Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
tästä on varmasti miljoonia aiheita mutta en jaksanut kahlata koska olen laiska. elikkä minkä nimisiltä artisteilta löytyisi rumpulooppeja breakbeattiin? eli tarkoitan semmoisia looppeja mitä kuulee esim. dj shadown, old shool chemical brothersin yms. levyiltä. luulenpa että tiedätte millaisia rumpu looppeja tarkoitan. funkista ja jazzista olen kuullut että löytyy, mutten tiedä ainuttakaan artistia.
Nykyäänsaa esim. ton Propellerheadin RB338:n freewarena!!!
-2x303syna
-808+909 rumpukone
-Kompura+delay+PCF-filtteri+ja joku muukin tais vielä olla?
+REWIRE +Kymmeniämodeja!!! Eiolenkaan heikko luupien väsäämiseen
ompom; kirjoitti:
Helpompi on vaa itte ostella vanhoi levyi ja niistä poimia
Vielä helpompaa on kaivaa kirjastosta ko.tyylin mukaisia Teostovapaita loopeja esim. FutureMusic ja Computer music-lehtien mukana tulevista DVD-levyistä
Jos haluaa hyvänkuuloiset rummut, joutuu niiden eteen näkemään hieman vaivaa. Älkää hakeko niitä looppeja suoraan joltain drumloops-for-inept-musicians cd:ltä vaan leikkokaa ne itse vanhoista kappaleista. Kaivakaa isin vinyylivarastoista esiin kaikki mahdollinen Rainbown ja Kari Tapion väliltä, ja ei kuin vain etsimään niitä mehukkaita breikkibiittejä...
monesti kannattaa vahvistaa rumpulooppeja lisäämällä omia rumpusampleja breikkiloopin rinnalle, esim. bassorummun tai virvelin lisääminen (joskus itse breikki saattaa olla erittäin mehukas, mutta koska se on vanhasta kappaleesta otettu, sen basarista tai virvelistä ei vain yksinkertaisesti lähde tarpeeksi potkua).
Pistämällä rummut hieman särkemään saa myös lisää ekstra potkua, mutta tällä tavoin voit myös pilata rumpusi totaalisesti.
Pitää paikkansa. Tosin yksi juttu, mikä on ihan must noiden levybiittien kanssa, on kompressointi (sekä luupeille, että one-shoteille). Monesti noissa vanhojen levyjen rumpubreikeissä saattaa olla nimittäin aika paljonkin dynamiikkaa ainakin materiaalin uusiokäyttöä ajatellen. Kompressointi on siksi tarpeellista, että kun jokaisen käytetyn ääninäytteen dynamiikka on lytätty mahdollisimman tiiviksi, niin koko miksauksesta tulee voimakkaamman kuuloinen (vähemmän hiljaisia kohtia ääniaallossa = enemmän potkua saundissa). Särön lisääminen vähentää niin ikään dynamiikka, joten särötettyjä (tai vaihtoehtoisesti bit-cruncherin läpi ajettuja) sämplejä ei tarvitse enää yleensä kompressoida lisäksi. Kannattaa myös muistaa, että jotkut efektit (esim. filtterisweepit) lisäävät tätä ei-toivottua dynamiikkavaihtelua runsaastikin.
Näistä rumpu väli loopeista vaan sen verran että riippuu pitkälti genrestä ja sitäkin enemmän omista mieltymyksistä minkälaiseen lopputulokseen tähtää. Noissa levyiltä lainatuissa rumpupätkissä on ihan järjetön määrä hälinää taustalla pahimmassa tapauksessa, joista saa semmosta extraperkussiota lisäämään täyteläisyyden tunnetta. Muista tämä jos teet omia pätkiä ja tuskailet miksi niistä ei tule yhtä hienoja kun setä Kaupallisenartistin amenbiiteistä.