Kirjoittaja
|
Aivan uskomaton tietämättömyys
|
Klaus H
2496 viestiä
|
#1 kirjoitettu
04.06.2013 22:44
Moni täälläkin olija tietää miksolyydisen ja muiden kirkkohässäköiden välisen eron. Miksi vitussa he eivät ole töissä? Siksi koska tässä maassa ei haluta työllistää osaajia, tässä maassa halutaan työllistää sellaisia jazzpianisteja joiden sormet eivät taivu septimiin... Vitun säälittävää.
Oletteko kohdanneet omalla kohdallanne vähättelyä, suoranaista vittuilua, vai oletteko saaneet pestin sukulaisuusuhteiden kautta?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Abro_Paukku
38 viestiä
|
#2 kirjoitettu
05.06.2013 00:08
lol
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
veezay
bassofriikki 7677 viestiä Luottokäyttäjä
|
#3 kirjoitettu
05.06.2013 00:43
Klaus H kirjoitti:
Moni täälläkin olija tietää miksolyydisen ja muiden kirkkohässäköiden välisen eron. Miksi vitussa he eivät ole töissä? Siksi koska tässä maassa ei haluta työllistää osaajia, tässä maassa halutaan työllistää sellaisia jazzpianisteja joiden sormet eivät taivu septimiin... Vitun säälittävää.
Oletteko kohdanneet omalla kohdallanne vähättelyä, suoranaista vittuilua, vai oletteko saaneet pestin sukulaisuusuhteiden kautta?
juuh elikkäs.
tää oli nyt ehkä aavistuksen sekavasti muotoiltu aloitusviesti. sua kiinnostaa tietää, miksi yleensä palkataan huonoja muusikoita?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Putte
6684 viestiä
|
#4 kirjoitettu
05.06.2013 07:47
Klaus H kirjoitti:
Moni täälläkin olija tietää miksolyydisen ja muiden kirkkohässäköiden välisen eron. Miksi vitussa he eivät ole töissä? Siksi koska tässä maassa ei haluta työllistää osaajia, tässä maassa halutaan työllistää sellaisia jazzpianisteja joiden sormet eivät taivu septimiin... Vitun säälittävää.
Oletteko kohdanneet omalla kohdallanne vähättelyä, suoranaista vittuilua, vai oletteko saaneet pestin sukulaisuusuhteiden kautta?
No jos sitä menee nenä pystyssä et "mul on tää miksolyydinen tässä eli annappa duunia" niin sietääkin vittuilla. Ja myös jos osaaminen on tasoa Feat Pitbull niin silloinkin sietää vittuilla. Muusikoille ylipäätään kannattaa vittuilla. Suurin osa on kuin romanikerjäläisiä, jotka vain innostuvat kun joku heittää ensimmäiset lantit. Jossain vaiheessa itsekritiikin käsite alkaa hukkua ja homma muuttuu sellaiseksi itsetodistavaksi luupiksi, "kyllähän nyt osaan kun minulle tästä maksetaan". Tuloksena syntyy paskaa. Tuolla asenteella on ihan yks lysti kuinka septimiin sormensa saa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Paronitar Margarina Rindfleisch
43 viestiä
|
#5 kirjoitettu
05.06.2013 07:48
Klaus H kirjoitti:
Moni täälläkin olija tietää miksolyydisen ja muiden kirkkohässäköiden välisen eron. Miksi vitussa he eivät ole töissä? Siksi koska tässä maassa ei haluta työllistää osaajia, tässä maassa halutaan työllistää sellaisia jazzpianisteja joiden sormet eivät taivu septimiin... Vitun säälittävää.
Siksi, kullanmuru, koska tässä maassa ei haluta työllistää idiootteja. Minäkin tiedän mitä on glaseeraus, flambeeraus ja bouillabaisse, mutta silti käyn ravintolassa vain asiakkaana.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Lautajaska
4034 viestiä
|
#6 kirjoitettu
05.06.2013 15:16
Putte kirjoitti:
Klaus H kirjoitti:
Moni täälläkin olija tietää miksolyydisen ja muiden kirkkohässäköiden välisen eron. Miksi vitussa he eivät ole töissä? Siksi koska tässä maassa ei haluta työllistää osaajia, tässä maassa halutaan työllistää sellaisia jazzpianisteja joiden sormet eivät taivu septimiin... Vitun säälittävää.
