Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

< Edellinen 1 2

Kirjoittaja Portnoy vai donati?


passe
919 viestiä

#41 kirjoitettu 12.04.2005 20:16

gebo modyo kirjoitti:
Vieläköhän Tony Royster Jr on kuvioissa mukana?? Se kyllä ainakin vielä 13-vuotiaana pieksi Portnoyt ja kumppanit vasemmalla kädellä etu- ja takaperin.

Rumpaleista suurimman vaikutuksen minuun on tehnyt London Elektricityn rumpali, nimeä en muista. Hikipisaaraakaan valuttamatta soitti tunnin verran 180bpm rumpubassoa suomen helteisessä kesäillassa taannoin koneistossa!
Oli meinaan kohtuu rennon näköistä paukutusta ja löysät ranteet..

gebo modyo muokkasi viestiä 19:53 12.04.2005



piti käydä google:ssa kattomassa. kyllä se roysterin poika näköjään paahtaa vielä täpöllä. täysikäiseksi on ehtinyt kasvaa ja kotisivut sun muut löytyy. Kova jätkä!!!

^ Vastaa Lainaa


Deviantribe

#42 kirjoitettu 12.04.2005 20:30

passe kirjoitti:
Osittain eri mieltä. Esim. peer gynt olisi vain itsensä varjo ilman erkinharjua. erityisesti juuri pikkupumput pienillä klubikeikoilla toimivat paremmin, jos rumpalikin heittää vähän ekstraa kehiin. 80% normaali yleisöstä kun ei tajua rumpalin taitojen päälle joka tapauksessa mitään


Ymmärrän kyllä pointtisi mutta olen eri mieltä nimittäin kyllä se ymmärrys alkaa löytyä sitten kun rumpalikka ei hanskaa hommiaan jolloin taas mennään kokonaisuudessa niin metsään että mieluummin riskeeraisin pikkupumpun lavakarismaa sen hitusen mitä rumpalin eleettömyys siitä vie kuin raiskaisin koko shown sillä että joutuisi ihmettelemään mitä se mies setin takana sekoilee.

Paitsi sitten jos bändin lavakarisma ja showmeininki kokonaisuutena on jotain ihan omaa luokkaansa, Siinä tapauksessa se ei niin tarkkaa ole.

Mutta saa se show sitten ollakkin aika järjettömän tasoinen.

Yksi esimerkki tästä on suomalainen Roctum joka soittaa tuotoksillaan noin suunnilleen sinne päin uskomattomalla rock-tatsilla mutta livenä omistaa aivan järjettömän livedraivin ja karisman. Niiden keikat on kyllä show:n puolesta ihan omaa luokkaansa vaikka äijät tosiaan ovat sivusuunnassa erittäin isoja miehiä xD *EDIT: ainakin osa heistä.

Joskus näinkin päin.

-H

lässynlässynlää

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#43 kirjoitettu 12.04.2005 20:39

Deviantribe kirjoitti:
passe kirjoitti:
Osittain eri mieltä. Esim. peer gynt olisi vain itsensä varjo ilman erkinharjua. erityisesti juuri pikkupumput pienillä klubikeikoilla toimivat paremmin, jos rumpalikin heittää vähän ekstraa kehiin. 80% normaali yleisöstä kun ei tajua rumpalin taitojen päälle joka tapauksessa mitään


Ymmärrän kyllä pointtisi mutta olen eri mieltä nimittäin kyllä se ymmärrys alkaa löytyä sitten kun rumpalikka ei hanskaa hommiaan jolloin taas mennään kokonaisuudessa niin metsään että mieluummin riskeeraisin pikkupumpun lavakarismaa sen hitusen mitä rumpalin eleettömyys siitä vie kuin raiskaisin koko shown sillä että joutuisi ihmettelemään mitä se mies setin takana sekoilee.

