Kirjoittaja
|
Roolipelimusiikki KILPAILU PÄÄTTYNYT (19.4.2005)
|
LauriT
1293 viestiä Luottokäyttäjä
|
#41 kirjoitettu
18.05.2005 22:36
Welc kirjoitti:
Eikös kyseessä pitänyt olla japsi(konsoli)roolipelimusiikkikilpailu?
Jaa... ei se ainakaan noista tänne kirjatuista säännöistä käy kovinkaan selvästi ilmi, vaikka yhdessä kohtaa suluissa onkin mainittu japsi-rpg:t esimerkkinä.
|
^ |
|
Welc
|
#42 kirjoitettu
19.05.2005 14:19
LauriT kirjoitti:
Jaa... ei se ainakaan noista tänne kirjatuista säännöistä käy kovinkaan selvästi ilmi, vaikka yhdessä kohtaa suluissa onkin mainittu japsi-rpg:t esimerkkinä.
Säännöt hukattiin jo kerran, ja niihin kajottiin palautuksen yhteydessä. Tahallaan tai vahingossa, sitä en tiedä.
Itselleni kilpailun idea oli juuri japsikonsoliropeisuudessa. Sääli että kilpailu ei ilmeisesti ole enää niihin rajattu.
|
^ |
|
Kyrios
|
#43 kirjoitettu
19.05.2005 22:50
Ei siis minkäänlaista rajausta roolipelin tyylin suhteen, kunhan vain se tunnelma on rakennettu oikein. Tietenkin toivoisin että juuri tällaista japsirope tyylistä kamaa tulisi, mutta se ei missään nimessä ole pakollista. Suotavaa, muttei pakollista. Itse en ole Falloutin musiikkiin niin paljoa perehtynyt, mutta minulla on sellainen käsitys että nuo d&d sun muut saman tapaiset ropetukset ovat aika lailla orkesterimusiikkipainotteisia, olenko oikeassa?
|
^ |
|
|
jrnn
527 viestiä
|
#44 kirjoitettu
19.05.2005 23:06
Olisi huvittanut osallistua, mutta tuo deadline jää juuri kahden merkitsevän pääsykokeen välille, joita varten on pitänyt painia viiden pääsykoekirjan kanssa. Harmi, kun kerrankin olisi ollut aikaa kilpailutekeleiden ähertämiseen enemmän kuin tarpeeksi...
|
^ |
|
Kyrios
|
#45 kirjoitettu
20.05.2005 15:21
SyTeQ kirjoitti:
Kyrios kirjoitti:
Ei siis minkäänlaista rajausta roolipelin tyylin suhteen, kunhan vain se tunnelma on rakennettu oikein. Tietenkin toivoisin että juuri tällaista japsirope tyylistä kamaa tulisi, mutta se ei missään nimessä ole pakollista. Suotavaa, muttei pakollista. Itse en ole Falloutin musiikkiin niin paljoa perehtynyt, mutta minulla on sellainen käsitys että nuo d&d sun muut saman tapaiset ropetukset ovat aika lailla orkesterimusiikkipainotteisia, olenko oikeassa?
Falloutin musiikki on muistaakseni ambient henkistä electro veivausta, jos oikein muistan. Pitäisi vissiin pitkästä aikaa pelailla peliä että muistuisi mieleen ja ihan nostalgian vuoksikin. D&D henkisten pelien ( Baldurs Gate, Icewind Dale...) on tosiaan orkesteri painoitteista ja mielestäni hyvin upeaa kuunneltavaa.
No hyvä että se on vähän sellaista erilaista kun en todellakaan kaipaa niin paljoa pelkkiä orkesterijuttuja vaan enemmän juuri japsiropetusten kaltaista monipuolista musiikkia.
|
^ |
|
Kyrios
|
#46 kirjoitettu
20.05.2005 15:22
jrnn kirjoitti:
Olisi huvittanut osallistua, mutta tuo deadline jää juuri kahden merkitsevän pääsykokeen välille, joita varten on pitänyt painia viiden pääsykoekirjan kanssa. Harmi, kun kerrankin olisi ollut aikaa kilpailutekeleiden ähertämiseen enemmän kuin tarpeeksi...
