Kirjoittaja
|
sopivaa musiikkia erilaisiin peleihin/pelitilanteisiin -kisa sääntöhöpinää
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#1 kirjoitettu
28.10.2008 19:19
Joskus muinoin joku tämäntapainen kilpailu on ollutkin. Silloin tehtiin roolipeliin musiikkia.
Eli tarkoitus olisi tehdä lyhyitä sävellyksiä (1min-2min), jotka sopisivat erilaisiin pelitilanteisiin taustamusiikiksi.
Erilaisia pelitilanteita ovat esim.
- temppelimusiikki/luolastomusiikki
- loppuvastusmusiikki
- leppoisat kylät
- vähän vähemmän leppoisat kylät
- valikkomusiikki
- kuolema
- jne
SaastanenHippi muokkasi viestiä 17:48 29.10.2008
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
EvaSound
|
#2 kirjoitettu
28.10.2008 19:25
Samplepaketti vielä mukaan ni voisi olla hurjan hassua!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#3 kirjoitettu
28.10.2008 19:35
Mun mielestä samplepaketti ei oo hyvä idea. En ny tiiä että oliko toi vaan sarkasmia tai jotain. Basso.fi:ssähän on semmosia teemalooppiskaboja, jossa on samplepaketti mutta siellä tarkoituksena on tehdä enempi biittejä/hip hoppia
Mutta nyt olis tarkotus ihan säveltää tunnelmamusiikkia erilaisiin tilanteisiin ja nimenomaan peleihin sopivaa. Peleissähän soi usein esim. jonkinsortin ambienttia tai vastaavaa. The boss -musiikki on nopeatempoista, jännää jne.
Samplepaketti on sikäli huono idea, että ainakaan mulle ei tuu mitään mielikuvaa siitä, minkälaisia sampleja sen pakin pitäisi sisältää. Jotain ihme rumpuja ja pari pädiä?
SaastanenHippi muokkasi viestiä 19:41 28.10.2008
ja idea nyt tuli tähän kilpailuun, kun sattumalta satuin syntikalla luomaan aina hämyisen Zeldamaisen temppelimaalailun.
Eli siis, tässä esimerkissä teema on "temppelimusiikki"
Ja looppaava toi on sikäli että tossa ei varsinaisesti oo mitään introo tai outroo
http://www.mikseri.net...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
zimbe
283 viestiä
|
#4 kirjoitettu
28.10.2008 20:00
kai mä jotai teen tänne sitte vvaikka laitteita ei löydy...
teen sit jollai netti jutuil tai sit äänittelen jotai soundei...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#5 kirjoitettu
28.10.2008 20:05
"Teemamusiikki peliin" -kilpailu siis..
eli jotain mahd sääntöideoita.
- Päätetään kilpailun aihe (valikkomusiikki auto -peliin, tasohyppelypeliin viidakkokenttään musiikkia, roolipelin kylämusiikkia jne.. sitten kun kilpailu on käyty ja voittaja löytynyt, voi hän perustaa uuden vastaavan kilpailun ja keksiä uuden aiheen tms)
- Biisin täytyy olla looppaava. En nyt tarkoita mitään 8 sekunnin hiphop -looppia vaan sellaista pidempää sävellystä, jota pystyy toistattamaan vaikka 2 tuntia niin ettei se varsinasesti töksähdä mitenkään missään vaiheessa. Eli ei mitään introa/outroa tms.
- Genre vapaa, mutta pitää olla vähän jotakin silmää siitä, mikä genre minkälaiseen tilanteeseen saattaisi sopia. Jääkiekkopeleissä on usein jotakin sähkökitarajuttuja, roolipeleissä chippiä jne.
- Äänestyksessä toivotaan sellaista asennetta, ettei "se hassuin" välttämättä saa eniten ääniä vaan se, joka oikeasti saattaisi parhaiten sopia johonkin peliin pelimusiikiksi. Tähän nyt on vähän paha puuttua/vaikea toteuttaa, mutta ainakin yrittää pitää
- Ilmoittautumisaika ja sävellysaika päätetään sitten, kun ketju perustetaan. joku viikon ilmoittautumisaika ja 3viikon sävellysaika varmaan on ihan passeli.