Paitsi sitten jos bändin lavakarisma ja showmeininki kokonaisuutena on jotain ihan omaa luokkaansa, Siinä tapauksessa se ei niin tarkkaa ole.

Mutta saa se show sitten ollakkin aika järjettömän tasoinen.

Yksi esimerkki tästä on suomalainen Roctum joka soittaa tuotoksillaan noin suunnilleen sinne päin uskomattomalla rock-tatsilla mutta livenä omistaa aivan järjettömän livedraivin ja karisman. Niiden keikat on kyllä show:n puolesta ihan omaa luokkaansa vaikka äijät tosiaan ovat sivusuunnassa erittäin isoja miehiä xD *EDIT: ainakin osa heistä.

Joskus näinkin päin.

-H

lässynlässynlää



laulaja ja rumpali on vaan isoja. Mut ei se tahtia haittaa niillä on myös hauska haastattelu video missä äijät selittää jotain paskaa vaa.

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#44 kirjoitettu 17.04.2005 20:53

JameZ^^ kirjoitti:
Portnoy on helvetin hyvä... ootteko nähny sit dvd:tä mis se mättää rumpui???


se on oikeestaan opetus dvd:ks tehty jos meinaat liquid drum theateria. Onkse muuten suomeks tekstitetty?

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#45 kirjoitettu 25.04.2005 21:12

hapou kirjoitti:
JameZ^^ kirjoitti:
Portnoy on helvetin hyvä... ootteko nähny sit dvd:tä mis se mättää rumpui???


se on oikeestaan opetus dvd:ks tehty jos meinaat liquid drum theateria. Onkse muuten suomeks tekstitetty?


joo, se kannattaapi ehdottomasti hommata dvd:nä. siinä on kuvakulmien säätömahkut paljon paremmat

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#46 kirjoitettu 25.04.2005 21:47

passe kirjoitti:
hapou kirjoitti:
JameZ^^ kirjoitti:
Portnoy on helvetin hyvä... ootteko nähny sit dvd:tä mis se mättää rumpui???


se on oikeestaan opetus dvd:ks tehty jos meinaat liquid drum theateria. Onkse muuten suomeks tekstitetty?


joo, se kannattaapi ehdottomasti hommata dvd:nä. siinä on kuvakulmien säätömahkut paljon paremmat


Saaks siinä kuvakulman pedaaleista?

^ Vastaa Lainaa


Jahman
57 viestiä

#47 kirjoitettu 25.04.2005 22:06

Imuttakaa toi perkeleen classic drum solos and drum battles 2 ja sitten voimme alkaa jonkinlaiset keskustelut.

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#48 kirjoitettu 25.04.2005 22:53

Jahman kirjoitti:
Imuttakaa toi perkeleen classic drum solos and drum battles 2 ja sitten voimme alkaa jonkinlaiset keskustelut.


mielettömän hyviä videoita nekin, mutta eivät niinkään varsinaiseen opetustarkoitukseen. enemmänkin ajan viihdykettä ja historian huminaa.

classic drum solos lätyistä täytyy kyllä sanoa, että niissä on ihan liikaa sitä "vanhaa kunnon" snaren leivonta helvettiä. puoli tuntia sitä ja koko mailma on yhtä tasaista snare-pörinää...

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#49 kirjoitettu 25.04.2005 22:56

hapou kirjoitti:
passe kirjoitti:
hapou kirjoitti:
JameZ^^ kirjoitti:
Portnoy on helvetin hyvä... ootteko nähny sit dvd:tä mis se mättää rumpui???


se on oikeestaan opetus dvd:ks tehty jos meinaat liquid drum theateria. Onkse muuten suomeks tekstitetty?


joo, se kannattaapi ehdottomasti hommata dvd:nä. siinä on kuvakulmien säätömahkut paljon paremmat


Saaks siinä kuvakulman pedaaleista?

jep

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#50 kirjoitettu 25.04.2005 23:00

onko kukaan muuten nähnyt donatin opetusvideoo? jossain lehdessä satuin semmosenkin näkemään, mutta mahtaako olla ostamisen arvoinen???