Oletteko kohdanneet omalla kohdallanne vähättelyä, suoranaista vittuilua, vai oletteko saaneet pestin sukulaisuusuhteiden kautta?
No jos sitä menee nenä pystyssä et "mul on tää miksolyydinen tässä eli annappa duunia" niin sietääkin vittuilla. Ja myös jos osaaminen on tasoa Feat Pitbull niin silloinkin sietää vittuilla. Muusikoille ylipäätään kannattaa vittuilla. Suurin osa on kuin romanikerjäläisiä, jotka vain innostuvat kun joku heittää ensimmäiset lantit. Jossain vaiheessa itsekritiikin käsite alkaa hukkua ja homma muuttuu sellaiseksi itsetodistavaksi luupiksi, "kyllähän nyt osaan kun minulle tästä maksetaan". Tuloksena syntyy paskaa. Tuolla asenteella on ihan yks lysti kuinka septimiin sormensa saa.
Soittajalle se, että huomaa saavansa siitä rahaakin toimii kyllä yleensä kannustimena pystyä parempaan, että maksaisivat vielä enemmän. Mitä isommiksi muuttuvat yleisöt, sitä enemmän kokee tarpeelliseksi kyetä antamaan niille jotain. Joskus se saa tuntemaan itsensä liian riittämättömäksi ja laittaa tarttumaan pulloon. Se on monen kohdalla selitys sille, että artistin alkoholinkäyttö alkaa mennä överiksi. Jos kohta myös "hotellikuoleman" torjuntakin. Soittajahan saa lavalla vain piipahtaa hetkisen ja loput on matkustusta ja hotelleissa nyhjäämistä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Putte
6684 viestiä
|
#7 kirjoitettu
05.06.2013 17:10
Lautajaska kirjoitti:
Soittajalle se, että huomaa saavansa siitä rahaakin toimii kyllä yleensä kannustimena pystyä parempaan, että maksaisivat vielä enemmän. Mitä isommiksi muuttuvat yleisöt, sitä enemmän kokee tarpeelliseksi kyetä antamaan niille jotain.
Paskapuhetta. Perustelut: Feat Pitbull, Metallica ja Timo Kotipellon sooloura.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
MKDELTA
11907 viestiä
|
#8 kirjoitettu
05.06.2013 19:03
mitä järkee yrittää vääntää musiikkia elannoksee ellei sit oo joku kuubalaine bardi tai jotai
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Shah
2339 viestiä
|
#9 kirjoitettu
06.06.2013 18:08
MKDELTA kirjoitti:
mitä järkee yrittää vääntää musiikkia elannoksee ellei sit oo joku kuubalaine bardi tai jotai
Entäs konemuusikko Hyvinkäältä?
Huvittaa kun joskus kuulee väheksyntää puolalaisista Suomeen muuttaneista muusikoista. Ja niitä juttuja heittää sitten muusikot itse. Se on vähän kuin paskantais omiin saappaisiinsa ja vetäis lontsarit jalkaan.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Lautajaska
4034 viestiä
|
#10 kirjoitettu
06.06.2013 18:45
Putte kirjoitti:
Lautajaska kirjoitti:
Soittajalle se, että huomaa saavansa siitä rahaakin toimii kyllä yleensä kannustimena pystyä parempaan, että maksaisivat vielä enemmän. Mitä isommiksi muuttuvat yleisöt, sitä enemmän kokee tarpeelliseksi kyetä antamaan niille jotain.
Paskapuhetta. Perustelut: Feat Pitbull, Metallica ja Timo Kotipellon sooloura.
Kovin pieni ote maailman muusikkokunnasta on vain se säännön vahvistava poikkeus.
Eikä ainakaan itselläni ole minkäänlaista harhakuvitelmaa, että olisin kovempi muusikko, kuin kuka tahansa mainistsemistasi, vaikkapa Metallican miehistä.
Vaikkakaan kyseinen bändi ei kuulu omiin suosikkeihini, en kuvittele, etteivät he osaisi ja tekisi tosissaan.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Sunt1o
aka Tuhma Pupu 3540 viestiä Luottokäyttäjä
|
#11 kirjoitettu
06.06.2013 19:25
Putte kirjoitti:
Paskapuhetta. Perustelut: Feat Pitbull, Metallica ja Timo Kotipellon sooloura.