- Eli nyt ei ole kyseessä sellainen teemakisa, että "tee jouluinen biisi" vaan "tee joulupeliin biisi sellaiseen kenttään, jossa lennetään porolla ympäri new yorkia". Ehkä joku tajuaa, mitä ajan takaa toivottavasti
-
-
SaastanenHippi muokkasi viestiä 20:07 28.10.2008
Itseäni vaan on alkanu kiinnostamaan sellainen "johonkin jonkun muun keksimään aiheeseen sopivaa maalailua" -tuottaminen ja tällainen kilpailu olisi varsin oiva tapa harjoitella sitä
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
KSalmela
|
#6 kirjoitettu
28.10.2008 21:32
MIDIllä!
Midiä käytetään todella paljon erityisesti hieman vanhemmassa pelimusiikissa ja se looppaakin kunnolla.
Jotain efektointia voisi sallia, mutta ainakin kaikki olisivat sitten samplejen puolesta suunnilleen samalla lähtöviivalla.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
EvaSound
|
#7 kirjoitettu
28.10.2008 21:59
Sunt1o kirjoitti:
Ehdoton kannatus. Midimusaa.
Siis vain miditiedostoja tehtäköön.
Miten tä midijuttu toimii reasonilla?
En oo koskaan häsläilly noita..
ja ei ollu toi samplepaketti sarkasmia, mä tykkään sämpleistä!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
accent
10939 viestiä
|
#8 kirjoitettu
28.10.2008 23:53
ei mulla muuta sanottavaa nyt just ole tähhän muuta kuin että haluan osallistua. Ihan näin että tiedätte. Kuulostaa vaan niin tiukalta idelata.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Funereal
2863 viestiä
|
#9 kirjoitettu
29.10.2008 12:52
Katotaas, jos jotain syntyisi, kun olen aiemminkin peleihini musiikkia väkertänyt... Eli I'm in...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
trackster
87 viestiä
|
#10 kirjoitettu
29.10.2008 14:18
Jos jotain kilpailuntynkää tarjolla, niin hilppasenpa mukaan minäkin... x)
Iso plussa ideasta!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Salminen
I'm back! 2532 viestiä Ylläpitäjä
|
#11 kirjoitettu
29.10.2008 14:43
Kuulostaa hauskalta, voisin olla mukana! Itse ehdottaisin genreä ja toteutustapaa vapaaksi.
Sunt1o kirjoitti:
Netistä saa ilmaisia midieditoreja. Sinne vaan nuotteja viivastolle tai sitten pianorolliin tai mimmoinen käyttöliittymä sitten sattuukaan olemaan.
Suositelkaapa joku muuten jotain hyvää MIDI-softaa? Aikanaan MacIntoshilla käyttelin Master Tracks -nimistä editoria ja se oli hurjan hyvä ja mukava käyttää. Onko vastaavia vielä olemassa vai pitääkö kaivaa vanha kottaraisenpönttö kaapista?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Humaloidi
260 viestiä
|
#12 kirjoitettu
29.10.2008 14:56
Sunt1o kirjoitti:
Ehdoton kannatus. Midimusaa.
Siis vain miditiedostoja tehtäköön.
EvaSound kirjoitti:
Miten tä midijuttu toimii reasonilla?
En oo koskaan häsläilly noita..
ja ei ollu toi samplepaketti sarkasmia, mä tykkään sämpleistä!
Midihän siis ei itsessään ole mitään ääntä vaan pelkkää ohjausdataa... Reason aika varmasti tukee Midiä.
"Midillä" nyt varmaan tarkoitettiin niitä general midi ääniä, jotka melkein jokaisessa midieditorissa on mukana, vai olenko väärässä. Siitä en tiedä onko reasonille olemassa jotain general midi moduulia tai vastaavaa.
Saatan osallistua kilpailuun myös, jos muistan miten buzzista sai miditiedoston ulos, sillä pianorollit sun muut käyttöliittymät ei oikein nappaa . Tämä siis jos päätetään, että pitää osallistua midi-tiedostolla.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
accent
10939 viestiä
|
#13 kirjoitettu
29.10.2008 15:49
itteäni ei kyllä midi nappais, mut yritän ainakin silti tehdä jotain oli ne lopulliset säännöt nyt mitä tahansa.
Onpa muuten aika monessa pelissä ollut träkkerimusaakin (itse asiassa useammassa pelissä olen eri trackerformaateilla toteutetut musat nähnyt kuin midinä)
eli yhtä hyvin voisi olla vaikka .s3m tai muu yleinen träkkeriformaatti midin sijasta... midissä on aina se että se kuulostaa... ööh, midiltä ja siksi vähän plöö kun taas träkkerimusa = tiukka.