^ Vastaa Lainaa


tjoe

#51 kirjoitettu 25.04.2005 23:08

Portnoy... ja makuasioistahan pitää kiistellä. Huipputyyppi!!

++Tjoe

Encoremetal.com
Virtuocity
www.mikseri.net/nonlameprogram

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#52 kirjoitettu 26.04.2005 08:51

tjoe kirjoitti:
Portnoy... ja makuasioistahan pitää kiistellä. Huipputyyppi!!

++Tjoe

Encoremetal.com
Virtuocity
www.mikseri.net/nonlameprogram


UGH!

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#53 kirjoitettu 26.04.2005 21:50

Deviantribe kirjoitti:
passe kirjoitti:

Ajatus oli vähän herättää keskustelua, että mikä se rummutuksessa on tärkeintä, musikaalisuus, tekniikka vai muna vai??? jne... Niin ja pitäis kai noi kaikki ominaisuudet vielä määritelläkin jotenkin, niistä kun on niin monia eri käsityksiä/mielipiteitä.

Tyylitaju on kaiken a ja o. Genrepurismi on rumpalin suurin sairaus, mikään kun ei ole karmeampaa kuin se että hänen soittonsa on täysin ennalta arvattavissa. Jos soitossa ei ole sielua, on sama lopettaa koko homma.

Loistoesimerkki sielukkaasta rumpalista on Opethin Martin Lopez. Kun miettii Opethin aikaisempaa materiaalia Lopezin kapuloista on kyllä irronnut erittäin loistavia biittejä ja kuvioita mutta Uusimmalla akustisella lerpakkeellaan Opeth & Lopez Todisti osaavansa myös hillityn puolen erittäin loistavasti. Mielestäni tärppibiisi Damnation-levyltä on Windowpane jossa Lopez tuntuu soittavan jotenkin uskomattoman letkeästi.

Sen Herran työskentelyä on ilo seurata.

passe kirjoitti:
Arvostan ja diggaan kaikkia threadissä tähän mennessä mainittuja rumpaleita (ja kumara on syvä), mutta jokaisella on mielestäni myös selkeät heikkoutensa.


Ymmärrän kyllä pointtisi mutta niin tekee myös hyvä rumpali. Kai Hahto treenaa joka päivä ja tiedostaa kehittyvänsä siinä samalla eikä väitäkkään olevansa suurin ja mahtavin. Herran haastattelu
imperium.net:issä esimerkiksi on erittäin mielenkiintoista luettavaa.

Haastattelussa Hahto mm. tuumaa "Olen huomannut, että jos soitan vain grindiä, hetken päästä ei olisi enää musiikillisesti sanottavaa.".

Tyylitaju on kaiken a ja o.

-H

Soittaako toi hahdon poika jossain "oikeassa bändissä"? mikä perhana siinä on, että ensin hommataan elukan tekniikka ja kokemus ja sitten ajaudutaan mitä merkillisimpiin projekteihin. Niin tuttu tarina.

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#54 kirjoitettu 26.04.2005 22:24

passe kirjoitti:
Deviantribe kirjoitti:
passe kirjoitti:

Ajatus oli vähän herättää keskustelua, että mikä se rummutuksessa on tärkeintä, musikaalisuus, tekniikka vai muna vai??? jne... Niin ja pitäis kai noi kaikki ominaisuudet vielä määritelläkin jotenkin, niistä kun on niin monia eri käsityksiä/mielipiteitä.

Tyylitaju on kaiken a ja o. Genrepurismi on rumpalin suurin sairaus, mikään kun ei ole karmeampaa kuin se että hänen soittonsa on täysin ennalta arvattavissa. Jos soitossa ei ole sielua, on sama lopettaa koko homma.

