Kirjoittaja
|
Parhaat hardware-syntetisaattorit tranceen?
|
Went 2 Paris
|
#1 kirjoitettu
16.08.2006 09:44
Aivan. Mitä ne käyttäjien mielestä ovat?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Miksu
|
#2 kirjoitettu
16.08.2006 10:33
Hmm..aika laaja aihe. Tranceakin on niin monenlaista.
No tietysti Roland JP8000/8080 on vielä tänäkin päivänä standardi trancekone. Sitä supersahaa ei ole pakko käyttää kuten System F tai Rank 1 vaan JP:llä voi tehdä paljon muutakin. Mukavan kirkas ja ilmava soundi jota on vaikea saada aikaan muilla syntikoilla.
Access Virus on tietenkin se toinen perus trancesyntikka joka taipuu hyvinkin monenlaisiin soundeihin.
Bassossa ja miksauksesta helpoimmin erottuvissa soundeissa tykkään itse käyttää analogeja. Vaikka onkin DCO syntikka niin Oberheim Matrix1000 tuntuu soveltuvan lähes mihin tahansa. Moog Prodigy, Roland SH-101, Sequential Circuits Pro-One, Korgin MS-sarja, Yamahan CS-sarja yms. mono VCO analogit on sitten todellista herkkua juurikin bassoissa.
Novation Nova/Supernova, Waldorf Q/Micro-Q, Clavia Nord Leadit, Alesis Andromeda A6 on kans aika paljon käytettyjä.
Erilaisiin padeihin ja vähemmän elektronisiin soundeihin sopii vaikkapa Rolandin JD-, JV-, XV-sarjat. (JD-800 on täydellinen padimasiina)
Jos raha ei ole ongelma ja vain paras soundi kelpaa niin sitten ostetaan tietenkin Roland Jupiter-8, Oberheim Matrix-12/Xpander, Moog Memorymoog, Elka Synthex ynnä muut herkut ja laitetaan ne päälle vain hetkeksi kerrallaan toivoen että kovin moni komponentti ei päästä savuja karkuun. Pitemmän päälle ei kuitenkaan ehkä järkevimpiä vaihtoehtoja ja ohjaus MIDIllä toimii vaihtelevasti jos ollenkaan.
Miksu muokkasi viestiä 10:32 16.08.2006
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#3 kirjoitettu
16.08.2006 13:12
Konvert kirjoitti:
No paras yksittäinen syntty on tietenkin Alesis Andromeda, ei puhettakaan muista.
Konvert muokkasi viestiä 10:55 16.08.2006
Itseasiassa se on niin hyvä ettei tarvitse edes perustella. Jos joku ei usko, kokeilkoon.
Olen kokeillut. Se on hyvä, mutta ei paras.
Parempia ovat mm.
Oberheim - Xpander (tai 12)
Roland - Jupiter 8
Sequential Circuits - Prophet VS
Sequential Circuits - Prophet 5
EMS (Electronic Music Studios) - VCS3
YAMAHA - CS-80
Nuo nyt tulivat ainakin heti mieleen. Siinä on maailman parhaat hardware syntikat noin suunnilleen. Joku varmasti jäi uupumaan, mutta silti.
Haava muokkasi viestiä 13:09 16.08.2006
Hups... Tuossa otsikossa lukikin, että tranceen.. Luin otkison etusivulta, mutta viimeinen sana oli lyhentynyt pois.
Trancesta en tiedä mitään. Parhaat synat ylipäänsä luettelin. Uskoisin niiden käyvän tranceenkin.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
azo
241 viestiä
|
#4 kirjoitettu
16.08.2006 15:20
Studio Electronics SE-1X ja ATC-X
Infoa:www.studioelectronics.com
Juurikin "nykään" saatavista peleistä (uutena that is) Virus, Nord Lead, Andromeda on NE laitteet. Korg Radias.. mmm!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
RJ-808
471 viestiä
|
#5 kirjoitettu
16.08.2006 16:32
Jupiter 8
The Jupiter 8 was Roland's first truly professional analog synthesizer. The Jupiter 8 features 16 rich analog oscillators at 2 per voice, eight voice polyphony and easy programming! At eight voices you can get some pretty thick analog sounds. Easy and intuitive programming via front panel sliders, knobs and buttons for all your tweaking needs. The legacy of the Jupiter synthesizers is due to their unique voice architecture and design, creating sounds that were so unreal and amazing that they have to be heard! No other synths in the world can create analog sounds as cool and authentic as these.