Kaikista eniten kuitenkin kannatan ihan tekotavaltaan vapaata kisaa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Wulvhyr
194 viestiä
|
#14 kirjoitettu
29.10.2008 16:32
accent kirjoitti:
itteäni ei kyllä midi nappais, mut yritän ainakin silti tehdä jotain oli ne lopulliset säännöt nyt mitä tahansa.
Onpa muuten aika monessa pelissä ollut träkkerimusaakin (itse asiassa useammassa pelissä olen eri trackerformaateilla toteutetut musat nähnyt kuin midinä)
eli yhtä hyvin voisi olla vaikka .s3m tai muu yleinen träkkeriformaatti midin sijasta... midissä on aina se että se kuulostaa... ööh, midiltä ja siksi vähän plöö kun taas träkkerimusa = tiukka.
Kaikista eniten kuitenkin kannatan ihan tekotavaltaan vapaata kisaa.
Joo kyllä mieluiten tekotavaltaan vapaa. Ite meinasin että oisin voinu osallistua kisaan sellaisella ambient tyylisellä "luolamusiikilla", mutta jos noihin general midi ääniin mennään niin sitten en.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Humaloidi
260 viestiä
|
#15 kirjoitettu
29.10.2008 17:25
Fum kirjoitti:
Jos soundit on kaikille samat (general midi) niin sillonhan tämä on juurikin sävellyskilpailu. Kaikki ovat samalla lähtöviivalla eikä kukaan pysty nokittamaan kalliilla softalla toisten ohi.
Niin, mutta samalla tuo sulkee aikalailla esimerkiksi ambientin pois genrevalikoimasta. Ei niillä softien soundeilla nyt niin paljon eroa ole, että se tässä kilpailussa kenellekään liian suurta etua antaa.
Suurin etu varmaankin tulee siitä, että osanottaja x ja osanottaja y säveltävät molemmat orkestraalikappaleen (joo, huono anglismi mutta ei tullut nyt mieleen miksi tuota suomeksi voisi kutsua). Toinen käyttää general midi soundeja ja toisella on käytössään 500€ maksava samplepaketti. Tässä tapauksessa tietysti on etua paremmista soundeista.
Olen siis myös sitä mieltä, että ei mitään rajoitusta käytettäviin ohjelmiin. Jos jollain on käytettävissä vaikka kokonainen orkesteri, niin käyttäköön sitä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#16 kirjoitettu
29.10.2008 17:45
itsekin olen vähän sillä kannalla, että ei rajoiteta general midi -soundeihin. Sitten, jos kisakierroksen aihe on "luolastomusiikkia SNES -roolipeliin" on tietty järkevää tehdä sävellys yksinkertaisemmilla soundeilla, mutta jos se aihe taas on "luolastomusiikkia Oblivion -tyyliseen uudempaan roolipeliin" ei midi-general-soundit sitten välttämättä ole enää niin sopivat.
Eli siis, riippuisi aina vähän aiheesta, minkälaiset soundit sopisivat. Tottahan toki saa tehdä vaikka pelkällä siniäänellä biisin, jos haluaa, mutta se on sitten eriasia, tuleeko äänestäjille teoksesta mieleen kilpailun annettu aihe.
Eli siis, tämä olisi sävellyskilpailu, mutta samalla tunnelmanluomiskilpailu eli siis, soundi ratkaisee yhtälailla kun se sävellyskin.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#17 kirjoitettu
29.10.2008 17:51
EvaSound kirjoitti:
ja ei ollu toi samplepaketti sarkasmia, mä tykkään sämpleistä!
Minä myös Mutta tähän kisaan ei vaan oikein sovi, koska mun mielestä sample-paketti rajoittaisi aivan liikaa sitä omaa luovutta. Esim. Aiheena kuolema ja samplepaketissa on joku random -sambasample ja joku kitara ja basso oneshot + rumpulooppi 70 -luvun funkista. Ei niistä oikein välttämättä saa sellaista kuolemamusiikkia irti, mitä itse haluaisi
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#18 kirjoitettu
29.10.2008 17:56
Endorpheeny kirjoitti:
2) Muutama erilainen pelitilanne, johon kaikki osallistujat sitten vääntävät kipaleet.