Loistoesimerkki sielukkaasta rumpalista on Opethin Martin Lopez. Kun miettii Opethin aikaisempaa materiaalia Lopezin kapuloista on kyllä irronnut erittäin loistavia biittejä ja kuvioita mutta Uusimmalla akustisella lerpakkeellaan Opeth & Lopez Todisti osaavansa myös hillityn puolen erittäin loistavasti. Mielestäni tärppibiisi Damnation-levyltä on Windowpane jossa Lopez tuntuu soittavan jotenkin uskomattoman letkeästi.

Sen Herran työskentelyä on ilo seurata.

passe kirjoitti:
Arvostan ja diggaan kaikkia threadissä tähän mennessä mainittuja rumpaleita (ja kumara on syvä), mutta jokaisella on mielestäni myös selkeät heikkoutensa.


Ymmärrän kyllä pointtisi mutta niin tekee myös hyvä rumpali. Kai Hahto treenaa joka päivä ja tiedostaa kehittyvänsä siinä samalla eikä väitäkkään olevansa suurin ja mahtavin. Herran haastattelu
imperium.net:issä esimerkiksi on erittäin mielenkiintoista luettavaa.

Haastattelussa Hahto mm. tuumaa "Olen huomannut, että jos soitan vain grindiä, hetken päästä ei olisi enää musiikillisesti sanottavaa.".

Tyylitaju on kaiken a ja o.

-H

Soittaako toi hahdon poika jossain "oikeassa bändissä"? mikä perhana siinä on, että ensin hommataan elukan tekniikka ja kokemus ja sitten ajaudutaan mitä merkillisimpiin projekteihin. Niin tuttu tarina.



Hahto soittaa rotten soundissa. Wintersun on vaan vierailu jari mäenpään soolo projektille. varmaanki.

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#55 kirjoitettu 27.04.2005 01:49

hapou kirjoitti:
passe kirjoitti:
Deviantribe kirjoitti:
passe kirjoitti:

Ajatus oli vähän herättää keskustelua, että mikä se rummutuksessa on tärkeintä, musikaalisuus, tekniikka vai muna vai??? jne... Niin ja pitäis kai noi kaikki ominaisuudet vielä määritelläkin jotenkin, niistä kun on niin monia eri käsityksiä/mielipiteitä.

Tyylitaju on kaiken a ja o. Genrepurismi on rumpalin suurin sairaus, mikään kun ei ole karmeampaa kuin se että hänen soittonsa on täysin ennalta arvattavissa. Jos soitossa ei ole sielua, on sama lopettaa koko homma.

Loistoesimerkki sielukkaasta rumpalista on Opethin Martin Lopez. Kun miettii Opethin aikaisempaa materiaalia Lopezin kapuloista on kyllä irronnut erittäin loistavia biittejä ja kuvioita mutta Uusimmalla akustisella lerpakkeellaan Opeth & Lopez Todisti osaavansa myös hillityn puolen erittäin loistavasti. Mielestäni tärppibiisi Damnation-levyltä on Windowpane jossa Lopez tuntuu soittavan jotenkin uskomattoman letkeästi.

Sen Herran työskentelyä on ilo seurata.

passe kirjoitti:
Arvostan ja diggaan kaikkia threadissä tähän mennessä mainittuja rumpaleita (ja kumara on syvä), mutta jokaisella on mielestäni myös selkeät heikkoutensa.


Ymmärrän kyllä pointtisi mutta niin tekee myös hyvä rumpali. Kai Hahto treenaa joka päivä ja tiedostaa kehittyvänsä siinä samalla eikä väitäkkään olevansa suurin ja mahtavin. Herran haastattelu
imperium.net:issä esimerkiksi on erittäin mielenkiintoista luettavaa.

Haastattelussa Hahto mm. tuumaa "Olen huomannut, että jos soitan vain grindiä, hetken päästä ei olisi enää musiikillisesti sanottavaa.".