The Jupiter 8 was the biggest and fattest of them all (Jupiters and Junos)! It was one of the first synths to allow its keyboard to be split and layered - it's eight voices of trance heaven! - Eli fättiä trancesoundia varmaankin... ainut huonopuoli on tietysti MIDIn puuttuminen, mutta senkin saa tuohon lisävarusteena.
Jos vähän halvempia ja helpommin saatavissa olevia syniä haluaa, niin: Novation Nova/Supernova, Jiipee, Virus, Andromeda
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Mike H
1801 viestiä
|
#6 kirjoitettu
16.08.2006 17:13
Jaha tranceen. No JP-8000, Virus, Nova/Supernova/K-Station etc.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
qso
447 viestiä Luottokäyttäjä
|
#7 kirjoitettu
16.08.2006 20:12
Varmaankin JP/Virus -linjalta löytyy hyviä soundeja liideihin, mattoihin ja arppeihin. Bassoihin kyllä aito analogi on edelleen on se kovin sana. Toki VA-synilla pääsee yleensä tarpeeksi lähelle, mutta yleensä se myös tarkoittaa enemmän sen soundin kanssa trimmailua, että se kuulostaa hyvältä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Mike H
1801 viestiä
|
#8 kirjoitettu
16.08.2006 20:24
Mäkin otan bassot trance biiseihin suurimmaksi osaksi tosta Alpha Juno 2:sta ja oikeastaan myös muihin ei-trance biiseihin, paitsi joihinkin random 80's-synthpop biiseihin käytän legendaarista DX7 bassoa, mutta tämä nyt ei liittynyt aiheeseen taas millään tapaa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Miksu
|
#9 kirjoitettu
17.08.2006 09:57
Aivan, komppaan QSO:ta ja Mike Hornia siinä että bassoissa kannattaa todellakin käyttää analogia jos mahdollista, kuten tuolla aikaisemmassa postauksessanikin taisin sanoa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Putte
6684 viestiä
|
#10 kirjoitettu
17.08.2006 10:10
Miksu kirjoitti:
bassoissa kannattaa todellakin käyttää analogia jos mahdollista,
Aaaah, BassStation! Pörisee ja hörisee alapäässä kuin kiivas kuppa!
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#11 kirjoitettu
17.08.2006 10:13
Kyllä se delay efektin voi heittää aitonanlogisenkin liideihin? Vai miksi Trancessa pitää käyttää aina JP:itä ja Viiruksia liideissä?
Kuuluuko kaikessa trancessa olla samalaiset saundit? Vaihtuuko se genre siinä, jos soittaa eri syntikalla niitä?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#12 kirjoitettu
17.08.2006 10:26
Haava kirjoitti:
Kuuluuko kaikessa trancessa olla samalaiset saundit? Vaihtuuko se genre siinä, jos soittaa eri syntikalla niitä?
Konvert kirjoitti:
Kuuluu.
Pöh.
Konvert kirjoitti:
Vaihtuu.
Pöh.
Trancessa usein käytetään tuollaisia massiivisia soundeja, ja oskillaattoreita tarvitaan mielettömiä määriä. Tällöin VA-syntikoiden käyttö lienee mielekästä. Varsinkin sellaisia hyvin paksuja ja ilmavia padeja on lähes mahdoton tehdä normi analogeilla, kun vielä tarvitaan polyfoniaakin jonkin verran.
Viime aikoina kuitenkin olen ollut huomaavinani varsinkin liidien muuttuvan huomattavasti kapeammiksi ja puhtaammiksi. Tällaisissa tapauksessa aito analogi on tietenkin hyvä vaihtoehto.
