Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Yhteensä 837 kommenttia.
Kommentti kappaleesta Barbapapa - Hoj 22.10.2003 |
|||
|
Biisin alku ei vain oikein napannut... En tiedä...Siellä 2:30 kohdan tienoilla alkava elektroninen bassosaundi (ihan vähän tuo mieleen sen intia rummun, jonka nimeä en ikinä muista) on ihan kiva. Luo sellaista taustaa biisin, jolloin rummnnut tuntuvat sujuvammilta. Biisin loppu puoli olitaas ihan pätevä, joskaan sekään ei oikein yltänyt fiilikseltään "Paloma" tai "Rasa" biisien tasolle. | ||
Kommentti kappaleesta Olden Goldies - qxi_moi 05.01.2004 |
|||
|
Sanotaan nyt tähän vielä, että pirun kovatpa ovat nuo saundit tässäkin... Raakutta ja siillälailla... Nautin... | ||
Kommentti kappaleesta Olden Goldies - qxi_moi 05.01.2004 |
|||
|
Ehkä olen vähän erimielinen noiden taustasaundin volasta... Niitä kovemmalle (Tai biittiä hiljemmalle) ... tosin kyllä tässä on elegenssia näinmin... Siis Raakuutta, jota on höystetty noilla taustojen eleganssilla... Tykitystä. Toimii selllaisena. Vähän enkä tuota "kokonaisuutta" pohtisin tässäki. Eli mihin biisi on menossa ja mikä sen tehtäbvä on ja mihin muutoksilla ja parteilla pyritään... (Jos nuo jo mielestäsi toimivayt, niin unohda koko juttu ja tajua, että en ymmärrä sitä) | ||
Kommentti kappaleesta Haava - 4. Ylettömän laupeuden luostari 29.10.2003 |
|||
|
En halua esittää piruittani paskaa, vaan olen ihan tosissani vilannut näitä... Tätäkin hion päivätolkulla, että kaikki nyanssit olisivat kohdallaan.... Kai minä sitten vain olen paska. | ||
Kommentti kappaleesta Haava - 4. Ylettömän laupeuden luostari 20.10.2003 |
|||
|
Uskonnon mystiikkaahan tässä on haettu... Omalla kierolla Haava-tyylillä tietysti. Mystiikkahan on tietysti vain yksi uskontojen psykologinen tekijä, joskin aika oleellinen tekijä. | ||
Kommentti kappaleesta Barbapapa - Rasa 22.10.2003 |
|||
|
Hmm... Clippaako biisi kokonaisuudessaan ihan tarkoituksella... Kullostaa nimittäin aika hirveälle minun korvissani... Jos tämä ei ollut tarkoitus, niin vähennäppäs sitä kokonais äänenvoimakkuutta siltä ohjelmasta (mitä ikinä käytätkin). Tuo clippautuminen ainakin häiritsee aika vahvasti... ja minun herkät hi-fisti korvani kärsivät... itse biisissä oli kyllä ihan hyvää rumputavaa ja aineksia useampaakin rumpusoolon pätkään... Tälläinen pelkkä rumpumusiikki on kuitenkin aika vaikeaa saada pysymään mielenkiintoisena ihan kuutta minuuttia.Lisäksi kokonaisuus jäi vähän sekanaiseksi. Minuakin häiritsivät Apo:n lisäksi ne noisella totetutetut sihinääänet... niissä olisi voinut korostaa bassoa tai laittaa niihin iskevyyttä lyhyemmällä Attack-ajalla... en osaa ihan varmasti sanoa... jokatapauksenssa ne iskivät vähän erillisinä korviin tuolta. Mitä ihan purhtaaseen rytmisäveltämiseen tulee, niin tässä oli kyllä ihan ideaakin rumpubiisiksi... ei ehkä tarpeeksi kuuteen minuuttiin, mutta selvää tajua kompeista kyllä löytyy. | ||
Kommentti kappaleesta Banquet Of Illusions - Sirkus Musta Surma 24.03.2004 |
