteen vaan joku pop-suoja.
tilantuntua voi sitten tehdä delaylla ja reverbillä jos sellaista tarvitsee.
m.e.a.n kirjoitti:
joo kyllähän noi phantomit löytyy mikseristä. Käytätkö sitä konkkaa overheadina vai missä ? Mut noin periaatteessa ollaan hakemassa lauluun syvyyttä ja eroavuutta...
Jep, kaksi konkkaa overheadeina. Vanhoihin sonyn dynaamisiin ero on aika huomattava. Ainakin huonekaiku kuulostaa luonnollisemmalta.
Mikrofonin valinta riippuu kai aika paljon laulutyylistä, mitä jostain kirjasta joskus lueskelin. Ehkäpä kannattaa yrittää saada mikkejä kokeiltavaksi, jos vain mahdollista.
Laulussa voi tietenkin yrittää käyttää tuplausta tai ylipäätänsä jotain stereoefektiä, niin ainakin erottuu paremmin. Sekin auttaa, kun jättää laulut melkein yksin keskelle, niin muut soittimet eivät pääse sotkemaan niitä niin paljon.