Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Eli semmosta kyselisin että onko noissa mikrofonien kiertoherkkyyksissä kuin suuria eroja?
Käyttötarkoitus on aika haastava ku pitäs saada autoon karaokelaitteet. Oon mä niitä jo vähän kokeillu mutta eipä siitä ainakaa auton sisällä mitään tuu ku erkkasarja on niin lähellä (ainaki jos etupenkiltä ölisee). Kiertää jo hyvinki pienellä volumella.
Täl hetkel mul on Philipsin joku halpismikki. Eli kannattaskohan hommata vaik Shuren 57 tai 58 että pystys paremmin harrasteleen? Vai onko kyseessä mahdoton yhtälö?
Jos taas tulee autosta pihalle ja vetää siinä semmosen katu-shown nii sillon se kierto ei oo ongelma!
No alkuun sanottakoon, että aika haastavan projektin olet valinnut jos tuota kiertovinkunaa ja sne välttämistä ajatellaan.
Yksittäisiä mikrofoneja en rupea suosittelemaan, mutta muutaman asian mainitsen:
Kannattaa hankkia tietoa mikrofonien suuntakuvioista. Sekä yleisesti, että niiden hankittavaksi ehdolla olevien mikkien suuntakuvioista. Mikkien valmistajien nettisivuilla on ainakin yleensä jonkunlaista tietoa kyseisen firman mikkimalleista.
Tavallisen herttakuvioisen (käytetään myös termiä kardioidi) mikin paras vaimennus on suoraan takana ("kahvan" suunnassa).
Superhertan (superkardioidi) vaimennus sinne suoraan taakse taas on tyypillisesti huonompi, mutta vaimennus sivulta on parempi. Yleensä paras vaimennus niissä on n. 120 asteen kulmassa eli jossain takaviistossa.
Eli ideaalitilanteessa se suunta missä ääntä toistava kaiutin on olisi siinä suunnassa missä se paras vaimennus on.
Autossa voi kyllä olla, että ei riitä millään tuo mikinvalinta. Kaikenmaailman automaattiset kierronpoistajat lienevät ainoa toimiva ratkaisu. Niissä muodostunee ongelmaksi se, että monet lienevät verkkovirtakäyttöisiä (lähinnä niiden yleisen käyttötarkoituksen perusteella veikkaan kun en ole moisiin juurikaan käytännössä tutustunut).
jmmal kirjoitti:
Vähän delayta niin heittää kiertämästä.
Tai sitten kierto vaihtaa taajuutta... Vähän lisää delayta ja se saataa vaihtaa taajuutta jälleen.
Joissain oloissa tuo voi toimia, mutta joissain sitten ei... Autossa voi olla, että ei auta vaikka laittaisi niin paljon sitä viivettä, että ääni kuullostaisi olevan ihan epäsynkassa.