|||
|
Tämä kyllä on niin nyrjähtänyt sirkus kuin voi olla... Sinfoniaalinen sopvitus tyyli ja tällainen soitinten käyttötyyli on erittäin pitkälle tullut tutuksi jo Danny ELfmanilta... Hienosti tämä onnistuu kapamaan äijän harteille Suurta.. Nyrjähtänyttä... Etenevää.. Pateettista sanan positiivisessa ja negatiivisessa merkityksessä... Tämä onnistuu jokatapuksesa kuullostmaan myös persoonalliselta, eikä 100% elokuvamusiikki kopiolta kuin esim. Kalmisto... Jooh... Näppärä veto... Tekee sen mitä lupaa: SIrkus musta surma... Taidokasta, joskin koko tällainen synaorkestraalinen tyyli on jo vähän kulunutta... Mutta muut arvostelijat tyoditavat minun kyllä olevan erittäin väärässä omilla arvioillaan... | ||
Kommentti kappaleesta Lenkkitossu - Tänään en halunnut lääkkeitäni 19.01.2004 |
|||
|
Silmittömän karmivaa paksaa. Siis niin helvetin ikävän kuulloista, että naapurinmummonkin luokse menisin mielummin kahville, kuin kuuntelisin tätä. Siis aivan älyttömän loistavatsi onnitunut tuskastus biisi. Täydet pisteet tästä kyllä irtoaa täysin fiilis mielessä. | ||
Kommentti kappaleesta Haava - 6. Teljetty korvien väliin 02.11.2003 |
|||
|
Niin.. mielipiteitä... Ääniestetiikkaa tuo on minulle... nautin niistä äänistä, kun ne ovat vain rähjäisiä, mutta eivät hypi silmille. | ||
Kommentti kappaleesta Haava - 6. Teljetty korvien väliin 13.10.2003 |
|||
|
Diplomaattista...diplomaattista... heh... "parempi" sana on siinä mielessä hieno sana, että se ei ota kantaa kuinka hyvä tuo kappale on jollain absoluuttisemmalla asteikolla. Heh... Kiitos. | ||
Kommentti kappaleesta Aaltopiiri - 1987 29.02.2004 |
|||
|
Kotitalous-elektroniikka lives! Tuo raastinrauta tussa perseessä tekee tästä jumalaisen... Tuskaisen oodin c64:sella ja mulle jokakodin televiosion lisälaitteille, jotka pitivät ääntä... Tämä on oikeisti hyvä... Tämä on oikeasti hyvä. Viellä kerran. Tämä on oikeasti hyvä. Pidin. Pidin. Pidin. Tässä oli näkemystä. Tässä oli näkemystä. Tässä oli näkemystä. | ||
Kommentti kappaleesta vanhaa unohtakaa - Long live (super mix) 17.02.2004 |
|||
|
Hmm... Heh heh... Mevert asialla... Kommenttiringissä tulee vastaan mies joka antoi minulle nelosen, koska misiikkini Genre on väärä... Nyt olisi aika kostaa ja laittaa nelonen tälle biisille, koska se on tehty eJayllä, jota iltein kukaan ammattimuusikko ri pidä edes musiikintekoohjelmana, koksa siinä ei tehdä biisejä ite alusta loppuun vaan koostetaan ne valmiista palapelin palasista, joita muut ihmiset ovat tehneet sinulle. Hmm... Nelonen jääköön antamatta ja totean tähän, että eJaytä en ole kokeillut, joten eipä minulla siitä ole mitään mielipidettä.... Biisin rakenne ei ollut täysin paska... Ja olihan tässä ihan groovaavaakin biittiä... | ||
Kommentti kappaleesta QSO - Zombiefest 04.11.2003 |
|||
|