Miksu muokkasi viestiä 10:25 17.08.2006
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#13 kirjoitettu
17.08.2006 10:29
Miksu kirjoitti:
Trancessa usein käytetään tuollaisia massiivisia soundeja, ja oskillaattoreita tarvitaan mielettömiä määriä. Tällöin VA-syntikoiden käyttö lienee mielekästä.
Tätä minä en muuten purematta niele. Riippuu toki mitä tarkoitetaan "massiivisella saundilla". Jos se on tasan sitä minusta ohutta digi suttua, niin sitten saatat olla oikeassa.
Annappa pari esimerkkiä sellaisesta "massiivisesta" va-saundista?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#14 kirjoitettu
17.08.2006 10:52
Haava kirjoitti:
Tätä minä en muuten purematta niele. Riippuu toki mitä tarkoitetaan "massiivisella saundilla". Jos se on tasan sitä minusta ohutta digi suttua, niin sitten saatat olla oikeassa.
Annappa pari esimerkkiä sellaisesta "massiivisesta" va-saundista?
No..ehkä minun käsitykseni massiivisesta soundista saattaa olla sinun käsityksesi digisutusta. Esimerkiksi nyt tämä klassinen supersaha. Kaivelen kuitenkin jotain muitakin näytteitä kunhan pääsen töistä tuonne musasorvin ääreen. Voidaan sitten ruotia onnistuisiko niiden toteutus analogilla, esimerkiksi tuolla Matrix1000:lla. Itse ainakin käytän toki mieluummin analogia aina kun haluttu soundi vain on sillä mahdollista toteuttaa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#15 kirjoitettu
17.08.2006 11:03
Miksu kirjoitti:
Voidaan sitten ruotia onnistuisiko niiden toteutus analogilla, esimerkiksi tuolla Matrix1000:lla.
Joo... Tietenkään saundi ei ole sama. matrixilla jossa on DCO:t ei analogipaksuutta oikein sinällään saavuta. Lähinnä minua kiinnostaa tämä käsite "paksuus" tässä. Miten koet VCO paksuuden... ja mikä sitten on paksuutta ja millä tavalla. Tämä käsite puoli tässä siis kiinnostaa.
Se on selvä, että 10 digi oskin supersahaa ei VCO synilla emuloida. DCO synillä kyllä, mutta silloin toki loppuu se polyfonia kesken. Hmm... vaikka DCO oskit eivät kyllä aliasoi joka voi olla sitten teoriassa jopa huonokin asia siinä SuperSaha saundissa.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Miksu
|
#16 kirjoitettu
17.08.2006 11:13
Haava kirjoitti:
Joo... Tietenkään saundi ei ole sama. matrixilla jossa on DCO:t ei analogipaksuutta oikein sinällään saavuta. Lähinnä minua kiinnostaa tämä käsite "paksuus" tässä. Miten koet VCO paksuuden... ja mikä sitten on paksuutta ja millä tavalla. Tämä käsite puoli tässä siis kiinnostaa.
Se on selvä, että 10 digi oskin supersahaa ei VCO synilla emuloida. DCO synillä kyllä, mutta silloin toki loppuu se polyfonia kesken. Hmm... vaikka DCO oskit eivät kyllä aliasoi joka voi olla sitten teoriassa jopa huonokin asia siinä SuperSaha saundissa.
Taidan itsekin käyttää tuota "paksuus" (tai massiivisuus, tässä nyt pakostakin tulee näitä käsitteitä hieman enemmänkin) sanaa hieman eri tavalla tapauksesta riippuen. Yhden oskillaattorin analogisoundikin voi olla paksu ja lämmin.
Tässä ketjussa tarkoitin kuitenkin sellaista paksua soundia, joka hajoaa tasaisesti laajalle taajuusalueelle. Niin että joissakin tapauksissa edes nuotista tai soinnusta ei voi enään olla varma. Hieman hankala selittää..laitan myöhemmin jonkun näytepätkän.
