Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
En oo mikään pianisti, vaan tarkotus on reenailla ja sitten kun demottelen biisejä niin sovittaa niihin joitain pimputuksia, joten ajattelin valita halvimman kiipparin mitä thomannilta saa. Edellytän siltä kuitenkin sitä että on riittävän laaja koskettimisto, oikeen kokoset koskettimet sekä tietenkin tämä "touch-juttu", en tiedä millä nimellä se sanotaan, mutta siis se että se tunnistaa millä tatsilla soitetaan.
Onko tuossa laitteessa kuitenkin jotain selkeetä eroo vähän kalliimpiin malleihin? Koska ei se homma nyt muutamaan kymppiin kaadu, niin mitä sellaista on 150-200€ maksavissa mitä tässä ei olisi?
Tänks!
Lassi Heiskanen muokkasi viestiä 16:29 28.12.2011
Mahtaako löytyä mitään järkeviä neuvoja? Taidanpa laittaa siis tilaten..
Halvimmissa kiippareissa tuo soittotuntuma tuppaa olemaan aika muovinen. Jos itseäsi ei haittaa eli et kaipaa mitään realistista pianon tuntumaa niin väliäkö sillä. Kokeile, ja palauta jos ei kelpaa.
Onkohan nuo kuinka köykäset naputella, kun olis ihan positiivista jos ne ei olis ihan rimpulat, vaan lähempänä sitä oikeeta pianoo eli himppusen raskaat? Vai onko se juuri se mikä tekee tuosta muovisen oloisen?
Lassi Heiskanen kirjoitti:
Onkohan nuo kuinka köykäset naputella, kun olis ihan positiivista jos ne ei olis ihan rimpulat, vaan lähempänä sitä oikeeta pianoo eli himppusen raskaat? Vai onko se juuri se mikä tekee tuosta muovisen oloisen?
Piano koskettimet (hammer action) on ihan erikseen, JOS piano tuntumaa tahtoo. Kyse on vaan sitä mitä tahtoo. Piani juttuja soitaessa vasarakoskettimisto on toki kiva ja synajutuissa ja urkuhommissa jopa haitaksi joskus. Makusia kovasti.
Mutta siis sekä halvat piano, että halvat urku-tyyppiset koskettimet eroavat kalliimmista. Parempi tuntuma, aftertouch toimii hyvin jne.. jne..
Melkein suosittelisin että käy ensin soitinliikkeessä kokeilemassa miten paljon omiin sormiin ylipäänsä mikään eroaa mistään. Sitten miettii uudestaan mitä tahtoo ja mikä vaikuttaa ja mikä ei.