Harmi sinänsä, sillä osallistujia ei koskaan ole liikaa tämän tyyliseen kisaan mutta en mielelläni lähtisi tuota deadlinea muuttelemaan kun tässä on muutenkin ollut tätä sääntörallia aika paljon.
|
^ |
|
jrnn
527 viestiä
|
#47 kirjoitettu
21.05.2005 19:01
Kyrios kirjoitti:
Harmi sinänsä, sillä osallistujia ei koskaan ole liikaa tämän tyyliseen kisaan mutta en mielelläni lähtisi tuota deadlinea muuttelemaan kun tässä on muutenkin ollut tätä sääntörallia aika paljon.
Haha, tuo marmatus ei ollut kehoitus, jos deadlinea alettaisiin lykkäilemään minun mukaani niin, kuinka esteetöntä elo olisikaan, se menisi ensi vuoden puolelle.
|
^ |
|
Kyrios
|
#48 kirjoitettu
22.05.2005 18:23
jrnn kirjoitti:
Kyrios kirjoitti:
Harmi sinänsä, sillä osallistujia ei koskaan ole liikaa tämän tyyliseen kisaan mutta en mielelläni lähtisi tuota deadlinea muuttelemaan kun tässä on muutenkin ollut tätä sääntörallia aika paljon.
Haha, tuo marmatus ei ollut kehoitus, jos deadlinea alettaisiin lykkäilemään minun mukaani niin, kuinka esteetöntä elo olisikaan, se menisi ensi vuoden puolelle.
Heh, totta. No jos kisa menestyy edes jotenkin niin pitää laittaa saman tapainen pystyyn joskus muulloin että pääset sinäkin osallistumaan.
|
^ |
|
Drachkin
|
#49 kirjoitettu
25.05.2005 02:39
Kuulostaa aika mielenkiintoselta. Kyllä sitä vois osallistua jos vaan inspiraatiota löytyy. Yhden biisin oonki jo väsännyt (viimeistelyä vaille valmis), vaikka onkin aika simppeli, mutta taustamusakshan tää on tarkotettukkin. Niin ja mun mielestä ne biisit pitäs olla yhtenä mp3:sena..
Morph3us muokkasi viestiä 02:40 25.05.2005
Ikävää että huomasin tän vasta äskön.. mutta koitan keretä mukaan :o
|
^ |
|
LauriT
1293 viestiä Luottokäyttäjä
|
#50 kirjoitettu
25.05.2005 20:52
Tässä tulisi muutamia hyödyllisiä ideoita, jotka voidaan varmaan helposti ottaa vielä käyttöön, kun kukaan ei ole vielä mitään lähettänyt. Eli minusta olisi hyvä, että biisi ei loppuisi veitsellä leikaten vaan, että noin 10-15 sekuntia silmukointikohdan jälkeen tehtäisiin feidaus. Tämä olisi huomaavaista muita kuuntelijoita kohtaan. Toinen ajatus minkä olen jo ottanut omissa biiseissäni käyttöön on sellainen, että joka biisin alussa on muutaman tahdin mittainen transitiotaite, jota ei siis silmukoida (silmukointikohta ei siis ole ihan alussa). Tämä on nimittäin se käytäntö miten biisit yleensä on tehty RPG:ssä. Tämä mahdollistaa sujuvan miksaamisen biisien välillä todellisessa peliympäristössä eikä ole kovin vaikea toteuttaa musiikillisesti (itse teen kaikkiin biiseihin lyhyen erillisen ambientin intron, joka toimii yksinkertaisena transitiona). Tällä hetkellä minulla on jo kaksi entryä miksausta vaille valmiina ja työstän jo kolmatta kovaa vauhtia. Tyyli on elektro-painotteinen, mutta perinteisiä orkestraaliefektejä ei ole tietenkään unohdettu, koska niitä nyt pitää vaan yksinkertaisesti olla tietokonepelimusassa varsinkin nykypäivänä. Tämä nyt vain sillä, että tulen 100%-varmasti osallistumaan.
