|
Kirjoittaja
|
Itse tehdyt tietokonepelit
|
|
tahtila
2311 viestiä
|
#41 kirjoitettu
23.11.2008 21:21
Joskus 6-7 vuotta sitten The Games Factorylla tuli tehtyä alkuun sivultapäin kuvattua "Roskisdyykkari"-nimistä peliä, joka ei ehtinyt kylläkään kolmea ruutua pidemmälle.
Sen jälkeen oli kehitteillä ylhäältäpäinkuvattua seikkailupeliä jossa käppäiltiin lumen peittämällä puistoalueella ja alettiin vastaantulijoiden kanssa lumisotaa. Eipä tuokaan peli edennyt ensimmäistä pahisryökkiötä pidemmälle. Mutta noiden vihollisten ja niiden liikeratojen ja toiminnan suunnittelu oli kyllä hetkisen ihan hauskaakin.
Ja tuli sitä joskus jotain tekstipeliäkin puurrettua.. Alkuun QuickBasicilla ja sitten CoolBasicilla. Ja kai jotain pientä tein KieliX:lläkin.
Ikinä en ole saanut edes pientä peliä valmiiksi. Aina on innostus loppunut. Adventure Game Studiolla on jo pitkään pitänyt koittaa tehdä jotain seikkailupeliä Chzo Mythoksen ja lukuisien muiden AGS-pelien innostaessa, mutta tahtoo kaatua aina siihen grafiikkapuoleen ja yleiseen laiskuuteen. Eikä tässä nyt olisi liikaa aikaakaan...
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Disintegr8
11310 viestiä
|
#42 kirjoitettu
24.11.2008 04:20
AGS on hieno ohjelma, mutta sitä grafiikkaa joutuu tosiaan vääntämään aika rankasti verrattuna vaikka tasohyppelyihin tai suoraan ylhäältäpäin kuvattuihin peleihin. Mutta jos on joku pikselitaiteen da Vinci niin mikäs siinä. Pikselitaiteen da Vinceista puheen ollen The Dig on aika hyvä esimerkki yli kymmenen vuotta vanhasta seikkailupelistä jota pelaa jo melkein pelkästään sen grafiikan takia. Resoluutioon nähden aivan uskomattoman kaunis pelimaailma.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#43 kirjoitettu
24.11.2008 10:55
Aika paljon on näköjään pelejä tehty. Lattakaa nyt jokoon niitä pelejä!
HUOM! Se Etiopian Ninjoja koskeva palkinto on vielä jakamatta!
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
|
|
Haava
Jumalan nyrkki 43152 viestiä Ylläpitäjä
|
#44 kirjoitettu
24.11.2008 11:58
impronen kirjoitti:
Mut hakkas joku tyyppi siellä metsässä. Onko siellä metsässä yleensäkään mahdollista löytää yhtään mitään?
On. Kyllä sen lohikäärmeen sieltä voi löytää.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
pieslice
3287 viestiä
|
#45 kirjoitettu
07.02.2009 17:08
Tässä pari videoklippiä omasta projektista.
Pistän levelit 3 ja 4 putkeen maanantaina.
Kannattaa "watch in high quality" niin saa paremmin selvää.
Huomautuksena vois mainita että ainakin omassa koneessa noi high quality videot stoppaa itsekseen ihan alussa, joten pitää kelata manuaalisesti pari sekuntia alusta. Saattaa olla konekohtainen juttu tai sitten Youtube muuten vaan takkuaa.
Level1.
http://www.youtube.com...
Level2.
http://www.youtube.com...
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Raep-FIN
1692 viestiä
|
#46 kirjoitettu
07.02.2009 18:02
kun avaa dosboxin niin kantsii näpytellä siihen ihan ekaks että "keyb fi", ni saa suomalaisen näppäimistön käyttöön siihen. helpottaa pelin hakua C:\ltä.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Migeteus
945 viestiä
|
#47 kirjoitettu
07.02.2009 23:31
Tulihan noita joskus kauan sitten tehtyä. Ensin opettelin hiukan Visual Basicin käyttöä ja sillä sitten väänsin ties mitä. Ehkä paras noista peleistä oli Hemo-Sivakointi 2001, Lahden MM-kisojen ja Commodore 64:n urheilupelien inspiroima hiihtopeli. C64-peleissähän liikuttiin joystickia vatkaamalla, tässä yhtä näppäimistön nappia naputtelemalla. Siinä voi pelata joko tietokonetta vastaan tai kaksinpelinä. Nimestä huolimatta dopinginkäyttömahdollisuutta ei ole, sen sijaan lämpötilan mukaisella voitelulla voi vaikuttaa nopeuteen (tosin vaikutukset ovat täysin hatusta vedettyjä eivätkä luultavasti vastaa todellisuutta).