Oikeastaan itse olen jo pitkään yrittänyt toteutta tällaista soundia, siinä kuitenkaan täysin onnistumatta. Esimerkiksi suomalainen tranceartisti/-duo Super8/Aalto ainakin käyttää paljonkin tällaista soundia. En sitten ole varma kuinka tuo on tehty, mutta itse ainakin lähtisin sitä ensimmäisenä Viruksesta (jos sellaisen omistaisin, heh heh) hakemaan.
Miksu muokkasi viestiä 11:13 17.08.2006
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#17 kirjoitettu
17.08.2006 11:20
Miksu kirjoitti:
Tässä ketjussa tarkoitin kuitenkin sellaista paksua soundia, joka hajoaa tasaisesti laajalle taajuusalueelle. Niin että joissakin tapauksissa edes nuotista tai soinnusta ei voi enään olla varma. Hieman hankala selittää..laitan myöhemmin jonkun näytepätkän.
Joo... joissain VCO synissa ääni puuroutuu jännästi vähemmällä oskillaattori määrällä, mutta lopputlos on tosiaan ihan erilainen kuin isommalla kasalla digioskeja.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#18 kirjoitettu
17.08.2006 13:18
Ei ehkä paras mahdollinen esimerkki mutta tässä nyt on kuultavissa tuollaisesta soundia mitä ajoin takaa. No oikeastaan taitaa olla aika montakin soundia layeroituna.. Tuollainen matalampi melkein filtteröidyltä kohinalta kuulostava vetäisy ja sitten hieman selkeämpi ja kirkkaampi ääni. Jos on vinkkejä tuollaisten toteutukseen va:lla tai analogilla niin mielelläni otan niitä vastaan. Jossain vaiheessahan tuo menee tuollaiseksi efektisekamelskaksi mutta selkiytyy taas biitin käynnistyessä.
Niin ja en usko että herrat Eloranta ja Siljamäki pistävät kovin pahakseen jos tämä klippi hetken on netissä että voimme pohtia soundien paksuutta.
Resolution
Miksu muokkasi viestiä 13:19 17.08.2006
Niin saattaahan tuo toinen soundi ollakin filtteröityä kohinaa tms. sample.. En tiedä, mukava tuollainen olisi jokatapauksessa saada aikaan.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#19 kirjoitettu
17.08.2006 13:41
Miksu kirjoitti:
Jos on vinkkejä tuollaisten toteutukseen va:lla tai analogilla niin mielelläni otan niitä vastaan.
Joo... En kyllä tuon perusteella uskalla neuvoa. Varsinkaan kun en oikein tiedä mikä tuossa on se oleellinen juttu. Sitä "paksuutta" siinä mielessä kun minä sen käsitän en yhtään liideistä kuullut. Käsite kysymys selvästi. Itse kutsuisin tuota liidisaundia ilmavan suttaiseksi.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#20 kirjoitettu
17.08.2006 13:47
Haava kirjoitti:
Joo... En kyllä tuon perusteella uskalla neuvoa. Varsinkaan kun en oikein tiedä mikä tuossa on se oleellinen juttu. Sitä "paksuutta" siinä mielessä kun minä sen käsitän en yhtään liideistä kuullut. Käsite kysymys selvästi. Itse kutsuisin tuota liidisaundia ilmavan suttaiseksi.
Joo no eihän tuo tosiaan sellaisella analogisen tuhdilla tavalla ole ollenkaan paksu. Ehkä enemmänkin juuri leveä ja ilmava. Tämä nyt on vain näitten käsitteiden pyörittelyä. Ääninäyte kertoo enemmän kuin tuhat sanaa vai mitenkäs se sanonta menikään. Tuon tyyppistä soundia kuitenkin tarkoitin mikä on ehkä kätevämpi tuottaa VA:lla kuin analogeilla.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#21 kirjoitettu
17.08.2006 13:50
Miksu kirjoitti:
Tuon tyyppistä soundia kuitenkin tarkoitin mikä on ehkä kätevämpi tuottaa VA:lla kuin analogeilla.