LauriT muokkasi viestiä 20:52 25.05.2005
|
^ |
|
|
LauriT
1293 viestiä Luottokäyttäjä
|
#51 kirjoitettu
28.05.2005 23:37
Noniin, tässä tulee sitten hieman futuristisempaa meininkiä. Eli ollaan vuodessa 2043 ja maailma on tuhoutunut lähes kokonaan ydinsodaksi laajentuneen kolmannen maailmansodan jälkeen. Kaikki isot kaupungit ovat luonnollisestikin raunioina ja elonjääneet ovat joko ihmisiä, jotka ovat olleet pommisuojissa tai sitten mutantteja, jotka ovat jotenkin ihmeen kaupalla selvinneet radioaktiivisesta laskeumasta.
Ensimmäinen eli vauhdikas kategoria:
"Taisteluteema", tämä soi aina taistelutilanteiden taustalla, jotka ovat äärimmäisen väkivaltaisia ja toteutukseltaan osin reaaliaikaisia vähän niinkuin Knights of the Old Republicissa. Tämän takia teema on aggressiivinen ja adrenaliinia nostattava.
http://www.mikseri.net...
Toinen eli tunteellinen kategoria:
"Kaupunkiteema", tämä soi aina kun pelaaja saapuu sodassa tuhoutuneeseen suurkaupunkiin. Kaupungin ovat tässä pelissä hyvin vaarallisia paikkoja, joissa on jokapuolella sortuneita pilvenpiirtäjiä ja ryösteleviä jengejä.
http://www.mikseri.net...
Kolmas eli hilpeä kategoria:
"Päävastuksen teema", tässä ollaan otettu vähän sarkastisempi ote verrattuna perinteisiin päävastuksen teemoihin. Eli tämä on tällaista mustan huumorin siivittämää groteskia trioligroovea hieman "hassuilla" saundeilla. Pelissä päävastus on irvokas olento, joka on puoliksi kone ja puoliksi ihmismutantti. Hän käyttää aseinaan sekä korkeaa teknologiaa, että suuria PSI-voimiaan.
http://www.mikseri.net...
|
^ |
|
A.D.I.D.A.S.
|
#52 kirjoitettu
30.05.2005 01:11
Pakko kirjottaa tänne koska tää on ehkä paras juttu mihin oon täällä mikserissä koskaan ite tormänny (siis mulle).
Rakastan japanilaisia roolipelejä (Parhainpina ff3(ff6), ff7, chronotrigger.) Ja niiden musiikkeja...
Todella hauska huomata että täällä tällanen skaba on järjestetty...
Yritän itekki keretä mukaan, huomasin tän tosin niin myöhään että ei oo enää paljoa aikaa, mutta yritän parhaani...
Yks, joka on taistelumusiikki tein viimeyönä ja hioin tänään. Kaks pitää vielä keretä tekemään.
Mutta kiitos loistavasta kilpailusta..!!
|
^ |
|
A.D.I.D.A.S.
|
#53 kirjoitettu
01.06.2005 01:01
Peli on teemaltaan vahvasti seikkailullinen sekä pohdiskelee perimmäisiä totuuksia ottaen ajankohtaisia teemoja todellisesta maailmasta ja tekee niistä eeppistä fiktiota.
Ihminen on lopulta vain loinen, joka käyttää kaiken ympärillä olevan elämän oman loputtoman tyytymättömyytensä ruokkimiseen, sairastuttaen lopulta koko planeetan ja kaivaen samalla itselleen ja kaikelle elolliselle varman haudan.
Ihmiset ovat kaiken pahan alku ja juuri, mutta se mitä he ovat teoillaan synnyttäneet on pysäyttämättömissä, vai onko? Oppivatko ihmiset koskaan virheistään?
Pelin maailma on olosuhteiltaan maapalloa muistuttavalla planeetalla kuitenkin jossain täysin toisessa aurinkokunnassa, jota asuttaa mitä mielikuvituksellisimmat olennot, toiset ystävällisiä ja toiset vaarallisia.
Pelin kaksi päähenkilöä ovat 15vuotias (hemmoteltu) poika ja tämän iso-isä, pelin alkuvaiheissa he kulkevat aina yhdessä, mutta pelin edetessä pidemmälle asiat saavat järkyttäviä käänteitä ja poika joutuu tekemään hirvittäviä valintoja, jotka ratkaisevat hänen elämänsä suunnan loppuelämäksi.
Elettyään(Pelaajan Pelattuaan) rikkaan vaarinsa kanssa etuoikeutettua elämää poika joutuu valintojensa jälkeen kohtaamaan toisenlaisen elämän, jossa hän joutuu itse ottamaan vastuuta ei vain itsestään vaan myös lukuisista muista.