Tai sitten olisi muutama eri vaihtoehto esim
Vaihtoehdot:
1. loppuvastusmusiikkia SNES -roolipeliin, jossa päähenkilönä on jänis ja sillä seikkailaan aarniometsässä.
2. "valikkomusiikki" peliin, joka valmistuu vuonna 2009. Pelissä seikkailaan mielisairaalassa, jossa kummittelee. K-18
3. Musiikkia playstation1 -tasohyppelypeliin tilanteeseen, jossa lennellään lentävällä kamelilla pitkin sienimetsää. Peli on värikäs ja psykedeelinen
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Iskumies
79 viestiä
|
#19 kirjoitettu
29.10.2008 18:05
Hei täähän vaikuttaa hauskalta. count me in
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Ktaemsshar
123 viestiä
|
#20 kirjoitettu
29.10.2008 18:36
SaastanenHippi kirjoitti:
Tai sitten olisi muutama eri vaihtoehto esim
Vaihtoehdot:
1. loppuvastusmusiikkia SNES -roolipeliin, jossa päähenkilönä on jänis ja sillä seikkailaan aarniometsässä.
2. "valikkomusiikki" peliin, joka valmistuu vuonna 2009. Pelissä seikkailaan mielisairaalassa, jossa kummittelee. K-18
3. Musiikkia playstation1 -tasohyppelypeliin tilanteeseen, jossa lennellään lentävällä kamelilla pitkin sienimetsää. Peli on värikäs ja psykedeelinen
Tarkottaako tää jotta jokainen valitsis tosta yhen vaan? Miten se äänestys sitten toimis?
Minä kyllä olen mukana ilman muuta! Kenraali MIDIllä tai ilman, oikeastaan ja. Ite tykkäisin kyllä siitä että pelkkää generalMidiä käytettäs, ku tykkään siitä niin kovin.
Olisko kilpailussa luvallista käyttää jo julkaistuja kappaleita, jos ne sopii, vai täytyskö tehä jotain aivan uutta?
Tarviiko pituuden olla 1-2minuuttia, vai saako olla kolmea tai jopa neljää?
Entä kappaleen nimi. Tulisko se nimetä teeman mukaisesti miten kukin mielii, vai pitäiskö sen nimeksi laittaa jokin kilpailun järjestäjän kullekkin aiheelle päättämä valmis nimi?
Ktaemsshar muisti jotain 18:46 29.10.2008
Ktaemsshar muisti lisää 18:57 29.10.2008
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Humaloidi
260 viestiä
|
#21 kirjoitettu
29.10.2008 20:00
Ktaemsshar kirjoitti:
Olisko kilpailussa luvallista käyttää jo julkaistuja kappaleita, jos ne sopii, vai täytyskö tehä jotain aivan uutta?
Tarviiko pituuden olla 1-2minuuttia, vai saako olla kolmea tai jopa neljää?
Entä kappaleen nimi. Tulisko se nimetä teeman mukaisesti miten kukin mielii, vai pitäiskö sen nimeksi laittaa jokin kilpailun järjestäjän kullekkin aiheelle päättämä valmis nimi?
Ktaemsshar muisti jotain 18:46 29.10.2008
Ktaemsshar muisti lisää 18:57 29.10.2008
Kait tähän nyt sentään pitäisi ihan uusi biisi tehdä. Pituuteen ei ainakaan mitään minimirajotusta sillä esimerkiksi tuo edellämainittu kuolemamusiikki on yleensä vain jokin lyhyt pätkä.
Tuskin kukaan myöskään mitään kymmenien minuuttien pituista teosta alkaa tekemään, joten ei välttämättä mitään tarkkaa enimmäispituuttakaan tarvitse olla, mutta voihan siihen laittaa jonkun suuntaa antavan rajan, jonka voi hieman ylittää, jos on aivan pakko.
Nimestä olisi ainakin hyvä jotenkin käydä ilmi, mihin tilanteeseen kappale on tarkotettu, jos moneen eri tilanteeseen pitää tehdä biisi.
Mielestäni olisi hyvä pitää muutama erillinen kierros eri aiheilla ja jokaisen kierroksen voittaja, toiseksi ja kolmanneksi tullu jne saisivat tietyn määrän pisteitä ja lopuksi kun kaikki kierrokset on ohi, nämä pisteet laskettaisiin yhteen.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Ktaemsshar
123 viestiä
|
#22 kirjoitettu
29.10.2008 20:12
Humaloidi kirjoitti:
Kait tähän nyt sentään pitäisi ihan uusi biisi tehdä.