Mitä jos nuo onkin nimenomaan niitä ketkä ei välitä rahasta vittuakaan vaan tekevät innolla. Paskaa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
MKDELTA
11907 viestiä
|
#12 kirjoitettu
06.06.2013 19:59 Muok:06.06.2013 19:59
väärä ketju : |
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Putte
6684 viestiä
|
#13 kirjoitettu
07.06.2013 09:22 Muok:07.06.2013 09:27
Lautajaska kirjoitti:
Kovin pieni ote maailman muusikkokunnasta on vain se säännön vahvistava poikkeus.
Eikä ainakaan itselläni ole minkäänlaista harhakuvitelmaa, että olisin kovempi muusikko, kuin kuka tahansa mainistsemistasi, vaikkapa Metallican miehistä.
Vaikkakaan kyseinen bändi ei kuulu omiin suosikkeihini, en kuvittele, etteivät he osaisi ja tekisi tosissaan.
Ei kyse olekaan osaamisesta, vaan asenteesta sitä musantekoa kohtaan. David Garrett on täydellinen esimerkki. Oli yksi lupaavimmista moderneista viulisteista, kunnes päätti siirtyä soittamaan pop-biisejä rahan perässä. Tuloksena albumillinen aivan käsittämättömän hirveää paskaa. Osaamista löytyy vaikka kuin vitusti, mutta näköjään halukkuutta ei. Garret ei kuitenkaan ole menetetty tapaus, kuten Feat Pitbull. Tai Marc Anthony. Tai Hanna-Riikka Siitonen. Tai Lauri Tähkä. Tai Michael Bublé. Jatkanko vielä listaa?
Putte muokkasi viestiä 09:26 07.06.2013
ps. Hanna-Riikka Siitosella ei kyllä oikeastaan ole osaamista, mutta asenne vielä senkin edestä enemmän perseestä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Lautajaska
4034 viestiä
|
#14 kirjoitettu
07.06.2013 10:14
Putte kirjoitti:
Lautajaska kirjoitti:
Kovin pieni ote maailman muusikkokunnasta on vain se säännön vahvistava poikkeus.
Eikä ainakaan itselläni ole minkäänlaista harhakuvitelmaa, että olisin kovempi muusikko, kuin kuka tahansa mainistsemistasi, vaikkapa Metallican miehistä.
Vaikkakaan kyseinen bändi ei kuulu omiin suosikkeihini, en kuvittele, etteivät he osaisi ja tekisi tosissaan.
Ei kyse olekaan osaamisesta, vaan asenteesta sitä musantekoa kohtaan. David Garrett on täydellinen esimerkki. Oli yksi lupaavimmista moderneista viulisteista, kunnes päätti siirtyä soittamaan pop-biisejä rahan perässä. Tuloksena albumillinen aivan käsittämättömän hirveää paskaa. Osaamista löytyy vaikka kuin vitusti, mutta näköjään halukkuutta ei. Garret ei kuitenkaan ole menetetty tapaus, kuten Feat Pitbull. Tai Marc Anthony. Tai Hanna-Riikka Siitonen. Tai Lauri Tähkä. Tai Michael Bublé. Jatkanko vielä listaa?
Putte muokkasi viestiä 09:26 07.06.2013
ps. Hanna-Riikka Siitosella ei kyllä oikeastaan ole osaamista, mutta asenne vielä senkin edestä enemmän perseestä.
En ole Garretista aivan samaa mieltä. Olen tosin vain katsellut konsettivideoita, en kuullut studiolevyjä. Liveversiot eivät ainakaan anna ymmärtää, ettei hän tekisi musiikkiaan rakkaudesta siihen.
Häntä kun voi helposti verrata Linda Lampeniukseen, joka todellakin on saanut aikaan täysin mitään tekemätöntä jälkeä. Hänen tärkein meriittinsä olikin olla nättinä tyttönä mukana Speden TV-showssa. Eikä uskoakseni ole edes tehnyt siirtymistä kevyelle puolelle omasta ideastaan, vaan sekin idea lienee tuottajataholta. En koe Vanessa Maenkaan pärjäävän vertailussa Garretin kanssa. Linda ei ole edes kovin hehkuva solistinen soittajakaan, vaikka orkesterimuusikkona aivan ammattitaitoinen.
