Kirjoittaja
|
Bufferin kanssa ongelma Fruityssä...
|
Patrick Park
480 viestiä
|
#1 kirjoitettu
02.10.2005 16:29
Elikkä tavanomainen buffer-length ois mulla siinä 1400-2000 samplen paikkeilla ja mitään "underruneja" (miten se nyt ikinä suomennetaankaan) ei oikeastaan ollut mutta pari päivää sitten niitä tulee noilla lukemilla runsaasti koko ajan. Jopa silloinkin kun buffer on lähellä 9000:tta. Mistä tämä johtuu? Olen sulkenut kaikki muut ohjelmat Fruityn käytön aikana ja putsannut ja elvyttänyt kovoa, ei näemmä tehoa. Mistä tämä johtuu ja miten sen voi korjata? DirectX ajureissa tms ei pitäisi olla mitään vikaa. DX9.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
frank nahkiainen
256 viestiä
|
#2 kirjoitettu
02.10.2005 16:44
voiskok olla että käytätpaljon wav-sampleja,mulla menee audigy solmuun ,kun yritin käyttää n.6kpl wavveja +kompit ja pluginit,tai sitte josssain vst-plugarissa on bugi,sekin saattas ollla..
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Patrick Park
480 viestiä
|
#3 kirjoitettu
02.10.2005 16:58
Toisaalta olen aina käyttänyt runsaasti pääasiassa wav-sampleja (99,9999%?) mutta mitään ongelmaa ei aikaisemmin ollut.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
frank nahkiainen
256 viestiä
|
#4 kirjoitettu
02.10.2005 18:05
klikkaappa sieltä channel settingsistä kohdasta wave se resample valo pois...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Patrick Park
480 viestiä
|
#5 kirjoitettu
02.10.2005 18:43
Näin on jokasessa samplessa tehty jo .
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
frank nahkiainen
256 viestiä
|
#6 kirjoitettu
02.10.2005 19:19
entäs toisin päin,eli valot päälle..tökkikö sillon vielä enemmän..
frank nahkiainen muokkasi viestiä 19:27 02.10.2005
pienennäs bufferia.mulla on 336 samplea ihan hyvin toimii no entäs jääkä jotkut samplet soimaan kun niiden pitäs loppua?
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Elektrojänis
3503 viestiä
|
#7 kirjoitettu
02.10.2005 19:33
Fruitystä en juuri mitään tiedä, mutta noin yleisellä tasolla ajatellen kannattaaisi tarkistaa, että onko sama ongelma kaikilla biiseillä. Nimittäin jos toi tulee vaan juuri tällä hetkellä työn alla olevalla kappaleella, niin voihan olla, että kone ei vaan jaksa niitä kaikkia siinä olevia efektejä pyörittää.
Voi tietysti olla ihan jotain muutakin, mutta viesteistä ei käynyt ilmi onko tätä jo tarkistettu.
Elektrojänis muokkasi viestiä 19:40 02.10.2005
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
atheos
Virallinen
Mac-mies 2648 viestiä Luottokäyttäjä
|
#8 kirjoitettu
02.10.2005 19:39
Start - Run -> Dxdiag
Tarkista Sound-välilehdeltä että äänen kiihdytys on täysillä. Fruityssäkin oli joku hardware buffer -nappulta tms., kannattaa testailla Fruitynkin asetukset läpi. En nyt osaa enempää sanoa kun en ulkoa muista ja musakone on ns. offline tällä hetkellä...
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
frank nahkiainen
256 viestiä
|
#9 kirjoitettu
02.10.2005 20:09
jos se sample on pitempi kuin stepsekvensseri niin silloin käy noin,eli ei kannata tumpata kaikkea samoille patterneille jos ne samplet on eri pitusia,muokkaa sekvensseriä pitemmäks sieltä sekun vas.yläreunasta niin että sample saa aikaa soida loppuuun,ennen kun seur.alkaa,siis sama sample....niin sitte siellä settings valikossa kohdassa audio on auto close device,klikkaa se päälle..samaten toimivuuteen vaikuttaa se undo history..itsellä se on 1,eli jos et tartte koko ajan korjailla niin turhaa pitää päällä sitä..
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
mystran
645 viestiä
|
#10 kirjoitettu
02.10.2005 20:11
Ensinnäkin, katso enemmäiseksi Fruityn CPU meteriä. Jos se suhteettoman korkea suhteessa soivaan kamaan, niin ongelma on todennäköisesti Fruityn sisällä (eli Fruityssä ja/tai plugareissa). Jos se on jossain alle parinkymmenen tienoilla, niin sitten ongelma on melko varmasti Fruityn ulkopuolella.
Kummassakin tapauksessa tosin aloittasin ajamalla virustutkan ja spyware-checkin. Virusten ja muiden roskien CPU kulutus ei välttämättä edes näy aina missään. Tämä on varmaan se todennäköinen ongelma Fruityn ulkopuolella jos mitään muuta softaa ei ole pyörimässä.
Ja jos se näyttää olevan Fruityssä, niin tarkista onko kaikissa biiseissä, ja käy läpi auttaako jonkun tietyn plugarin sulkeminen (tai disabloiminen). Edellisen perusteella voi sit yrittää arvailla lisää.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Kreactor
|
#11 kirjoitettu
03.10.2005 16:48
Käväiseppä Fruityn Audio-settingsissä ja klikkaa "use polling" nappula pois päältä, mikäli se siis oli päällä.
Esimerkkinä: (Ja mainostuksena Itse pystyn pitämään kappaleessani "Sisäänpäin räjähdys" ( Löytyy artistisivuiltani) helposti Latencyä jopa 25 millisekunnissa, vaikka se on 41 samplen kipale 38 effectillä. Jos laitan interpollauksen päälle niin underruneja alkaa tulemaan kuin esterin perseestä. Myös hardware buffer on syytä pitää pois päältä, koska vaikuttaa samoin tavoin.
Sillon kun jouduin kärvistelemään vielä vanhan seiskasatasen AMD:ni kanssa. pidin kaikki Fruityn ikkunat ja monitorin kiinni soittaessani kappaletta, se auttoi CPU:n hallintaan ja vähentämään ns. Glitchejä..
Mä oon myös kuullut että porukka on saanut asio-ajureilla tehonkäytön hallintaan. itselläni ei ollut mitään eroa. Sellaiset löytyvät osoitteesta http://www.asio4all.com
Kreactor muokkasi viestiä 21:01 03.10.2005
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|
Mike H
1801 viestiä
|
#12 kirjoitettu
03.10.2005 20:53
Kreactor kirjoitti:
Myös hardware buffer on syytä pitää pois päältä, koska vaikuttaa samoin tavoin.
Itsellä taasen aivan päinvastoin.
|
^ |
Vastaa
Lainaa
|