Hmm... haisi ihan samplekirjastolle? Noh. olkoon... Hommahan oli suh tennelmallinen. Askeleet harvemmin kuullostavat jokainen samanlaisilta, mikä tällausesta ylitarkkakorvasta kuullosti lähinnä köntiltä... Muuten sampleuissa ei periaatteessa ollit mitään vikaa... Ehkä vähän huonosti sointuivat yhteen instrumenttien kanssa, mutta ei mitenkään hirvittävän pahasti päässyt naurattamaan... Se mikä tässä on hauskaa, niin tuntuu kuin olisi yhdistelty jotain vanhan kauhuleffan fiiliksiä sellaiseen OldSchool tietokonepelimusiikkiin... ainoastaan äänien pieni hiemottaomuus (siis ääniefektion) pääsi rikkomaan tuota illluusiota. Näppärä veto kuitenkin. | ||
Kommentti kappaleesta Aluminium Blade - For You 24.11.2003 |
|||
|
Vähän streriili saindi saundi siinä alun pianossa. Lisäksi se oli vähän liian "in your face"... Jotain impulssivastekaikua siihen. Samoin se aika alussa alkava rätisevä ininä oli aika digitaalimössön kuuloinen (aliasointia särössä?)... Stringi samplet taas loivat kauniista taustaa... Rumpukomppikaan ei ihan säväyttänyt. Vähän väkinäinen fiilis siinä kompissa, kun taas taustat huusivat vautta ja liitämistä. Mitä tulee itse biisiin ja sävellykseen, niin tässäkin on revitty uskomattoman paljon irti aika vähäisistä aineksista. Taas biisiä on kivasti jaksotettu ja sitä jaksaa kuin jaksaakin kuunnella ihan täydet neljä minuuttia ja risat, mutta silti kokonaiskuva jäi kaipaamaan jotain sävellyksellistä lisää tai sitten lisä ambienssia peliin ja lisää sellaista eteeristä oloa tähän. Vähän tässä viilaisin saundeja ja sävellyksellistä kokonaisuutta jollain erilaisemmalla kokonaisuuteen sipivalla pätkällä. | ||
Kommentti kappaleesta QSO - Moments of Lucidity 05.11.2003 |
|||
|
Hmm.. Tuo huudahdis sample kuullostaa tutulta? (0:50 tienoilla) Hmm... vähän tulee siitä kuitenkin sellainen "standardi" olo... Ihan kiva ambientti tunnelma ja "saple Cd"-laulaa fiilis jäi... (oli omat samplet tai ei) ... Välin seqvensseri kohdat mielestäni vain sotkivat kivan ambient tunnelman, mutta sehän on aina tietysti makuasia. | ||
Kommentti kappaleesta Deapre - Pizza Bleeds Red Fat 31.12.2003 |
|||
|
Tämä on helvetin hyvä... Meno on kuin kaksitoista neliöisessä kellarissa, jossa akustointilevyt eivät pysyseinillä ja bänsin pitää soittaa kaikki nuotiti äkkiä pois kun treeniaikaa on enää pari minuuttia jäljellä. Kirtoäänet rulaavat aivan älyttömästi. Kitarasaundi rokkaa täysillä. Raakuutta löytyy kahden rekkakuormallisen verran... Tästä jos pistää paremmaksi, niin se on jo pilalla. | ||
Kommentti kappaleesta Elektrojänis - Ympyrän kulmat 13.10.2003 |
|||
|
Alun vokaalit olivat vähän standardit, mutta hauskat. Tuollainen rumpukomppi ei innosta yhtään ja alkaa monitonisuudessaan tökkiä aika pahasti. Muutenkin kappaleen tasainen varmuus siitä, että jokainen biitti, isku ja tapahtuma tulee aina varmasti kuin kello ei saanut aikaan Shadows maista tiukkuutta tai "porcupine tree - radioactive toy" biisistä tuttua lumoavaa varmuutta kaiken vääjäämättömyydestä. Jostain syystä kokotaustat, eli bassot ja rummut loivat monotonisen ilmapiirin, joka ei ole minun makuuni. E-Jänön varma tiukka sävellys tyyli näytti tässä kyllä laatunsa, mutta valitettavasti keskimääräistä tasaisemman puolensa. Alun "FiltteriAnalogiSynaResonanssiHirvitys (TM)" olisi varmasti ollut makea aito analogisella... 