Tätä mieltä minäkin olen.
Mielestäni olisi hyvä pitää muutama erillinen kierros eri aiheilla ja jokaisen kierroksen voittaja, toiseksi ja kolmanneksi tullu jne saisivat tietyn määrän pisteitä ja lopuksi kun kaikki kierrokset on ohi, nämä pisteet laskettaisiin yhteen.
Kierroksien sisältö olis siis yks piisi vai isompi kokonaisuus(esim. muutama kappale)?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#23 kirjoitettu
29.10.2008 21:08
Itse mietin, että yksi kierros on yksi kisa. Sitten seuraavaan kisaan edellisen voittaja saa keksiä aiheen jne.
Sanotaan, että 3 min voisi olla hyvä maksimi ja minimiä ei ole. Tai sitten minimi/maksimi -rajoituksia ei ole ja maalaisjärjellä edetään.
ELi yksi aihe per kisa. Sen saa sitten ihan itse miettiä, minkälaiset soundit aiheeseen sopii. Eli ei senkään suhteen mitään rajoituksia.
Ja ei saa osallistua ennen julkaistuilla. Idea on se, että teema heitetään ihan hatusta ja siihen sopivaa tunnelmaa sitten aletaan säveltelemään. Eli vähän ku "tuottaisi tilauksesta musiikkia" -meiningillä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Humaloidi
260 viestiä
|
#24 kirjoitettu
29.10.2008 23:18
Ktaemsshar kirjoitti:
Kierroksien sisältö olis siis yks piisi vai isompi kokonaisuus(esim. muutama kappale)?
Juu yksi kappale/kierros.
Voisi tosiaan olla ainakin osanottajamäärän kannalta parempi, että yksi kierros on yksi kisa tjsp, kunhan heitin idean.
Näyttää siltä, että nämä säännöt tästä pikkuhiljaa muotoutuvat.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Epoche
5248 viestiä
|
#25 kirjoitettu
30.10.2008 00:05
Epoakin kiinnostaa suuresti, mietiskelin vain tuota midin käyttökelpoisuutta - eli sallitaanko mp3:sena vai vaaditaanko mikserin ulkopuolelle itse .mid tiedostot? Itse olisin kohtuu vapaan tyylin puolella, sais kuitenkin ehkä enemmän osallistujia ja parempia biisejä..
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#26 kirjoitettu
30.10.2008 15:58
Epoche kirjoitti:
Epoakin kiinnostaa suuresti, mietiskelin vain tuota midin käyttökelpoisuutta - eli sallitaanko mp3:sena vai vaaditaanko mikserin ulkopuolelle itse .mid tiedostot? Itse olisin kohtuu vapaan tyylin puolella, sais kuitenkin ehkä enemmän osallistujia ja parempia biisejä..
joo vapaat kädet eikä mitään rajoitteita sen suhteen.
Eli ei samplepakettia eikä midi -pakkoa.
ELi säännöt tällä hetkellä
1.
Kilpailun järjestäjä keksii aiheen. Aiheen pitää olla kohtalaisen tarkka kuvaus pelitilanteesta. Eli "musiikkia roolipeliin" ei riitä, mutta sen sijaan "luolastomusiikkia 2010 valmistuvaan PC -roolipeliin, jossa taistellaan limaisia avaruusolioita vastaan tulevaisuudessa" riittää.
Mitä tarkempi kuvaus, sen parempi.
2.
Tarkoituksena on tehdä sellainen teos, joka sopisi kilpailun aiheeseen niin tunnelmaltaan kuin soundeiltaan sekä sävellykseltään myös. Joihinkin pelitilanteisiin sopii midimpi pimputus, joihinkin taas nykyaikaisempi äänimaalailu. Se on sitten omasta näkemyksestään kiinni, millä soundeilla ja minkälaisen teoksen tekee.
3.
genre on vapaa.
4.
Ei pituusrajoituksia. Maalaisjärjen käyttö sallittua.
5.
Kappaleet upataan kisathreadiin. Kappaletta nimettäessä pitää ajatella, että "jos oikeasti lähettäisin jollekin peliyhtiölle tämän kappaleen, ei välttämättä THE ASSRAPE BITCH LOL olekaan niin kauhean hyvä nimi teokselle..". Eli jotakin järkevää nimeämistä aiheeseen liittyen. Näin vältetään "hassu" -pisteiden antamisia ainakin vähän.