Tässä omat kilpailukappaleeni:
1.
Battle(Normal)
Hifi
Taistelumusiikki kuvitteelliseen (jap) roolipeliin.
Tietysti taustalla kuultaisiin oikeassa pelissä vielä tehosteita ja ehkä jotain hauskoja taistelijoiden lausahduksia ja hirviöiden murinoita.
Tässä kuvittelemassani pelissä ollaan varsin perinteisissä merkeissä eli miekkoja ja manaa. Sen verran olen oldschoolin kannattaja
Mieluusti taistelut olisi kuitenkin mallia Star Ocean 3. Eli reaaliaikaisia osin.
+ Battle_Victory joka löytyy kun luet foorumia eteenpäin
2.
Forgotten Race
Hifi
Musiikki sellaiseen kohtaan, jossa henkilöiden henkilöiden tie johtaa tutkimaan kadonnutta rauniokaupunkia, jossa kauan sitten unohdettu sivilisaatio on asunut.
Heillä on unohdettua tietoa, joka kenties selventää maailman nykytilannetta, ja sitä uhkaavaa tuntematonta uhkaa.
Eli mystiikkaa, arvoituksia ja menneen melankoliaa.
3.
Twigo (Character Theme)
Hifi
Twigo nimisen pelihahmon teemamusiikki
Twigo on nuori 11v kaksipäinen poika(olento) jonka vanhemmat hylkäsivät lapsena metsään, pojan omalaatuisuuden vuoksi.
Pojan toinen pää on nuoren pojan ja toinen hirviön(kummajaisen).
Poika on kuitenkin oppinut puhumaan salaa kuunnellen ihmisiä ja koska hän on joutunut kommunikoimaan toisen päänsä kanssa.
Päät eivät tosin tunnu pääsevän kovin usein yhteisymmärrykseen siitä mitä haluavat.
Hän lyöttäytyy pelaajan mukaan pelin keskivaiheilla metsässä. Hän käyttää aseenaan nahkasta tehtyä linkoa, jolla hän ampuu suunnattomia kiviä... Hänellä on myös yhteyksiä luonnon voimiin. Ja tuntuu nuoresta iästään huolimatta tietävän yhtä sun toista yllättävää.
Henkilö on ristiriitainen. Huvittava persoona, mutta surullinen henkilö taustansa takia.
----------------------------------------------------------------------
Jokainen kappale feidautuu pois heti silmukka kohdan jälkeen eli kohdan josta kappale lähtee looppaamaan.
A.D.I.D.A.S. muokkasi viestiä 01:25 01.06.2005
A.D.I.D.A.S. muokkasi viestiä 01:27 01.06.2005
A.D.I.D.A.S. muokkasi viestiä 18:21 08.06.2005
A.D.I.D.A.S. muokkasi viestiä 18:25 08.06.2005
|
^ |
|
A.D.I.D.A.S.
|
#54 kirjoitettu
01.06.2005 12:07
Miten muuten äänestys, vai mikä se nyt onkaan, toteutetaan?
|
^ |
|
Kyrios
|
#55 kirjoitettu
02.06.2005 12:10
A.D.I.D.A.S. kirjoitti:
Miten muuten äänestys, vai mikä se nyt onkaan, toteutetaan?
Äänestystä varten tehdään erillinen thread, joka on kaikille asiasta kiinnostuneille avoin. Pitää vain toivoa että kaikki jotka äänestävät, ymmärtävät myös kilpailun idean.
|
^ |
|
NicklauZ
|
#56 kirjoitettu
02.06.2005 15:12
Mitenhän kauan tämä äänestys mahtaa kestää... Olen nimittäin rippileirillä kun äänestys alkaa... Että joku 3 viikkoa olisi hyvä minulle, ehtisin ainakin äänestää...
|
^ |
|
Kyrios
|
#57 kirjoitettu
02.06.2005 21:09
DjNicklauz kirjoitti:
Mitenhän kauan tämä äänestys mahtaa kestää... Olen nimittäin rippileirillä kun äänestys alkaa... Että joku 3 viikkoa olisi hyvä minulle, ehtisin ainakin äänestää...
