Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
"Miten Suomi ratkaisee maailman viheliäisimpiä ongelmia?"
"Consider it solved?"
Kuulostaa hyvin vakavamieliseltä.
Ravana muokkasi viestiä 23:19 26.11.2010
Edit: Tässä jotenkin tuntuu olevan mukana sellainen aika yleisen oloinen ajattelutapa, että "jos me halutaan saaha nuoret ja silleen mukaan, niin meidän täytyy ilmaista asiat hyvin lapsenmielisesti." En sitten tiedä, miten sitä nuoret mieltävät tämän asian.
Taas kerran sama juttu, kuin monen firmankin kohdalla. Pistetään isot rahat kiinni siihen, että firmalle hankitaan brändi. Sitten se tietenkin kalliiden konsulttien toimesta tehdään ja sitä luukutetaan maailmalle suureella rahalla. Kukaan ei vaan tee pienintäkään elettä siihen suuntaan, että firma oikeasti olisi sellainen, kuin brändi edellyttää.
Tää kyl pohjaa vaan miun työkokemukseen eikä toivottavasti oo niin yleistä kun miltä se miusta näyttää.
Tää on kyllä ihmeellistä. Meidän päivähoito Mäntyharjulla on suurehkon brändäämisen kohteena. Kunnan päivähoidon päällikkönainen tuli eilen minulle vaahtoamaan kesken lastenhoidon, että en saa mennä kertomaan kaikkea tietämääni kunnan suurimman päiväkodin kosteusvaurioista ja sisäilmaongelmista, ja siitä, että lapset ja aikuiset ovat laitoksessa sairastelleet.
Tänään se lukee kaikissa etelä-savolaisissa lehdissä. Mutta minun urani tämän johdon alaisena saattaa olla lopussa.
Aika monella onkin oikeastaan olemassa kaksi brändiä. Toinen se, jonka firma on yrittänyt luoda ja toinen se, jonka asiakaskunta on saamistaan palveluista luonut. Jäkimmäinen on totuuden mukainen ja siihen voi vaikuttaa vain firman toiminnalla. Tulisi halvemmaksi pyrkiä korjaamaan sitä ja potkia kalliit konsultit hevon kuuseen, ellei ole aikomuskaan olla sellainen, kuin he tarkoittavat.
Kyllä eräs brändääjä kertoi, että hän joskus ilmoittaa lopettavansa homman, sillä firman johto ei selvästi halua brändiä omaksua. He yleensä luulevat, että brändi on vain alaisten asia.
Brändihän pitäisi suomentaa sanalla "maine".
Harin esimerkki liittyy hyvinkin brändäämiseen. Henkilökuntaa kielletään kertomasta totuutta, sillä se on tekeillä olevan brändin vastainen.