Kappale on "Symphony for a broken heart"ilta eräänlainen välisoitto. Laitoin sen balladiksi, kun en parempaakaan keksinyt. Maagisesta musiikkirasiasta on kyse. Lyhyt ja haikeahko sävel. Olisi ollut kai ainesta pitempäänkin biisiin, mutta tässä tämä nyt on:).
Kolmas raita "Symphony for a broken heart"ilta. Kaunis ja tunteellinen kappale. Kertoo enkeleiden puutarhasta, jossa yhtäkkiä käydään pahan ja hyvän taistelua. Aika raamatullista, viittaa aatamin ja eevan alkuaikoihin. Teema oli minusta kiehtova. Levyn parhaita, mielestäni.
"Technical"in 7. raita. Levy koostuu aika paljolti kaikenlaisista tilulilu-kappaleista, kun taas tämä kappale yhdessä "Bumper"in ja "Naked"in kanssa on suoraviivaisinta industrial meininkiä minulta ikinä. Tässä on myös jonkin sortin hiphop-vaikutteita, mikä on minultakin hieman erikoista, koska en hiphoppia kuuntele, mutta se kuulostaa tässä kyllä ihan kivalta ;)
Pieni välisoitto neljänneltä levyltä. Pidän itse tästä todella paljon ja mietinkin, että tästähän olisi voinut tehdä sellaisen "refrain"-tyyppisen looppi-version ;)... Inspis tähän on tullut selvästi jostain Celestia le Cielin ja Merveille Magiquen suunnalta. Sydämen tuskaa hennoilla välineillä.
Ensimmäisen levyn 5. kappale ja myöskin ensimmäinen biisi, jossa laulan. Yksi onnistuneimmista tuotoksistani tähän mennessä :) Tuli myös kokeiltua ensimmäisen (ja varmaan myös viimeisen) kerran örinää/huutoa biisissä, jossa sanotaan muuten "shine, shine, shine". Ja jos joku ihmettelee mitä ihmeen hohtoa se tarkoittaa, niin se on japania ja = kuole. Teiniangsti jyrää ;) No ei, tämä on vähän sellainen huumoribiisi. Pohjat on tehty kätevästi E-Jayllä(kyllä, silläkin saa järkevää materiaalia aikaan). Kaikkea pitää osata hyödyntää. Tässä biisissä on semmoinen...
Kahdeksas raita "Piano Heaven"iltä. Lyhyt instrumentaalinen kappale, jonka nimi tuli visiosta, jossa kaksi tyttöä leikkivät lumen keskellä aurinkoisena talvipäivänä tyyliin Pikkunaiset. Onnellisuuden ja viattomuuden aika.
Ensimmäisen minialbumin "Kyuu/Joushou - Nine/Prologue" neljäs raita, lyhyt SE-muotoinen kappale. Goottilaan päin mennään.
"Bumper" on 15. raita Technicalilta, ja tuo mukaan ns. dubbi-vaikutteita. Raita on aika lyhyt(1:42), mutta niin se hyvä minusta onkin. Turhat löysät pois.
Tyylilajiksi laitoin horrorin, koska sitä tässä tavoittelin. Biisistä vaan tuli pehmeämpi kuin odotin. Siinä on jonkinlaista odotuksen ja pelon tuntua(nimikin kai kertoo). Suosikkeja.
Toiselta albumilta "Piano Heaven" raita 9. Inspis tuli Gacktoun balladiosastoa kuunnellessa. Sanat tulivat heti mieleen, mutta myöhemmin(ääntämysongelmien takia) jouduin muokkaamaan niitä parempaan muotoon. Varsinaisen hyvä perusidea tässä mielestäni on, mutta toteutus on oikea sukka. Ehkä teen tästä joskus vielä uudemman version, eri nimellä tietysti. Sitä odotellessa, miettikää mistä tämä biisi kertoo. Se on minullekin hieman arvoitus.
Kappale on kolmannelta levyltä "Technical" raita 17. Tässä tapauksessa koko levy oli jonkinasteista industrial-trance-dance lajia. Lopettaa koko levyn ja sopii vallan mainiosti siihen tehtävään. Kappaleen alku on tarkoituksenomaisesti valju ja aution oloinen. Omia suosikkeja.
"Piano Heaven"in neljäs raita. Alussa on etnisen musiikin kaikuja, sillä yritin lelukitaran turvin päästä kuuluisan japanilaisen koton soittamisen lumoihin(??!). Keskiosa on lähes poppia, mutta jää niin valjuksi ja mietteliääksi, että on jotain aivan muuta. En osaa luokitella tätä. Biisi on kertomus taivaallisesta rakkaudesta. Ehkä se kuvaa jotenkin ironisesti omaa suhdettani jumalaan. En tiedä. Se jääköön arvoitukseksi.
"Kyuu/Joushou - Nine/Prologue"n avausraita. Jonkin sortin intro, toiminut jatkossa eräänlaisena esikuvana tuleville biiseille. Edustaa minulle puhtaasti Za Kuroun toista, tummempaa puolta.
11. raita toiselta levyltä. Sympatian tunne on biisin teema ja se on instrumentaalinen pianokappale. Levyn teemana taas oli pianomusiikki, joten sitä levyllä sitten enemmistönä on. Tämä on minusta levyn parhaita kappaleita, joten laitoinpa sen tännekin.
Yo dog you're da bomba!