1:14 alkavat kaikku piippaukset, jotka äityvät psykedeliseksi melodiaksi olivat päälimmäisin syy tämän biisin arvosteluuni täällä. Oikeassa ympäristössä ne voisivat räjäyttää pankin.... tietysti sen "FASRH (TM)":än kanssa. Loppu ei oikein tuntunut hyvältä... en osaa sanoa miksi. Vaikka tämä ei vakuuttanutkaan kokonaisuudellaan, niin taas se antaa tuntua, että sähköäpupusta voisi irrota kovaakin materiaalia. ... äänikaista oli niukasti käytössä, mikä on osoittanut vomansa E-Jänön biiseissä. Jotenkin saudeista olisi kaivannut tilan tuntua tai tai lisää jotain.. hmm... analogisuutta/lämpöä. Aika tiukka saundimaailma sopii kyllä moneen, mutta nyt ei napannut. Hmm... Tästä arvostelusta tuli näemmä yhtä sekava ja moninainen kuin tuosta kappaleestakin. Kokonaisuus hukassa molemmista. | ||
Kommentti kappaleesta Naapurin Pojat - Lauseet 18.01.2004 |
|||
|
Hmm... T-Linnulla oli taas ihan asiaakin tuossa... Noh.. Oikein kiva biisi silti minusta. | ||
Kommentti kappaleesta Naapurin Pojat - Lauseet 10.12.2003 |
|||
|
Alku lähti heti todella hyvin... Inrosta pidän (myös kun sen tulee aina biisin väliosiona) Laulu ei ihan istunut alkun saundeihin, eikä sähkökitaran särö kuullostanut kovinkaan uskottavalta... Karmea halpis transistori tässäkin... Rutmiosuus istuu yllättävän kivasti ja laulun sovitus on kivasti kohdallaan. Biisin kokonaisuus on todella toimiva ja väliosioiden ja versejen + kertosäkeen yhdistelmät ovat oikesti todella pontevat. Laulu saundia olisi enää pitänyt säätää paremmin tautoihin sopiviksi. Olen erimieltä herra Birdin kanssa biisin kulun iskevyydestä ja sujuvuudesta... Iskevyyttä en kaipiaisi yhtään lisää ja tämän oli todella sujuva... Noh.. makuasioita.. Lisäksi laulu ei ainakaan minun hi-fi pöntöilläni hukkunut yhtään mihinkään. Tämä oli hyvä. | ||
Kommentti kappaleesta Löylynlyömä - Verilöyly 24.11.2003 |
|||
|
Ihan kiva, että sitä on saatu uusi flängeri, mutta vähän rajaa... Olisi varmasti muuten ollut ihan kiva kappale, mutta efekti oli niin liioiteltu, että se vei pakollakin huomiota biisistä... Biisin loppuosa oli ihan progressiivinen pläjäys joo... :) | ||
Kommentti kappaleesta Deapre - #1 31.12.2003 |
|||
|
Vokaalit ovat tässä kyllä aivan ylivedot... Tätä kun luukuttaa naapurien riemuksi niin tulee joka kerta hyvä mieli. | ||
Kommentti kappaleesta Olden Goldies - matalapaine 02.02.2004 |
|||
|
Heh... Jepun saundin tunnistaa heti kommenttiringissä, vaikkea tekijä tuossa näykkään. Heh... Omaan tyylinsä JJ Jazz vääntäätasaista biittiä näppärää minimalisti vinkutusta. Eihän tämä pääsääntöisesti minun lajini ole, ja tämä biisi eritoten jää kyllä ihan karmean etäiseksi noin fiilisten kannalta. Perinteinen nouse HP-feidi ja lasku oli taas ihan hassu... puhumattakaan noista kaikista muista äänen voblaus effyistä. Pitiväthän ne tietysti vähän mielenkiintoa yllä... Hmm... Ei tästä minulle oikein jäänyt mitään käteen, mutta eipä ole genreänikään. | ||