Tuossa rockmusiikin suurteosten soittamisessa instrumentaalisesti virtuoosimaisella soittimella valitettavasti paljastuu monien rockin perusbiisin melodinen köyhyys. Eihän niiden monenkaan melodinen sisältä ole kovinkaan kummonen. Monen biisin nousu arvoonsa on ollut ennenkaikkea esittäjiensä ansiota.
Makuasiat ovat aina vaikeita.
Klassisen musiikin sovittaminen rock komppeihin on aina ensin jännän kuuloista. Sitten huomaa, että ne ovat jääneet komppinsa vangiksi. Sitten kaivaa sen oikean version esiin.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Putte
6684 viestiä
|
#15 kirjoitettu
07.06.2013 10:24 Muok:07.06.2013 10:25
Lautajaska kirjoitti:
En ole Garretista aivan samaa mieltä. Olen tosin vain katsellut konsettivideoita, en kuullut studiolevyjä. Liveversiot eivät ainakaan anna ymmärtää, ettei hän tekisi musiikkiaan rakkaudesta siihen.
Lol no mielesteni se lavakäyttäytyminen on juuri se mistä sen asennevamman parhaiten huomaa. Onhan se tietty rock koittaa saada yleisöä mukaan "elämällä" soittoaan. Jonkun smells like teen spiritin soittaminen onnistuu vaikka Otamatonella. Ei sen suorituksen jälkeen tulisi kokea onnistuneensa. Anteeksipyyntö yleisölle olisi paikallaan.
Aina kun ihmiset eivät tee asioita täydellä potentiaalillaan, vihastun hieman.
Putte muokkasi viestiä 10:25 07.06.2013
Samaa mieltä loppuviestistäsi btw!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Lautajaska
4034 viestiä
|
#16 kirjoitettu
07.06.2013 18:47
Putte kirjoitti:
Lautajaska kirjoitti:
En ole Garretista aivan samaa mieltä. Olen tosin vain katsellut konsettivideoita, en kuullut studiolevyjä. Liveversiot eivät ainakaan anna ymmärtää, ettei hän tekisi musiikkiaan rakkaudesta siihen.
Lol no mielesteni se lavakäyttäytyminen on juuri se mistä sen asennevamman parhaiten huomaa. Onhan se tietty rock koittaa saada yleisöä mukaan "elämällä" soittoaan. Jonkun smells like teen spiritin soittaminen onnistuu vaikka Otamatonella. Ei sen suorituksen jälkeen tulisi kokea onnistuneensa. Anteeksipyyntö yleisölle olisi paikallaan.
Aina kun ihmiset eivät tee asioita täydellä potentiaalillaan, vihastun hieman.
Putte muokkasi viestiä 10:25 07.06.2013
Samaa mieltä loppuviestistäsi btw!
En niinkään piittaa siitä, miltä näyttää, vaan miltä kuulostaa ja kyllä hänen viulunsa mielestäni hehkuu hyvin.
Suomalaislla rockmiehillä lähinnä on tuo tapa soittaa, kuin tango-orkesteri. Naama peruslukemilla ja vähän niin kuin anteeksi nyt kamalasti asenteella. Muualla homman pitää näyttääkin joltakin. Täällä artistin pitää esittää kauhean nöyrää poikaa, vaikka olisi millainen itserakas kusipää. Maailmalla on jopa toisinpäin. Lavalla voidaan olla hirveitä machoja ja muutoin ei tunnista samaksi ihmiseksi.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Vessajono
7993 viestiä
|
#17 kirjoitettu
07.06.2013 20:40
Klaus H kirjoitti:
Oletteko kohdanneet omalla kohdallanne vähättelyä, suoranaista vittuilua, vai oletteko saaneet pestin sukulaisuusuhteiden kautta?
No suurin piirtein koko internethän siitä aina vittuilee et miten musiikki ei voi enää olla aitoa jos tietää mikä on C-mollin dominantti.
Reaalimaailmassa tilanne ei oo onneksi ihan niin paha.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Lautajaska
4034 viestiä
|
#18 kirjoitettu
07.06.2013 21:18
Klaus H kirjoitti:
Oletteko kohdanneet omalla kohdallanne vähättelyä, suoranaista vittuilua, vai oletteko saaneet pestin sukulaisuusuhteiden kautta?