Hmm..en tiedä vielä kauanko sitä pitelee pystyssä. Sehän riippuu oikeastaan ihan siitä kuinka monta kilpailijaa tulee olemaan mukana loppujen lopuksi. Katsotaan nyt.
|
^ |
|
|
vnmwrtcbn
264 viestiä
|
#58 kirjoitettu
04.06.2005 15:46
Tämähän on aivan mahtava kilpailu!! Heti tekee mieli menää pelaamaan uudestaan FFät läpi. Tekis mieli osallistua mut oon aik' surkee tekemään musaa ja muutenkaa ei oo aikaa. Vois mun mielest olla niin et äänestetään erikseen ensimmäisen aiheen biisiä ja sit seuraavan aiheen biisiä jne. Näin saisi ne jotka eivät ehi saada kasaan neljää kipaletta deadlineen mennessä mahdollisuuden osallistua kisaan. Lopuksi voitaisiin äänestää kenellä on parhaat biisit kokonaisuudessa eli pitää ottaa kyseisen artistin kaikki 4 biisii huomioon kun äänestä tätä parhaaksi.
Toivottavasti joku ymmärs mun ehdotuksen...
B-mies muokkasi viestiä 15:52 04.06.2005
|
^ |
|
vnmwrtcbn
264 viestiä
|
#59 kirjoitettu
04.06.2005 16:25
Mä olin näköjää vähä sekasin tos äsken. Eihän täs pitäny olla ku 3 kipaletta...
|
^ |
|
vnmwrtcbn
264 viestiä
|
#60 kirjoitettu
04.06.2005 16:30
Nyt kun mietin tota mun ehdotusta niin tulee yks seikka mieleen. Ei voi oikein verrata vaikka ensimmäisen teeman biisiä sillä jollain on battle theme ja toisella kartta theme. No, iha sama, tuli vaa mielee...
|
^ |
|
Zilakka
223 viestiä
|
#61 kirjoitettu
06.06.2005 17:22
voinko pistää vaa yhen biisin tähä skabaa?
|
^ |
|
Drachkin
|
#62 kirjoitettu
06.06.2005 18:09
mulla on kolme kipaletta valmiina, mutta ne on tolla toisella koneella enkä saa muutettua niitä mp3... pitää tässä kikkailla hetki vielä ja saada siirrettyä ne tälle koneelle niin eiköhän osallistuminen onnistu
|
^ |
|
Kyrios
|
#63 kirjoitettu
06.06.2005 22:12
Se ei oikein käy, koska säännöissä sanotaan kolme biisiä. Seuraava kilpailu tulee luultavasti olemaan vain yhdelle biisille, mutta siinä tuleekin sitten pari muuta juttua joita tässä vielä pyörittelen mielessäni.
|
^ |
|
A.D.I.D.A.S.
|
#64 kirjoitettu
07.06.2005 01:11
Mä hurahdin ja tein vielä taistelun voittoteeman ja tein vielä katkelman suoraan pelitilanteesta...
eli combon kappaista: "Forgotten Race", "Battle_Normal" ja "Battle_Victory".
Lisäsin siihen vielä äänitehosteet ja puhesampleja eli se on kuin suoraan pelitilanteesta.
Mietin vaan että voisinkohan laittaa tänne nekin koska ne toimivat niin pirun hyvin... voin vaikka jättää sen henkilöteeman kilpailusta jos niikseen tulee mutta toivoisin että tämä kolmenkappaleen yhdistelmä hyväksyttäisiin kilpailuun
A.D.I.D.A.S. muokkasi viestiä 02:49 07.06.2005
Tajusin just että toi tappeluteema ja voittoteemahan lasketaan oikeestaan yhdeksi kokonaisuudeksi koska ne kuuluu aina yhteen jollei sitten kuolo korjaa, joten mä laitan tänne linkin siitäkin sekä comboraidan bonukseksi... siitä voi kuunnella miltä musiikit kuullostaisi "valmiissa" pelissä!