Kommentti kappaleesta RNBRG - Tuborg pt.3 22.12.2003 |
|||
|
Räävitöntä raaputusta... tätä tulee pakostakin verrattua Tuborg pt.2:seen. Rummut ovat saundiltaan ja sävellykseltää selvästi vähemmän Haavan päähän kolahtavat kuin pt.2:sen. Tämä pelaa tuollaisella Modeemin äännähtely, robottien binaari kommunikaatio tyylisillä jipoilla ja vain raastaa sitä päätä siinä raastimessa kuin kuivaa kookospähkinää. Tässä on kyllä ihan kivasti sitä purista kädet nyrkkiin ja odota kunnes veri valuu fiilistä, mutta jostain syystä biisin äärimmileen vedetty raakuus imee itsensä kuiviin ja latteus valtaa pään kun revitystä on tapahtunut tarpeeksi. Kappale ei elä mielessä kuin pt.2. Tämä kappale ei usko itseensä. Vaikka tällä biisillä onkin pienieä itsetunto ongelmia (itsetunto ongelma sanan negatiivisessa mielessä), niin silti tämä on kyllä oikein piristävä ruiske, joka takuuvasrmasti masturboi kuuliansa turvoksiin. Taito on hyppysiissä. Älä anna lahjojesi valua hukkaan. | ||
Kommentti kappaleesta RNBRG - Tuborg pt.2 22.12.2003 |
|||
|
Tässä saundit rääkkäävät korvia pehmeän rivosti. Tärä kuuntelee todella ilolla. Raakuutta ja rähinää... Rytmielementti pätkii kuin paksaksi potkittu vanha Xerox. Tätä kuunnellessa tekee mieli vain laittaa kokoajan lisää ja lisää äänenvoimakkuutta.,.. Hi-fi laitteistot tulavat raikamaan kyllä tämän tahdissa tulavaisuudessakin. Todella asillista. Tämä huutaa omaa olemassa oloaan. Tämä ei välitä kuka kuulee, kunhan saa huutaa. Tämä kappale on hyvä. Yksinkertaisen hyvä. Tätä tekee varmasti mieli kuunnella uudelleenkin. Tuo töööm... sample., joka hiljentää muut äänet on aivan käsittämättömän asiallinen. Biisi myös lisää intensiteettiää edetessään. Kaunis ääni yhdistettynä sairaaseen rutmiin. Tässä biisissä on se kaikki. Tämä on todellisuus. | ||
Kommentti kappaleesta RNBRG - Tuborg 22.12.2003 |
|||
|
Suoraviivaista. konemaista. Hyvää ehdottomasti siitä. Pännaus efektit lähinnä vain söivät biisin tyyliä, ennemminkuin nostivat sitä. Digitaalisuus äänistä oli miltei hävitetty filttereillä, mikä taas toisaalta johti terän tylsistymiseen. Tämän olisi voinut yliajaa jollekin c-kasetille säröillä, niin olsii tullut vähän kulmaa saundiin. | ||
Kommentti kappaleesta Jesus Burrito - Risin' 17.02.2004 |
|||
|
Hyvät fiilarit tässä on... Noitsa vokaaleista, että niihin ärsyttäviin "delay"-kaikuihin voisi heittää gaten tuosta itse vokaaliträkistä... Näin se delay ääni kuuluisi vain silloin kun itse laulukin soi ja ne ikävät jälki kaiut eivät pilaisi tunnelmaa... Muuten oikein kiva ja näppärä tekele.. Pidin tosiaan tuosta fiilarista tuossa. | ||
Kommentti kappaleesta Stud Farm - Not What Daddy Wanted 07.05.2007 |
|||
|
Kertakaikkisen psykedeelinen pläjäys. Raakaa ja sekaista. Kuin islannin poni hapoissa. Jees! | ||
Kommentti kappaleesta Stud Farm - Yo Jesus 26.02.2004 |
|||
|
Alun kikka oli vähän klissikko... Hmm... Vähän tasapaksu fiilis jäi tästä.. Kompuraa pois... MAsteroitu pannukakuksi biisi, joka olisi tykännyt dynamiikasta... | ||