Kyllä näihin vuosiin on saanut kuulla, jos jonkinlaista. Meidän alkuaikojen rockbändi lienee ollut historian naureskelluin tässä kunnassa. Täytyy myös todeta, että aivan aiheellisestikin. Ei me juuri mitään osattu, mutta intoa piisasi. Kumma kyllä haukutuimpaan aikaan meillä oli kuitenkin keikkoja monin verroin enemmän, kuin muilla kotikunnan bändeillä.
Sitten kun onnistuimme pääsemään JP-musiikin kokoelmakaseteille ja varsinkin, kun oma "Agenttijuna" kasetti ilmestyi, oman kunnan lehti haukkui sen pystyyn. Samaan aikaan maakunnan sanomalehti kehui saman tuotteen.
No, se kasetti oli melkoisen epätasainen laadultaan. Muutamassa biisissä soittajat olivat tosi kovia ja sitten tehtiin täytteeksi muutama raita silloisella keikkakokoonpanolla. Olisi Suur - Keuruun Sanomien toimittajan leuka kyllä loksahtanut, jos olisi tiennyt, että yhdelläkin raidalla soittivat mm. Antero Jakoila ja Bruuno Korpela.
Sellaistakin naureskelimme jälkeenpäin, kun meillä oli jossain vaiheessa pieni akustinen ryhmä, jolla soiteltiin monenlaisissa illanistujaisissa. Sillä jengillä saimme sitten kerran soittaa TV:ssä ja muuan naisihminen, joka oli kuullut meitä monta monituista kertaa ja sen kyseisen laulunkin, puhkesi kehumaan kuinka ei ollut arvannutkaan miten hyviä me ollaan. Vaikka siis oli kuullut saman esityksen monta kertaa jo livenä. Niin se vaikuttaa, missä saman asian kuulee.
Enkä tiedä, mitä kotipaikkakunnalla edelleenkään valtaosa meistä ajattelee. Se ei enää edes kiinnosta, kun maata ja keikkapaikkoja tuntuu riittävän tarpeeksi muutenkin.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Teemujazz
806 viestiä
|
#19 kirjoitettu
08.06.2013 13:36 Muok:08.06.2013 13:36
"Minä pherkele muutin sheitsemänkymmentäluvula Suomen ja olin klassinen muusiko. Sain klassinen koulutus ja minä halusin soittaa jazzia, mutta jouduinkin pherkele soitaman humpa.
Sheitsemänkymmentäluvula Suomalainen djuunari tienasi kaksikymmentä marka per päivä. Mutta mjuusikko tienasi viisikymmentä marka. Pherkele sjilloin mjuusikko oli hjerra...."
"Nykyään on paljon lahjakas mjuusikko, mutta enää ei olla keika. Ennen oli keika ja vähemmän lahjakas muusikko".
Tämmöistä settiä kuulin erään polakkimuusikon suusta aikanaan ja kyllä se oli ihan rahoiksi tuolla musalla ehtinyt lyömään. Sanoi soittaneensa 80-luvulla jossain tonavalla menneellä risteilyaluksella coctail-pianistina ja kuukauden liksa oli 5000 dollaria, joka lyötiin suoraan käteen, että semmosta. Nykyään sitten jos olisit jollain suomalaisella risteilyaluksella samoissa hommissa, niin kauas kyllä jäätäisiin tuosta viidestä tontusta, ellei sitten kyseessä olisi joku nimimies.
Teemujazz muokkasi viestiä 13:36 08.06.2013
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Teemujazz
806 viestiä
|
#20 kirjoitettu
08.06.2013 14:03
Mutta ylipäänsä itse aiheeseen, että pitäisikö jazzilla elää?
No ainakin se mitä tulee tähän tämän maan kikkelijazziin, niin jos se jazzi on sellaista, että pubin nurkassa siitä nauttii soittajien lisäksi vain ne kaksi jazzareiden tuttua, niin silloin kyseessä on "apurahanhiplaus-jazzi" ja ei siitä kuulukaan mitään liksaa maksaakaan.
Monet jotka sitten kuvittelevat osaavansa soittaa jazzia, niin voisivat kuunnella vaikka välillä Pat Metheny Groupin tuotantoa, niin huomaa kyllä sen jälkeen, että se aito jazz on sitä, että soitat omasta elämästä, etkä mistään Real Bookista konservatoriossa opittuja soolokiertoja ilman mitään syvempää pohjapintaa.