6.
Äänestäessäkin toivotaan sellaista asennetta, että ääniä saisi ne teokset, jotka sopisivat pelitilanteeseen oikeasti hyvin.
7.
Kilpailun voittaja keksii seuraavalle kierrokselle aiheen.
8.
Kilpailun järjestäjä (edellisen kierroksen voittaja) ei saa osallistua kierrokselle. Järjestäjä sen sijaan huolehtii ainakin avausthreadista. Jos sattuu käymään niin, että järjestäjä laiskottelee, eikä avaa äänestysthreadia, voi joku muu sen asian hoitaa.
9.
10.
pistetään porsaanreijät umpeen nyt ihan huolella niin kisa toimii sitten hyvin eli keskustelu jatkukoon!
SaastanenHippi muokkasi viestiä 16:00 30.10.2008
SaastanenHippi muokkasi viestiä 16:01 30.10.2008
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Ktaemsshar
123 viestiä
|
#27 kirjoitettu
30.10.2008 18:13
SaastanenHippi kirjoitti:
1.
Kilpailun järjestäjä keksii aiheen. Aiheen pitää olla kohtalaisen tarkka kuvaus pelitilanteesta. Eli "musiikkia roolipeliin" ei riitä, mutta sen sijaan "luolastomusiikkia 2010 valmistuvaan PC -roolipeliin, jossa taistellaan limaisia avaruusolioita vastaan tulevaisuudessa" riittää.
Mitä tarkempi kuvaus, sen parempi.
Musta se idea kuulosti hyvältä että järjestäjä keksisi aiheen ja pari-kolme teemaa siihen ja että sitten äänestettäisiin kokonaisuutta eikä pelkästään yksittäistä kappaletoteutusta.
Ktaemsshar muokkasi viestiä 18:21 30.10.2008
Mutta oisko se sitten järjestäjän päätettävissä se...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
KSalmela
|
#28 kirjoitettu
30.10.2008 18:30
Ktaemsshar kirjoitti:
Musta se idea kuulosti hyvältä että järjestäjä keksisi aiheen ja pari-kolme teemaa siihen ja että sitten äänestettäisiin kokonaisuutta eikä pelkästään yksittäistä kappaletoteutusta.
Ktaemsshar muokkasi viestiä 18:21 30.10.2008
Mutta oisko se sitten järjestäjän päätettävissä se...
Yksi teema / aihe / mikälie per kisa. Tämä madaltaa osallistumiskynnystä ja luultavasti lisää osanottajien määrää. Itse ainakin tykkäisin, että tästä tulisi sellainen "jatkuva kisaprojekti" vähän tuon valokuvauskilpailun tyyliin.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Humaloidi
260 viestiä
|
#29 kirjoitettu
30.10.2008 19:18
KSalmela kirjoitti:
Yksi teema / aihe / mikälie per kisa. Tämä madaltaa osallistumiskynnystä ja luultavasti lisää osanottajien määrää. Itse ainakin tykkäisin, että tästä tulisi sellainen "jatkuva kisaprojekti" vähän tuon valokuvauskilpailun tyyliin.
Tämä on minunkin mielestä hyvä, sillä yleensä ainakaan minulla ei ole aikaa tehdä lyhyessä ajassa kovin montaa kappaletta ja jos on niin sitten ei riitä motivaatio.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Ktaemsshar
123 viestiä
|
#30 kirjoitettu
04.11.2008 21:03
Noh, milloin päästään aloittamaan?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Alåne
1128 viestiä
|
#31 kirjoitettu
04.11.2008 21:47
Fum kirjoitti:
Jos soundit on kaikille samat (general midi) niin sillonhan tämä on juurikin sävellyskilpailu. Kaikki ovat samalla lähtöviivalla eikä kukaan pysty nokittamaan kalliilla softalla toisten ohi.