Myöhemmin yritin tehdä pelejä C++:lla, mutta valmiiksi tuli ainoastaan ensimmäisenä harjoituksena tehty yksinkertainen peli, jossa ammutaan kanoja. Siinä on erittäin hienot ääniefektitkin, ammuttaessa kuuluu "PÄNNGGG!"-ihmisääni. Sen jälkeen aloitin pariakin autopeliä, mutta luultavasti liian suurien suunnitelmien takia niistä ei tullut koskaan valmiita.
Voisihan nuo ehkä nettiinkin laittaa teidän ihmeteltäväksenne, jos nyt edes löydän niitä mistään. En lupaa mitään.
Migeteus muokkasi viestiä 00:06 08.02.2009
Alkaa näyttää siltä, ettei noita enää ole missään. Harmi. Olisi ollut kiva itsekin taas pelata omia pelejään pitkästä aikaa.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
Twight
3600 viestiä
|
#48 kirjoitettu
08.02.2009 19:40
pieslice kirjoitti:
Huomautuksena vois mainita että ainakin omassa koneessa noi high quality videot stoppaa itsekseen ihan alussa, joten pitää kelata manuaalisesti pari sekuntia alusta. Saattaa olla konekohtainen juttu tai sitten Youtube muuten vaan takkuaa.
sama vika. firefox?
Level1.
http://www.youtube.com...
Level2.
http://www.youtube.com...
hemmetin siisti! onko vieny kauankin aikaa? millä on tehty?
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
trikrank
1120 viestiä
|
#49 kirjoitettu
08.02.2009 23:53
quafka kirjoitti:
pieslicen tekele vaikuttaa kyllä sangen pro:lta. Hattua!
Juu ja kannattaa testata myös. Jotain jaossa ollutta versiota jyystin ja hieno tekelehän se oli. Hats off täältäkin.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
pieslice
3287 viestiä
|
#50 kirjoitettu
09.02.2009 21:25
Twight kirjoitti:
sama vika. firefox?
hemmetin siisti! onko vieny kauankin aikaa? millä on tehty?
Jep. On.
Tuossa on ihan alusta asti koodaama engine, Visual C++ Expressillä tehty. Engine pyörii OpenGL:n päällä.
Oon tehny tuota epäsäännöllisesti (=siviilikiireiden salliessa) vuodesta 2006, mutta about puolitoista vuotta on varsinaista sisällön tekemistä. Onhan tuo aika pseudoikuisuusprojekti, mutta päivätyön ohella hidasteina on ollut mm. paikkakunnan ja työpaikan vaihto, Flatout2 crunch, kesälomat (silloin ei olla tietokoneella), Fallout 3:n julkaisu ja ajoittainen yleinen jaksamattomuus.
Tuosta on mm. peliplaneetassa jaossa puolitoista vuotta vanha Assembly compoentry, mutta se ei enää ole ajantasalle pelin nykyisestä tilasta, joten mm. autofiren puuttumisesta on turha valittaa .
Tuossa nuo loput videot:
Level3
http://www.youtube.com...
Level4
http://www.youtube.com...
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
|
|
Demotion
430 viestiä
|
#51 kirjoitettu
10.02.2009 04:09
Koulussa järjestetyllä pelisuunnittelukurssilla väsäsin yhden konseptin ja teinpä vielä löve-enginella yhden tason mittaisen level-testin.
Ja olen usein uhonnut tekeväni sen ainakin vähän valmiiksi sitten kun lua-skriptaus alkaa taittumaan paremmin.
Lövea voin muuten suositella aika aloittelijaystävällisenä 2d-pelimoottorina (tutkin näitä nimittäin monia kun halusin tehdä sen level-testin).
www.love2d.org
ja sit puffaan tietty peliäni:
Count Rectangula - when its done.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
pieslice
3287 viestiä
|
#52 kirjoitettu
14.05.2021 15:21
Olisi tän viikonlopun -25% alennuksessa.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|
|
samiviinik
2195 viestiä
|
#53 kirjoitettu
15.05.2021 19:27
Popkorni kirjoitti:
pieslice kirjoitti:
Olisi tän viikonlopun -25% alennuksessa.
Katos katos. Mies on kyllä monipuolinen.
Hullu tuota ostaa.
|
| ^ |
Vastaa
Lainaa
|