Jos oskit riittävät, niin kyllä se jollain adromedalla pitäisi tulla siinä missä VA:llakin.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#22 kirjoitettu
17.08.2006 13:54
Haava kirjoitti:
Jos oskit riittävät, niin kyllä se jollain adromedalla pitäisi tulla siinä missä VA:llakin.
Heh..meinasinkin tuolla aikaisemmin jo mainita että ehkä juurikin andromedalla tai muilla saman tyyppisillä analogeilla voisi saada tuollaista soundia aikaan. Siitä oskillaattorien määrästähän tuollainen..sanotaanko nyt sitten "suttainen leveys ja ilmavuus" on pääasiassa kiinni. VA:ssa yleensä oskillaattorien määrä vs. hinta suhde on parempi ja ehkäpä siksi niitä on kätevämpi käyttää tuollaisiin tarkoituksiin. Toki jos itsellänikin olisi nyt varaa ostaa riittävästi analogisia oskeja sisältävä syntikka (ja sellaisia olisi tarjolla..no andromeda ehkä) niin sitä sitten käyttäisin..
Miksu muokkasi viestiä 14:04 17.08.2006
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Miksu
|
#23 kirjoitettu
17.08.2006 14:14
Konvert kirjoitti:
Noh, Androssa on kaksi oscia plus subit. Tosin yhteen osciin saa ne kaikki aaltomuodot samaan aikaan
Hmm..kun jostain luin että siinä on 16 oskillaattoria ja 16 parttia, niin onkos siinä sitten sellaista unison moodia että saisi esim 2 x 8 oscia? En ole kyseisellä laitteella päässyt leikkimään joten en oikein ole tuon sielunelämästä perillä..
Miksu muokkasi viestiä 14:14 17.08.2006
Niin no voisihan kai noita kaikkia partteja soittaa samalla soundilla ja samanlaisella midi ohjauksella ja siten valjastaa kaikki oskillaattorit yhden äänen soittamiseen..
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#24 kirjoitettu
17.08.2006 14:20
Konvert kirjoitti:
Ei ole 16 oskillaattoria vaan 2+subit kuten sanottu. Speksit
Unison löytyy kyllä, se tietty syö (16-äänen) polyfoniaa. ja 16-part tarkoittaa multitimbraalisuutta. Jos on kaikki partit käytössä niin yksi partti voi käyttää yhtä voicea. Eli bai bai padit. Mutta eipä siinä todellakaan kaikkia partteja käyttää että lähtisi läskiä saundia.
Ah...siis joo..sekoilen täällä omiani. 16 ääntä..niinhän tuolla sanottiin
Ja 2+2 oskillaattoria per ääni.. Kyllähän noilla varmasti tuhtia soundia irtoaisi. Hmm..hitto kun se visan luottorajan korotuskin on tehty niin helpoksi...
Miksu muokkasi viestiä 14:18 17.08.2006
Miksu muokkasi viestiä 14:21 17.08.2006
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#25 kirjoitettu
17.08.2006 14:25
Miksu kirjoitti:
Hmm..kun jostain luin että siinä on 16 oskillaattoria ja 16 parttia, niin onkos siinä sitten sellaista unison moodia että saisi esim 2 x 8 oscia? En ole kyseisellä laitteella päässyt leikkimään joten en oikein ole tuon sielunelämästä perillä..
Andromedassa on tosiaan 16 äänen polyfonia. Jokaisessa voicessa on kaksi oscia + sub oskillaattorit.
Eli 4 äänen polyfonialla saa 8 sahaa päällekkäin. 8 äänen polyfonialla 4 sahaa. Jos sub oskillaattorit tahtoo laskea, niin sitten kertoo nuo molemmat vielä kehdella.
Analogisissa on tosiaan vielä se hyvä puoli, että jos nauhoittaa saman träkin (esim. midillä) mahteen kertaan, niin ääni tosiaan pullistuu lisää (kaikki ei ole digitaalisen stabiilia) toisin kuin digeissä.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#26 kirjoitettu
17.08.2006 14:29
Konvert kirjoitti:
2+2 per ääni.