Tyylitaju on kaiken a ja o.

-H

Soittaako toi hahdon poika jossain "oikeassa bändissä"? mikä perhana siinä on, että ensin hommataan elukan tekniikka ja kokemus ja sitten ajaudutaan mitä merkillisimpiin projekteihin. Niin tuttu tarina.



Hahto soittaa rotten soundissa. Wintersun on vaan vierailu jari mäenpään soolo projektille. varmaanki.



Niin yritin tossa just varovasti ilmasta, että se rotten sound on vähän niin ja näin

^ Vastaa Lainaa


Deviantribe

#56 kirjoitettu 27.04.2005 02:30

Tiedän kyllä mitä ajat takaa mutta esitän vastakysymyksen: Milloin yhtyeen nimi,maine&genre on määritellyt rumpalin taidot ?

Kyse kun on loppupeleissä vain siitä kuinka haastavaa musiikki kokonaisuudessaan voi olla ja kuinka laaja-alaisesti voi valitsemassaan genressä saada itseään julki. Ei Rotikka ehkä kovin melodista ole mutta millon se on ollut musiikin kantava voima, ainakaan kun rumpalin kannalta miettii?

-H

Deviantribe muokkasi viestiä 11:27 27.04.2005
Jotta tämän "kenen enolla on parhaimman merkkinen vene ja oikeimman värinen ruori" -kerhon keskustelu palaisi hiukan järkevämpään suuntaan:
Hahto soittaa kyllä muutakin kuin mättöä. Suoralta kädeltä en oikein muista kuin sen että herra paukuttaa Jazzia Bianca Morales nimisen jazz-laulajattaren taustapoppoossa sekä vääntää Bluesrokkia yhtyeessä Max On The Rocks. ja muistaakseni muita on tulossa, hän vain yleensä informoi näistä jälkeenpäin. Ei ehkä nimekkäitä tapauksia mutta mitä sitten ? Ei nimellä musiikkia tehdä. Pienenä sivudetaljina mainittakoon myös se että hän nykyään myös opettaa rumpujensoittoa

Puolestani tämä off-topic voi jäädä tähän, keskustelun aihe on rumpalit&niiden kyvyt ja mikä siinä soittajassa on tärkeintä, ei se mikä musiikintyyli on kaikista eniten hyväksyttävää tai aidointa musiikkia.

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#57 kirjoitettu 27.04.2005 18:02

Deviantribe kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä ajat takaa mutta esitän vastakysymyksen: Milloin yhtyeen nimi,maine&genre on määritellyt rumpalin taidot ?

Kyse kun on loppupeleissä vain siitä kuinka haastavaa musiikki kokonaisuudessaan voi olla ja kuinka laaja-alaisesti voi valitsemassaan genressä saada itseään julki. Ei Rotikka ehkä kovin melodista ole mutta millon se on ollut musiikin kantava voima, ainakaan kun rumpalin kannalta miettii?

-H

Deviantribe muokkasi viestiä 11:27 27.04.2005
Jotta tämän "kenen enolla on parhaimman merkkinen vene ja oikeimman värinen ruori" -kerhon keskustelu palaisi hiukan järkevämpään suuntaan:
Hahto soittaa kyllä muutakin kuin mättöä. Suoralta kädeltä en oikein muista kuin sen että herra paukuttaa Jazzia Bianca Morales nimisen jazz-laulajattaren taustapoppoossa sekä vääntää Bluesrokkia yhtyeessä Max On The Rocks. ja muistaakseni muita on tulossa, hän vain yleensä informoi näistä jälkeenpäin. Ei ehkä nimekkäitä tapauksia mutta mitä sitten ? Ei nimellä musiikkia tehdä. Pienenä sivudetaljina mainittakoon myös se että hän nykyään myös opettaa rumpujensoittoa

Puolestani tämä off-topic voi jäädä tähän, keskustelun aihe on rumpalit&niiden kyvyt ja mikä siinä soittajassa on tärkeintä, ei se mikä musiikintyyli on kaikista eniten hyväksyttävää tai aidointa musiikkia.