Eli:
Battle_Victory (Kuuluu Battle_Normal kokonaisuuteen)
Hifi
ja sitten vielä bonuksena
katkelma "pelistä" joka pitää sisällään kolmen teemankombon ja muutamia äänitehosteita luomaan peli"tunnelmaa"
Forgotten + Battle(normal) ja Victory
Hifi
A.D.I.D.A.S. muokkasi viestiä 14:19 07.06.2005
A.D.I.D.A.S. muokkasi viestiä 18:12 08.06.2005
|
^ |
|
|
KoBa
3919 viestiä
|
#65 kirjoitettu
08.06.2005 18:25
Yksi kysymys tulvahti mieleeni, kun mitään genrerajoitusta ei ole, niin voisiko biisit olla noisea? Muuten kyllä pystyisin toteuttamaan teokseni sääntöjen mukaan...
Ja voisiko aikarajaa siirtää vähän eteenpäin? Jos alkaisin nyt tekemään, en ehtisi tuossa aikarajassa saada niitä valmiiksi...
|
^ |
|
gremino
|
#66 kirjoitettu
09.06.2005 13:47
Peli on perinteinen Japanirope, jonka maailma on keskiaikaisen ja futuristisen maailman sekoitus.
- Taisteluteema
Perus taistelumusiikki perus japani-action-tilutuksineen
- Tehdasteema
Tämä ei ole varsinaisesti pääpahiksen teemamusiikki, vaan pahisten alueella soiva musiikki. Tämä toimii musiikkina korkealla vuorella
sijaitsevalle, jättimäiselle tehtaalle.
- Sivuhahmon teema
Superfly on mystinen, yksinäinen kulkuri, sekoitus 70-luvun gansteria ja viittasankaria. Superfly ilmestyy aina paikalle pelastamaan
tilanteen, tai silloin kun häntä vähiten osaa odottaa. Superfly on cool. Hänellä on paljon tietoja valtion korruptiosta, ja pelin myöhemmässä vaiheessa hän liittyykin mukaan sankarijoukkoon.
|
^ |
|
A.D.I.D.A.S.
|
#67 kirjoitettu
11.06.2005 04:36
gremino kirjoitti:
Peli on perinteinen Japanirope, jonka maailma on keskiaikaisen ja futuristisen maailman sekoitus.
- Taisteluteema
Perus taistelumusiikki perus japani-action-tilutuksineen
- Tehdasteema
Tämä ei ole varsinaisesti pääpahiksen teemamusiikki, vaan pahisten alueella soiva musiikki. Tämä toimii musiikkina korkealla vuorella
sijaitsevalle, jättimäiselle tehtaalle.
- Sivuhahmon teema
Superfly on mystinen, yksinäinen kulkuri, sekoitus 70-luvun gansteria ja viittasankaria. Superfly ilmestyy aina paikalle pelastamaan
tilanteen, tai silloin kun häntä vähiten osaa odottaa. Superfly on cool. Hänellä on paljon tietoja valtion korruptiosta, ja pelin myöhemmässä vaiheessa hän liittyykin mukaan sankarijoukkoon.
Sivuhahmo selkeesti paras teema mun mielestä... muut oli vähän junnaavia vaikka ihan toimivia ja mukavan retrot "midi?" soundit oli löytyny... ei kai superfly esikuva tai -isä vaan satu olemaan shadow ff3(eli6):sesta
|
^ |
|
gremino
|
#68 kirjoitettu
11.06.2005 12:26
A.D.I.D.A.S. kirjoitti:
ei kai superfly esikuva tai -isä vaan satu olemaan shadow ff3(eli6):sesta
Kaikki Shadowin kaltaiset hahmot, kliseisistä Japani-peleistä kun tykkään
|
^ |
|
A.D.I.D.A.S.
|
#69 kirjoitettu
12.06.2005 18:57
Eikös olisi aika pistää äänestys pystyyn???
Eiks näin?
|
^ |
|
Drachkin
|
#70 kirjoitettu
13.06.2005 00:14
no voeh, sen siitä saa ku viivyttelee x( en kerenny messii
|
^ |
|
NicklauZ
|
#71 kirjoitettu
23.06.2005 22:33
Ei voi muuta sanoa kun että mahatava skaba! Äänestystä
|
^ |
|
|
vnmwrtcbn
264 viestiä
|
#72 kirjoitettu
23.06.2005 23:06
DjNicklauz kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa kun että mahatava skaba! Äänestystä
Äänestys on alkanu jo.
|
^ |
|
Ketju on lukittu.