Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Eli nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että meikäläisen mitta on piripintaan täynnä. Onglema on jatkunut siitä lähtien kun muutin 6kk sitten uuteen kämppään, vaihdoin nettiliittymän saunalahden ADSL 2+:aan 12M/1M naruun (josta huonojen piuhojen johdosta saan download kaistaa ainoastaan (6.6 M).
Onglemani on seuraavanlainen:
Tietokoneen käynnistyttyä ei mitään ongelmaa, mutta vähän ajan päästä nettiä selatessani mikään sivusto ei lataudu selaimeen. Selain hakee ja hakee sivustoa ja hetken päästä antaa ilmoituksen, ettei löydä sivua tjsp. Joskus pystyy vielä surffaamaan hetken jo latautuneen domainin alla mutta ei lataamaan uusia osoitteita. Ongelma saattaa korjaantua hetken (määrittelemättömän ajan 5min-6h) päästä täysin itsestään. Ongelma korjaantuu yleensä aina heti, kun boottaa ADSL modeemin tai käynnistää tietokoneen uudelleen. Tätä pätkintä/korjautuminen/pätkintä/korjautuminen ilmiötä sattuu täysin satunnaisesti kymmeniä kertoja päivän aikana.
Hassuinta tässä ongelmassa on että ilmeisesti tietyistä porteista pääsee dataa edelleen sisään katkosten aikana koska jotkut ohjelmat esim. messenger tai skype toimivat aina katkoksissakin.
Olen kokeillut IE, Mozzilla (aikaisemmat versiot) ja Firefoxilla ja aina sama juttu. ADSL modeemi on konffattu oikein ja pidän sitä reitittävänä ja NATin päällä koska silloin tällöin käytän myös läppäriäni verkossa tämän pääkoneeni kanssa.
Missä tämä halvatun vika voisi piillä kun minulta loppuu konstit tähän?
- Pääasiallisin selain: Mozzilla Firefox v.1.0
- Käyttöjärjestelmä: Windows XP pro
- ADSL 2 modeemi: Zyxell Prestige 660HW-61
- Nettiyhteys: Saunalahti ADSL 2+ 12M/1M
- Palomuuri: ZoneAlarm v.6.0.667.000
Kannattaa kurkata niitä adsl boksin valoja silloin, kun selain lopettaa toimimisen, jos sieltä katoaa se valo joka pitäisi olla aina päällä, kyseessä on palveluntarjoajasta johtuva vika johon voi vaikuttaa monet tekijät.
Yleisimpiä syitä on erilaiset puhelinviritykset jaettuna nettipistokkeen kanssa yms lisälaitteet siinä pistokkeessa sen adsl:n kanssa. Toisten palvelutarjoajienki yhteydet ympäristössä saattaa joskus aiheuttaa jotain ongelmia. Siihen ratkaisu on palveluntarjoajan vaihto.
Kannattaa soittaa sinne asiakaspalveluun ja pyytää sinne nettiyhteyden tarkkailu juttuun, sieltä osataan sanoa että onko vika yhteydessä vai koneessa.
Mulla netti katkeaa aina kello 5:20. Ihan ufo juttu että aina samaan aikaan ja on pois päältä n. minuutin ja sitten taas on yhdistetty. Ennen tuo sama homma tapahtui aina kello 4:11.