Mutta menee ulkomaankaupaksi jos meinaat jostain saada. Ellei joku ole yhtä tyhmä kuin minä ja myy omaansa.
Olin nopeampi ja korjasin tuon 2+2
Tosiaan ebaystahan noita musalaitteita on jo pitemmän aikaa tullutkin haalittua.
Voisi ehkä katsella mihin hintaan noita on tarjolla. Ei nyt juuri kun tuli tuo mobiilistudiokin hommattua..mutta kenties joululahjaksi itselle..
Haava kirjoitti:
Andromedassa on tosiaan 16 äänen polyfonia. Jokaisessa voicessa on kaksi oscia + sub oskillaattorit.
Eli 4 äänen polyfonialla saa 8 sahaa päällekkäin. 8 äänen polyfonialla 4 sahaa. Jos sub oskillaattorit tahtoo laskea, niin sitten kertoo nuo molemmat vielä kehdella.
Joo tosiaan meni nuo oskit ja äänet hieman sekaisin mutta nyt tajusin tuon koneen speksit.
Miksu muokkasi viestiä 14:26 17.08.2006
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#27 kirjoitettu
17.08.2006 14:31
Haava kirjoitti:
Analogisissa on tosiaan vielä se hyvä puoli, että jos nauhoittaa saman träkin (esim. midillä) mahteen kertaan, niin ääni tosiaan pullistuu lisää (kaikki ei ole digitaalisen stabiilia) toisin kuin digeissä.
Onko tuossa Andromedassa muuten sen verran liikettä oskeissa että tuo toimii? VCO:t siinä kuitenkin taitaa olla? Mutta ei varmaankaan ihan niin epävakaat kuin vanhemmissa analogeissa..
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#28 kirjoitettu
17.08.2006 14:35
Miksu kirjoitti:
Onko tuossa Andromedassa muuten sen verran liikettä oskeissa että tuo toimii?
Luultavasti, mutta varma en toki ole.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
azo
241 viestiä
|
#29 kirjoitettu
17.08.2006 16:11
Miksu kirjoitti:
Onko tuossa Andromedassa muuten sen verran liikettä oskeissa että tuo toimii? VCO:t siinä kuitenkin taitaa olla? Mutta ei varmaankaan ihan niin epävakaat kuin vanhemmissa analogeissa..
Andromedassa on automaattinen osc viritys, eli se itse virittää itseään koko ajan, jos oscillaattori ei ole käytössä.
Tämän myös saa pois päältä, jolloin lämmetessään oscit menee hieman epävireeseen. Tuota toimintoa ja "viritys" toimintoa yhdistelemällä saa sopivasti sen analogisen epävireen luotua.
Automaagi pois -> laite lämpenee -> viritys -> käyttö useita tunteja.. mukavasti epävirettä
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Miksu
|
#30 kirjoitettu
18.08.2006 12:44
azo kirjoitti:
Andromedassa on automaattinen osc viritys, eli se itse virittää itseään koko ajan, jos oscillaattori ei ole käytössä.
Tämän myös saa pois päältä, jolloin lämmetessään oscit menee hieman epävireeseen. Tuota toimintoa ja "viritys" toimintoa yhdistelemällä saa sopivasti sen analogisen epävireen luotua.
Automaagi pois -> laite lämpenee -> viritys -> käyttö useita tunteja.. mukavasti epävirettä
Jahas..tämä on hyvä tietää. Aina vain kiinnostavammalta vaikuttaa tuo syntikka..
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
azo
241 viestiä
|
#31 kirjoitettu
18.08.2006 14:15
Konvert kirjoitti:
Sanottakoon vielä, että se menee yllättävän helpostikin epävireeseen. Näin on käynyt myös vaikka autotune on ollut päällä.