Siis hä!? Vittu tossa sun jutussas ei nyt ollu mitään järkeä.. Ihan on säveltäjästä/äänisuunnittelijasta kiinni. Ilmasilla plugareilla ja sampleilla saa osaavissa käsissä ihan mitä vaan aikaan. Noilla sample kirjastoilla saa joo nopeasti "kivoja" saundeja aikaan, mutta aika hengettömiks helposti jää, jos ei mitään omaa heitä soppaan.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
aluminiumblade
862 viestiä
|
#32 kirjoitettu
04.11.2008 22:01
Ehdottomasti ei mitään valmiita sampleja tai GM! Itseäni kiinnostaisi erittäin paljon lähteä kisaan mukaan jos saa ja voi tehdä myös äänimaailmoita eikä niinkään sävellyksiä. Just soundin säätämistä niin että saavuttaa oikean fiiliksen.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Wulvhyr
194 viestiä
|
#33 kirjoitettu
04.11.2008 22:42
aluminiumblade kirjoitti:
Ehdottomasti ei mitään valmiita sampleja tai GM! Itseäni kiinnostaisi erittäin paljon lähteä kisaan mukaan jos saa ja voi tehdä myös äänimaailmoita eikä niinkään sävellyksiä. Just soundin säätämistä niin että saavuttaa oikean fiiliksen.
Jeps, samoilla linjoilla. Kisaa vaan pystyy.
Wulvhyr muokkasi viestiä 22:42 04.11.2008
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Airola
6416 viestiä
|
#34 kirjoitettu
08.11.2008 18:19
Fum kirjoitti:
Alåne kirjoitti:
Siis hä!? Vittu tossa sun jutussas ei nyt ollu mitään järkeä.. Ihan on säveltäjästä/äänisuunnittelijasta kiinni. Ilmasilla plugareilla ja sampleilla saa osaavissa käsissä ihan mitä vaan aikaan. Noilla sample kirjastoilla saa joo nopeasti "kivoja" saundeja aikaan, mutta aika hengettömiks helposti jää, jos ei mitään omaa heitä soppaan.
Jaahas sitä ollaan täälä vittua huutelemassa...
Vaikka olisi kuinka osaavat kädet, niin sinfoniaorkesterin vakuuttavaa mallintamista ei ilmaisplugareilla tai ilmaisilla samplepakateilla saa. Ne, joilla on kalliimmat orkesterisoundit saavat siinä genressä etumatkaa. Siksi ehdotukseni midisoundeista. Tämä olisi tietysti aika ikävä vaihtoehto niille, jotka haluavat säveltää enemmän synteettiseen äänimaalailuun painottunutta pelimusiikkia joten ymmärrän reaktiosi.
Paitsi että midimusiikissakin soundit riippuvat täysin äänikortista ja softasta.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Alåne
1128 viestiä
|
#35 kirjoitettu
10.11.2008 12:09
Airola kirjoitti:
Fum kirjoitti:
Alåne kirjoitti:
Siis hä!? Vittu tossa sun jutussas ei nyt ollu mitään järkeä.. Ihan on säveltäjästä/äänisuunnittelijasta kiinni. Ilmasilla plugareilla ja sampleilla saa osaavissa käsissä ihan mitä vaan aikaan. Noilla sample kirjastoilla saa joo nopeasti "kivoja" saundeja aikaan, mutta aika hengettömiks helposti jää, jos ei mitään omaa heitä soppaan.
Jaahas sitä ollaan täälä vittua huutelemassa...
Vaikka olisi kuinka osaavat kädet, niin sinfoniaorkesterin vakuuttavaa mallintamista ei ilmaisplugareilla tai ilmaisilla samplepakateilla saa. Ne, joilla on kalliimmat orkesterisoundit saavat siinä genressä etumatkaa. Siksi ehdotukseni midisoundeista. Tämä olisi tietysti aika ikävä vaihtoehto niille, jotka haluavat säveltää enemmän synteettiseen äänimaalailuun painottunutta pelimusiikkia joten ymmärrän reaktiosi.
Paitsi että midimusiikissakin soundit riippuvat täysin äänikortista ja softasta.
Ja MIkä epäreiluinta ne riippuu myös paljolti tekijästä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
SaastanenHippi
4225 viestiä
|
#36 kirjoitettu
10.11.2008 15:09
eli ensimmäinen kilpailu on jo käynnissä http://www.mikseri.net...
Katsotaan miten tuo ensimmäinen kisa nyt loppuun etenee ja seuraavalla kierroksella sitten muutetaan sääntöjä, jos on tarvetta.
Itse en kannata tuota kolmea vaihtoehtoa. Vaikeuttaisi luultavasti äänestystä aika paljon, jos on eri aiheista tehty entryjä.
Joka kisaan ei ole pakko osallistua, jos esim se aihe ei ole ihan mieluisin. Kisa-aikaa ehkä pitää vähän vähentää. kk + äänestysaika kuitenkin on aika paljon.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|