Kolonisaatio-alus vaeltaa hiljalleen kaukaisen eksoplaneetan kiertolaisena. Ennen kuin pelaaja aloittaa kotimatkansa, hän luo vielä viimeisen silmäyksen ohjaamon ikkunasta kohti epäonnistuneen yhteiskuntaeksperimentaation rappeuttamaa elementtivaltakuntien taivaankappaletta, viimeisimmän seikkailunsa tyyssijaa.
Lennä avaruuden halki kuin pyrstötähti! Nauti jokapäiväinen lisävoima-bonuksesi! Murskaa vihollisesi ja kuule heidän naistensa vaikerointi!
Tuuli ulvoo korvakäytävissäsi spiraalitornin huipulla. Edessäsi vartoo kohtalokas kamppailu luonnonvoimien herruudesta kera elementtien majesteetin!
Ilomusiikki pärähtää soimaan kun ilmalaiva Celeritas ponnahtaa maankuoren ylle ja kiitää mutkitellen yli yksinäisten vuorten, välistä vääryyksissä kylpevien kuningaskuntien ja massiivisten metsämaisemien, jotka pursuavat mielikuvituksekkaina muodostelmina kohti yläilmoissa siintäviä kirkkaita tähtisikermiä.
JauwizD:n SID/Chiptune-trilogian 1. osa.
Terästähden urhea puolustaja ei hievahda vartiopaikaltaan senttiäkään, vaikka koko roska imeytyisi tuntemattoman taivaankappaleen ilmakehään ja palaisi olemattomiin kuin aivastus konsanaan.
JauwizD:n SID/Chiptune-trilogian 2. osa.
Ylifuturistisen teknologiatehtaan uumenissa kehitelty uusi nanonakertaja-kivääri nuolaisee nyrkinmentävän reiän vaikka siriuslaisen atomihävittäjän titaanilla voideltuun ulkokuoreen.
JauwizD:n SID/Chiptune-trilogian 3. osa.
Joskus jopa freelance-lainpuolustajista on hyötyä avaruuden tyhjiössä. Useimmiten ei.
Kiertoradan ulkopuolellakin on elämää. Varsin herkullista kanuunanrehua kaiken lisäksi.
Sankari syöksyy halki madonreiän, jonka seinämien läpi puristuu lihaa, lonkeroita ja lämpöhakuisia ohjuksia. Alus purskahtaa läpi aika-avaruuden vääristymän ja laskeutuu turvallisesti kotiplaneetalle, joka loputtoman avaruuden nielaisemana ajelehtii hiljaa kiertoradallaan kohti uusia seikkailuja!
Auringonlaskussa kylpevät kallionseinämät myötäilevät sankarin laukkaa halki ukkosta iskevien juoksuhiekka-ansojen ja ihmeellisten kaktuseläjien.
Laskelmieni mukaan yritin tavoittaa tässä biisissä Turricanien varsin pirtsakkaa henkeä.
Yarrr! Kautta likaisten varpaitteni! Sinä liito-oravan rasvassa keitetty portugalinsotalaivan sulkijalihaksen sivupersoona! Nostakaa purjeet ja kääntäkää keula kohti selviä vesiä tai lähestyvä tyrskynmyrsky hieroo nivusemme vereslihalle!
020512 uusi miksaus lisätty.
Pikselintarkkaa tasoloikkaa sulavan parallaksimaiseman rullatessa taustalla! Muutaman nanosekunnin viiveellä tottelevat täydelliset kontrollit, joiden ansiosta jokainen epäonnistuminen lienee epätäydellisten taitojesi ansiota! Oi kuinka 2D-maailma onkaan raikas, selkeä ja tarkoituksenmukainen! Kolminkertainen ylistyshuuto kaksiulotteisuudelle! Hurraa, hurraa ja hurraa!
Yksinäinen sammakko muhii talvisessa rapakossa ja ihmettelee kaikennielevää pimeyttä.
Seuraavaksi seikkailu johdattaa sankarin Subdimensionin sisäisiin maailmoihin, jossa häntä odottaa punertavan meren yllä leijuva raunioitunut metallilinnoitus. Tähtirikkaan taivaan alla se kulkee hiljaa kohti lopullista tuhoa.
Pelaajan täytyy estää tämä keräämällä 4 kristallia, jotka on piilotettu ympäri laajaa ja polveilevaa linnoitusta.
Tällä kertaa biisi käsittelee jokaisen avaruusräiskijän märkää unta ja elämää huomattavasti helpottavaa skenaariota; loppumattomia tulivoimanlisäys/lisäelämäbonuksia. Tämä on tietysti perin epäreilua pahan imperiumin rivivihollisia ja muita härpäkkeitä kohtaan.
240412 uusi miksaus lisätty.
Nopea kemiallinen reaktio, jossa vapautuu suuri määrä lämpö-, liike- ja äänienergiaa pakottaa pelaajan ampaisemaan adrenaliinin kyllästämään pakomatkaan halki erinäisten putkistojen ja muiden satunnaisten komponenttien kansoittamien käytävien.
Pikseleistä koostuvan maailman kohtalo on käsissäsi...kaikki peliin vaikka viimeinenkin henki menisi ja Game Over-ruutu tupsahtaisi tylysti pelaajan ihmeteltäväksi!
Taas ovat metsän eläimet lähteneet sotapolulle, ja kaikesta päätellen hilpeissä tunnelmissa.
Paranormaali etsivä/demonologisti seikkailee 1800-luvun lopun Lontoossa ja selvittää selittämättömiä murhia hiirivetoisen käyttöliittymän ohjaamana.
Peli ei kuitenkaan ole valmis, ja päähenkilö harhailee ikuisuuden pelimaailmassa, joka ei etene mihinkään. Karmea kohtalo.
