Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Porkkanamafian ideana on käänteinen ostoboikotti. Eli se yritys joka sitoutuu laittamaan eniten rahaa oman toiminnansa energiatehokkuuden parantamiseen saa koko ryhmän sinne asiakkaakseen.
Sunt1o kirjoitti:
Ihan jeeshän tuo on kuluttajien kilpailuttaa firmoja energiatehokkuuden perusteella. Noin ihan yhteisönäkin.
Itse kyllä ottaisin siinä huomioon muutakin kuin nuo ekologiset asiat, esim. tuotteen laadun.
Uskon kyllä että aika moni tekee noin yksityisesti muutenkin ketkä asiasta yleensä ovat niin kiinnostuneita. Varmaan samat ihmiset ketkä tuossakin.
Käsittääkseni tuossa tempauksessa nimenomaan sen illan tuotosta sen ravintolan energiatehokkuuteen panostettava prosentti ratkaisi paikkavalinnan.
Juttutupa lupasi 51%, enkä ihmettele että voitti kilpailun.
Hauskinta siinä on, ettei ravintola itsekään joudu mihinkään hyväntekeväisyyteen tms tarjoilijoiden raadannalla tehtyjä rahoja viskomaan, vaan tekee ravintolasta itsestään luontoystävällisemmän.
Ei minua häiritse, kun ajattelen asian niin että johonkin se raha menisi muutenkin.
Joo, mutta ekologian kannalta on eriasia meneekö se raha vaikkapa hierojalle, kuin vaikkapa esimerkiksi muovisiin kiinasta rahdattaviin kertakulutushyödykkeisiin.
Ei minua häiritse, kun ajattelen asian niin että johonkin se raha menisi muutenkin.
Joo, mutta ekologian kannalta on eriasia meneekö se raha vaikkapa hierojalle, kuin vaikkapa esimerkiksi muovisiin kiinasta rahdattaviin kertakulutushyödykkeisiin.
Niin toki.
Olut ja ruoka sisältävät kuitenkin hinnassaan aika paljon sitä palvelua ja tarjoilua, joten en näe sitä kovin huonona.
Kaiken lisäksi kun syödä pitää kuitenkin ja juodakin, vaikkei välttämättä olutta.
En usko että porkkanamafia iskisi kertakulutushyödykkeiden energiatehokkuuksiin, tai edes niitä myyvien kauppojen.
Jos niin kuitenkin käy, muodostan mielipiteeni kyseisestä liikehdinnästä ihan alusta asti uudelleen.