Tuohan on todellakin aika pitkä aika minkä sen osc pitää olla pois päältä. Mutta hyvä meininki ton kanssa on aina.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#32 kirjoitettu
18.08.2006 14:36
No meni ainakin seurantaan ebayssa...pitää tutkia minkä verran noita on myynnissä ja millaiseen hintaan
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Kuopion poliisi
112 viestiä
|
#33 kirjoitettu
19.08.2006 11:37
rolandin jx sarjalaisista ainakin 8pllä lähtee tranceen soveltuvia pädejä ja leadeja. bassot kylläkin aika laihan oloisia, mutta jonkinmoiset acid pörinätkin luonnistuu.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
azo
241 viestiä
|
#34 kirjoitettu
19.08.2006 12:10
gerT kirjoitti:
Hyvil synil pääseee toki helmpomalla (lue selailemalle presettejä) mut jos hiukan näkee vaivaa niin saa sen liidin revittyä sitten vaikka Saabista
Se eräs heppu on vaan niin kova ohjelmoimaan synia että se saa tehtyä mistä äänestä vaan siistin soundin. Auttaa paljon että on olemassa Absynth, Reaktor ja Kontakt...
Ja off topiccia vähän lisää: Se eräs heppu löytyy taustalta aika monesta Suomen poppijutusta... Ei ole ihan "no-name" kuitenkaan.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
azo
241 viestiä
|
#35 kirjoitettu
19.08.2006 12:56
gerT kirjoitti:
Nou neimiks en oo sitä väittänytkään Nicklas on kova jätä. Ja kuten sanoin, helpomalla pääsee noil VA/VST tusinakixusynil johon tietty kaikki Vengeance saundipankit jne.
Lowlandista oli kyllä puhe, sitähän sä et muistanu..
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#36 kirjoitettu
20.08.2006 23:52
Konvert kirjoitti:
Helpompi sekä mielekkäämpi tapa on (monessa preset-patchissakin käytetty) moduloida LFO:lla oskillaattorien pitchiä ihan vaan muutamia asteita / asteiden kymmenesosia jolloin sitä huojuntaa saa juuri niin paljon kuin itse tykkää.
Täytyy muuden todeta tähän, että vaikka tuo erittäin hyvä kikka onkin (ja itsellä käytössä paljon), niin ei se kyllä korvaa analogisen elävää VCO:ta alkuunkaan. Efekti on täysin toisenlainen. Itseasiassa omassa Akaissani jossa on kivan analoginen VCO tuo joppi on kiva lisäksi. Silloin saa molemmat efektit samaan aikaan ja elo senkun lisääntyy.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
route_electrique
|
#37 kirjoitettu
26.08.2006 12:24
Clavia Nord Modular G2
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
veezay
bassofriikki 7677 viestiä Luottokäyttäjä
|
#38 kirjoitettu
05.09.2006 07:08
Haava kirjoitti:
Täytyy muuden todeta tähän, että vaikka tuo erittäin hyvä kikka onkin (ja itsellä käytössä paljon), niin ei se kyllä korvaa analogisen elävää VCO:ta alkuunkaan. Efekti on täysin toisenlainen. Itseasiassa omassa Akaissani jossa on kivan analoginen VCO tuo joppi on kiva lisäksi. Silloin saa molemmat efektit samaan aikaan ja elo senkun lisääntyy.
heittäsi ny si nettii jotai fättii ja thickii kixupädii sil kerta nii paras!
:]
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#39 kirjoitettu
06.09.2006 12:56
veezay kirjoitti:
heittäsi ny si nettii jotai fättii ja thickii kixupädii sil kerta nii paras!
Työntäkää nyt ne kiksupädinne ahteriinne. Jätän transen suoisiolla niille, jotka siitä ovat kiinnostuneet.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Miksu
|
#40 kirjoitettu
07.09.2006 18:03
Nyt vois olla yks Andromeda ihan sopuhintaan saatavilla.. Periaatteessa kiinnostais ja vois sellasen hommatakin mutta kun suunnilleen samaan hintaan saisi Virus Ti:kin..vaikeaa. Sanokaapa mielipiteitä noista kahdesta?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|