Uusi versio lisätty 250711.
Jossain Falrynin syvyyksien alimmissa kerroksissa seisoo teleportti, jonka takana voi ihastella mystisen ylängön vihreitä pikselivuoria.
Tämä majesteettinen taivaankappale on oiva alusta seikkailulle jos toisellekin. Se tarjoaa mahdollisuuksia suurten vihollislaumojen tuhoamiseen ja maanalaisissa painekattiloissa muodostuneiden jalokivien addiktoivaan etsimiseen.
Avaruudessa räiskiminen on niin lystiä puuhaa, että sitä säestämään on tarpeellista väsätä ainakin n kappaletta toinen toistaan samankaltaisempia taustaviisuja.
Uusi versio lisätty 200412.
Viileä viima laskettelee alas vuoren harmaanhohtoisia rinteitä ja tunkeutuu sen juurella tähyilevän sankarin kiduksiin. Pian tämä urhea otus on aloittava raivostuttavan tasohyppelymaratonin päämääränään vuoren huippu, jonne on huhujen mukaan kätketty jätesäkillinen hikisiä taikamattoja.
Kovan luokan seikkailua jossain Subdimensionin lukemattomista nurinkurisista maailmoista.
Kas kummaa. Edessä oleva seinä (jossa on halkeama) antaa periksi, kun sankari tökkää sitä voiveitsellään. Seinän takaa itsensä paljastaa salaperäinen alue, jonka keskellä kököttää arkku täynnä kiinalaisia karvahattuja.
Viimeinen taistelu Caethrathin kohtalosta on käyty. Monien mutkien kautta sankari pelastautuu tuhoutuvasta linnasta ja suuntaa kulkunsa kohti vuoria. Sankari kääntyy katsomaan vielä viimeisen kerran Caethrathin valtakuntaa, ennen kuin se jää sitä pyörtävien vuorenhuippujen taa...
Semirauhallista musiikkia Ending/Credits-tyyppiseen kohtaukseen.
Matkan jälkeen eteen avautuu uljas ja avara Subdimensionin maailma täynnä monenmoisia hassutuksia.
Huom! Tämä biisi on tekijän mielestä projektin ehdotonta eliittiä.
Kaukainen kylä jossain keskellä ei mitään. Uupunut sankari täyttää energiapisteensä torkkumalla sitkeästi yön yli. Aamulla hän varustaa itsensä mitä upeimmilla uusilla tavaroilla läheisessä tilpehöörimarketissa. 8-bittisen sankarin elämä ei siis eroa nykyihmisen arjesta juuri lainkaan.
Epätavallisen rauhallinen biisi muihin projektin tuotoksiin verrattuna. Tekovaiheessa mielessä pyörivät (huikean aliarvostetun) Zelda 2:n karut kylät ja kaupungit.
Kerää 5 kristallia ja pelasta maailma. Onko parempaa juonta olemassakaan?
Tällä kertaa räiskitään vihollislaivueita tuhannen p*illun päreiksi valtaisalla jäätiköllä. Samalla pelaajan on väisteltävä katalia lumipeitteisiä vuorenhuippuja, jotka ilmestyvät sankarimme nenän eteen kuin suoraan tyhjyydestä.
Hyperavaruudessa matkaaminen on melkein yhtä kätevä matkustuskeino kuin teleporttaus.
Myrkkytehdas-theme. Sankarin täytyy tietenkin estää petollisen mönjän valmistus keinolla millä hyvänsä, vaikka pahiksen motiivia ei olekaan tiedossa. Biisiä tehdessä mielessä pyöri Bionic Commandon tyyppiset loikkakentät, vaikka kyseisessä pelissä ei voinutkaan loikkia.
Nimensä mukaisesti aurinkoisille vehreille niityille sijoittuvaa loikkaa.
Sankari matkaa aluksellaan halki laajan avaruuden ja pohtii syvällisiä...
Rauhallinen ja fiilistelevä veisu tämä.
Jazzahtava kikkailuinstrumentaali, jossa ei ole päätä, keskiruumista eikä häntää.
Jo vuosisatoja urheat taistelijat ovat selvitelleet välejään synkän metsän siimeksessä sijaitsevalla valoisalla aukiolla. Ensin taistelijan on kuitenkin selvittävä petollisen metsän haasteista...
Matka Subdimensionin valtakuntaan on haasteellinen kokemus. Tällä kertaa päämäärä on palkitsevampi kuin suoritus, kuten tätä uudemmasta Subdimension-biisistä voi päätellä.
Vauhdikas seikkailu ihmeellisellä tasohyppelysaarella. Ohjeet biisikuvassa.
Maan syvissä onkaloissa, jossain toisen maailman porteilla sijaitsee muinainen pyhättö. Pääseminen käsiksi sen mystisiin aarteisiin vaatii seikkailijalta rautaista ammattitaitoa niin tasoloikan kuin ongelmanratkonnankin saralta.
Erään vision mukaan tulevaisuus on oleva tyly ja rappiollinen. Biisiä tehdessä mielessä pyörivät Shadowrunin maailman ränsistyneet ja korruptoituneet metropolit.
Sisältää torvea ja sotarumpua. Biisin loppupuolella voi kuulla jopa ihmisäänin toteutettuja taisteluhuutoja.
Ensimmäinen VALMIS biisi tässä projektissa ja FL Studiolla yleensäkin. Sisältää mielestäni ihan käsittämättömiä rakenne/soundiratkaisuja (kuten moni muukin biisi täällä :D), mutta on muuten kohtuu menevä teos.
Hitsin vimpula, pakko se on kirjoittaa uudestaan noi kuvaukset.