Sitten kun mennään tähän, että miksi ns. maailmanparannusjatsi ei putoa edelleenkään massoille kuin korkeintaan ostoskaupan taustamusiikkina johtuu siitä, että tämänkaltainen harmoonisesti sointurikasmusiikki kytkee aivot sellaiseen flow-tilaan, joka vastaa parhaimmillaan meditaatiota. Tai no siis itse muusikkona tiedän, että jos siinä soittaa jotain instrumenttia tällä moodilla, niin energiset nosteet ovat jo aikamoisia ja parhaimmillaan ajantajukin häviää, koska eihän aikaa oikeasti ole.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Lautajaska
4034 viestiä
|
#21 kirjoitettu
09.06.2013 23:02
Teemujazz kirjoitti:
Mutta ylipäänsä itse aiheeseen, että pitäisikö jazzilla elää?
No ainakin se mitä tulee tähän tämän maan kikkelijazziin, niin jos se jazzi on sellaista, että pubin nurkassa siitä nauttii soittajien lisäksi vain ne kaksi jazzareiden tuttua, niin silloin kyseessä on "apurahanhiplaus-jazzi" ja ei siitä kuulukaan mitään liksaa maksaakaan.
Monet jotka sitten kuvittelevat osaavansa soittaa jazzia, niin voisivat kuunnella vaikka välillä Pat Metheny Groupin tuotantoa, niin huomaa kyllä sen jälkeen, että se aito jazz on sitä, että soitat omasta elämästä, etkä mistään Real Bookista konservatoriossa opittuja soolokiertoja ilman mitään syvempää pohjapintaa.
Sitten kun mennään tähän, että miksi ns. maailmanparannusjatsi ei putoa edelleenkään massoille kuin korkeintaan ostoskaupan taustamusiikkina johtuu siitä, että tämänkaltainen harmoonisesti sointurikasmusiikki kytkee aivot sellaiseen flow-tilaan, joka vastaa parhaimmillaan meditaatiota. Tai no siis itse muusikkona tiedän, että jos siinä soittaa jotain instrumenttia tällä moodilla, niin energiset nosteet ovat jo aikamoisia ja parhaimmillaan ajantajukin häviää, koska eihän aikaa oikeasti ole.
Minulle herää kysymys, voiko Suomessa ylipäätään elää Jazzilla? Tai jos elää, niin ei liene leipä kovinkaan leveää siinä pöydässä.
Täällä taitaa jazzklubeja olla vähemmän, kuin soittajia. Tuskin edes maamme nimekkäimmät alan miehet siinä onnistuvat menemättä ulkomaille asti. Tämä on kylläkin mutua, mutta uskoisin kuitenkin olevani alan reaaliteeteistä perillä edes sen verran, että tohdin niin väittää.
On ikävä, jos näin on, mutta tiukkaahan täällä tuppaa toisinaan tekemään iskelmienkin esittäjillä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Paronitar Margarina Rindfleisch
43 viestiä
|
#22 kirjoitettu
10.06.2013 08:32
Eikö tässä liene ongelmana se, että täällä on vain kourallinen muusikoita mutta näitä mikseriräppäreitä, kolmen pennin hevirokkareita ja "mikä on se softa mitä ammattilaiset käyttää"-tuottajia taas pilvin pimein.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Lautajaska
4034 viestiä
|
#23 kirjoitettu
10.06.2013 13:29
Paronitar Margarina Rindfleisch kirjoitti:
Eikö tässä liene ongelmana se, että täällä on vain kourallinen muusikoita mutta näitä mikseriräppäreitä, kolmen pennin hevirokkareita ja "mikä on se softa mitä ammattilaiset käyttää"-tuottajia taas pilvin pimein.
Lisäksi monilla heistä on vahva usko siihen, että hyvää tulee nimenomaa, kun ei opettele mitään. Ei nuotteja, ei sointuoppia, ei edes soittamaan. Jos menee ja suorastaan opiskelee muusikoksi, ei enää "kykenisikään tekemään musiikkia luonnollisesti".
Sen mukaan kirjailijaksi tullaan parhaiten, kun ei opettele ollenkaan lukemaan ja kirjoittamaan.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|