Kirjoittaja
|
Millä vtun logiikalla?
|
Peysface
3190 viestiä
|
#1 kirjoitettu
08.05.2012 11:46
Täs viikkojen mittaan mulla on jääny pyörimään sanonta "Millä vitun logiikalla?", kun jotain selittämätöntä, järjetöntä, epämukavaa tai odottamatonta tapahtuu.
Tässä ketjussa voitte kysyä, ihmetellä, ajatella, vastata ja kinastella eri aiheista, joiden tapahtumiseen tai olemassaoloon ei löydy oikeen minkäänlaista - vitun - logiikkaa.
ympäripyöree, mut perkeleen tärkeä ketju.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#2 kirjoitettu
08.05.2012 11:59
Milla ihmeen logiikalla Silja Line tuli siihen tulokseen, että tuo on parempi logo kuin entinen?
Tai siellähän kerrotaan. Jotta se näyttäisi yhtenäisemmältä. Just.
Millä ihmeen logiikalla yksi ruma logo on yhdistetty yhdeksi vielä rummemaksi ja millä ihmeen logiikalla se hylje on pitänyt huonentaa sen takia? Onko se hymyilevä hylje liian iloinen Tallenkin imagoon, kun siellä vaan ördätään?
Ja millän ihmeen logiikalla nuo kaksi erillistä brändiä on alunperin ollut pakko ympätä yhden nimen alle? Miksi niitä brändejä ei voinut pitää erillään keskusjohtoisesti?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Peysface
3190 viestiä
|
#3 kirjoitettu
08.05.2012 12:04
Haava kirjoitti:
Ja millän ihmeen logiikalla nuo kaksi erillistä brändiä on alunperin ollut pakko ympätä yhden nimen alle? Miksi niitä brändejä ei voinut pitää erillään keskusjohtoisesti?
Paha sanoo tosta logo-jutusta mitään, ku en oikein osaa sanoa onks toi nyt sit hyvä vai huono juttu.
Mut sit käytännös toi brändijuttu. Olisin ite kyllä pitäny Silja Linen ja Tallinkin erikseen vaikka samassa johdossa ovatkin. Silja Linen maine ei vaatinut Tallinkia osaksi nimeään.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Peysface
3190 viestiä
|
#4 kirjoitettu
08.05.2012 12:18
quafka kirjoitti:
Tuntuu että firmoilla on markkinointimielessä sellainen vamma, että olettavat kuluttajien ajattelevan samoin kuin muiden yritysten. Onhan se varmaan kilpailijoille ja yhteistyökumppaneille hienoa näyttää että ollaan niin helkkarin isoa konsernia, mutta asikkaille se on yks hailee. Sama pätee esim. nettisivuihin, jotka ovat täynnä strategia- ja visiohömppää.
hyvä pointti kyl. Uskon et tolla on aika paljon osuutta asiaan.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#5 kirjoitettu
08.05.2012 12:23
quafka kirjoitti:
Tuntuu että firmoilla on markkinointimielessä sellainen vamma, että olettavat kuluttajien ajattelevan samoin kuin muiden yritysten. Onhan se varmaan kilpailijoille ja yhteistyökumppaneille hienoa näyttää että ollaan niin helkkarin isoa konsernia, mutta asikkaille se on yks hailee. Sama pätee esim. nettisivuihin, jotka ovat täynnä strategia- ja visiohömppää.
Kulutajaa kiinnostaa, että tuote on "cool". Suuruus ja moni-ilmeisyys silja-tallinkin malliin harvoin on. Kuten eivät ne strategia tai visiohömpätkään.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#6 kirjoitettu
08.05.2012 12:25 Muok:08.05.2012 12:25
Peysface kirjoitti:
Paha sanoo tosta logo-jutusta mitään, ku en oikein osaa sanoa onks toi nyt sit hyvä vai huono juttu.
Oikeesti?
Mut sit käytännös toi brändijuttu.
On mutta millä ihmeen logiikalla sitä brändiä pitää huonontaa?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Peysface
3190 viestiä
|
#7 kirjoitettu
08.05.2012 13:41
Haava kirjoitti:
Peysface kirjoitti:
Paha sanoo tosta logo-jutusta mitään, ku en oikein osaa sanoa onks toi nyt sit hyvä vai huono juttu.
Oikeesti?
Ei se välttämättä huonompaan suuntaan menny. Tällee omaan silmään. Mut en sano, että parempaankaan. Sitä en ymmärrä, et miks ne on sit halunnu tehä noin. Ja maksanu siitä varmaan verrattain kovinkin suuria summia jolleki "ammattilaiselle, joka osaa tehä vitun hyvän logomuutoksen."
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Vessajono
7993 viestiä
|
#8 kirjoitettu
08.05.2012 21:03
Millä vitun logiikalla tiskialtaan pohjalta löytyy aina yksi teelusikka silloin kun laskee vedet pois? Tämä siis siitä huolimatta että sinne ei alunperinkään ole laitettu yhtään ainutta teelusikkaa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Disintegr8
11309 viestiä
|
#9 kirjoitettu
08.05.2012 21:09
Vessajono kirjoitti:
Millä vitun logiikalla tiskialtaan pohjalta löytyy aina yksi teelusikka silloin kun laskee vedet pois? Tämä siis siitä huolimatta että sinne ei alunperinkään ole laitettu yhtään ainutta teelusikkaa.
Kraanavedessä syystä tai toisesta enemmän metalleja kuin tavallista, joka veden seistessä hetken altaassa muotoutuu metallille ominaisimpaan muotoon, eli teelusikaksi.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Peysface
3190 viestiä
|
#10 kirjoitettu
08.05.2012 21:32
Disintegr8 kirjoitti:
Vessajono kirjoitti:
Millä vitun logiikalla tiskialtaan pohjalta löytyy aina yksi teelusikka silloin kun laskee vedet pois? Tämä siis siitä huolimatta että sinne ei alunperinkään ole laitettu yhtään ainutta teelusikkaa.
Kraanavedessä syystä tai toisesta enemmän metalleja kuin tavallista, joka veden seistessä hetken altaassa muotoutuu metallille ominaisimpaan muotoon, eli teelusikaksi.
Ite lähtisin kyllä kans liikkeelle jostain tän suuntasesta lähtökohdasta. Oon noteerannu ton saman ilmiön itsekin joskus ja tuntuu siltä, että joutuu ottamaan oikeen tarkempaankin syyniin tää asia.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#11 kirjoitettu
09.05.2012 09:50
quafka kirjoitti:
Ei-hymyilyä pidetään myös vakavastiotettavuuden merkkinä, joten ehkä se logiikka menee jossain sillä suunnalla.
Silja-line pitäisi ottaa vakavasti, eikä kivana juttuna? Jännä tapa kyllä luoda risteilylle imagoa, kun kaikki siljan mainokset painottaa ihan toista ääripäätä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#12 kirjoitettu
09.05.2012 09:51
Haava lisäsi alleviivauksen
Vessajono kirjoitti:
Millä vitun logiikalla tiskialtaan pohjalta löytyy aina yksi teelusikka silloin kun laskee vedet pois?
Väiteon väärä. Itselläni ei kerran löytynyt. Eli ei millään logiikalla, koska lause ei pidä paikkaansa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|