Ja jazz (tai genreä en muista) bändi missä hahto soittaa on nimeltä kai hahto experience muistaakseni. On se vaan niin kova äijä.

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#58 kirjoitettu 30.04.2005 19:34

DF Evolution kirjoitti:
molemmat ovat aika lämppäreitä...en menis valitsemaan kumpaakaan mutta kyllä se tuo portnoy noista olis


Tohon täytyy kyllä rehellisyyden nimissä sanoa, että odotan mielenkiinnolla sitä rumpalia, jolle donati on lämppäri!

Munaa toki on joissakin kannuttajissa enemmän, mutta tekniikka puolella en oo viä törmännyt vastaavaan

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#59 kirjoitettu 30.04.2005 22:16

passe kirjoitti:
DF Evolution kirjoitti:
molemmat ovat aika lämppäreitä...en menis valitsemaan kumpaakaan mutta kyllä se tuo portnoy noista olis


Tohon täytyy kyllä rehellisyyden nimissä sanoa, että odotan mielenkiinnolla sitä rumpalia, jolle donati on lämppäri!

Munaa toki on joissakin kannuttajissa enemmän, mutta tekniikka puolella en oo viä törmännyt vastaavaan


No tohon muna asiaan sanoisin et Mike Portnoylla on enemmän munaa ku John Holmesilla! Mike soittaa metallia jazzisti.

^ Vastaa Lainaa


passe
919 viestiä

#60 kirjoitettu 30.04.2005 23:04

hapou kirjoitti:
passe kirjoitti:
DF Evolution kirjoitti:
molemmat ovat aika lämppäreitä...en menis valitsemaan kumpaakaan mutta kyllä se tuo portnoy noista olis


Tohon täytyy kyllä rehellisyyden nimissä sanoa, että odotan mielenkiinnolla sitä rumpalia, jolle donati on lämppäri!

Munaa toki on joissakin kannuttajissa enemmän, mutta tekniikka puolella en oo viä törmännyt vastaavaan


No tohon muna asiaan sanoisin et Mike Portnoylla on enemmän munaa ku John Holmesilla! Mike soittaa metallia jazzisti.


Samaa mieltä. tekniikka puolella portnoy on donatiin verrattuna partiopoika, mutta mielestäni myöskin soittaa viihdyttävämmin ja isommalla falloksella

^ Vastaa Lainaa


NapalmHead
1132 viestiä

#61 kirjoitettu 01.05.2005 23:22

DF Evolution kirjoitti:
en oikee muutenkaa oo selvillä asiasta nii vaikeet kommentoida


Eihän se kommentoiminen ole pakollista.

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#62 kirjoitettu 02.05.2005 18:47

NapalmHead kirjoitti:
DF Evolution kirjoitti:
en oikee muutenkaa oo selvillä asiasta nii vaikeet kommentoida


Eihän se kommentoiminen ole pakollista.


Nii jos ei oo mitään sanottavaa kannattaa olla hiljaa. Tai muuten vaan vaikeeta keksiä kommenttia. Kansanedustajatki tekee sillai.

^ Vastaa Lainaa


hapou
21350 viestiä

#63 kirjoitettu 03.05.2005 20:41

en usko et bobby on harjotellu ainaka kapulanpyöritys hommaa.

^ Vastaa Lainaa


weba79

#64 kirjoitettu 09.05.2005 09:36

Pikku kikkailu on tärkeää DT:ssä, vai miltä kuulostaisi vaikkapa new millenium kokonaan peruskompilla soitettuna? Jos haluan kuunnella peruskomppirokkista -> AC/DC

^ Vastaa Lainaa

< Edellinen 1 2

Vastaa Aloita uusi keskustelu