Kommentti kappaleesta Stud Farm - Universal, Unlimited 26.02.2004 |
|||
|
Heh heh... Positiivista kitravalli rokkia... Näppärää tuotantoa täytyy sanoa... Kitra veti nättiä rytmivallia kooko biisin ja vonkunat ja kaikenmaailman vinkunat nätillä laulupätkällä kertisissä luivat kyllä niin huumori fiiliksen... Näppärää... | ||
Kommentti kappaleesta Casual Street Band - Come Good 20.02.2004 |
|||
|
Tanssimusiikki kaikissa muodoissaan (Tango, valssi, humppa, Tekno-tanssi... Jne...) on aina ollut minulle vähän vieras musiikki tyyli.. Tässä on heattu tällaista groovavaa biletys meininkiä, ja periaatteessa onhän tämä "groove", joka on tosin omassa sanastossani aina ollut enmmän kirsana kuin kehu. Mutta toiset tykkäävät... Tällaista über-rentoiluahän tämä on.. On olevinaan niin viileää (lue: cool), mutta aika vähän tämä fiilistasolla potkaisee minua liikkeelle... Naisen laulupätkät efekteineen olivat aika mukavaa kuunneltavaa.. Sitää plus. | ||
Kommentti kappaleesta Juha Kiili - Musta Helmi (Original Unplugged) 23.10.2003 |
|||
|
Hetihän tästä tietysti huomaa, että kitara pysyy käådessä. Lauluäänihän toimii, mutta tuottaisin laulun aivan erilailla tällaisissa biiseissä. Laulua on säädelty vaikka millä ylivahvoilla EQ:illa, Kompressoreilla tai muilla ihmevempaimilla. Tämä kyllä sopii varmasti biiseihin, jossa on sitä taustaa vaikka muille jakaa ja muutenkin tuhdit taustat... Tähän olisi mielestäni sopinut sellainen akutisempi ja vähemmän muokattu laulu... konkkamikkki puolet metrin päässä pärstästä ja kaunissoitinen poikkuinen puu huone ympärillä... Hyvähän tämä on. Taitava mikä taitava. | ||
Kommentti kappaleesta Lenkkitossu - Hiirisorsan metsästys sammakkolammella 19.01.2004 |
|||
|
Pikemminkin bassokärsänorsun soidintassi olisi tälle osuvampi nimi. Ei tätä voi hymyilemättä kuunnella, joten kyllä tämän täytyy olla todella hyvä. | ||
Kommentti kappaleesta Nuclear hammer - in the name of pain 04.12.2003 |
|||
|
Pidän henkilökohtaisesti vähän matalammasta örinästä... Bassot ovat liian hiljaa... Siis sekä yleisesti, että bassokitara... Tasutahuudoista plussaa... Sellaista synkkyttä kaipailisin itse bläkkiin... Tämä oli sitten kai liian mättöä minulle... Rumpujen ja kiran soitto oli kyllä yllättävän kohdillaan. Hyvää soitto fiilistä. Saundi vähän liiankin etäinen. | ||
Kommentti kappaleesta Quayside - Turquoise 20.01.2004 |
|||
|
Pitää heti kehaista, että ambienssi on hyvä näinkin kompressessoiduksi kappaleeksi, ja biisistä nousevat dynaamiset piikit irtoavat silti tuosta ambienssin seista, korostaen koko ääänialaa kauniisti. Tämän kappale on siis TODELLA hyvin tuotettu näinkin kompressoiduksi biisiksi. Harvalta ammattimaiselta cd-levyltä olen löytänyt näinkin timakasti tehtyä leijailu biisiä... Itse biisi jäi ehkä vähän esim. Locals of the World biisille, mutta tuotanto kuroio kyllä vakoa jonkinverran umpeen. | ||
Kommentti kappaleesta Tappi eli Käyttäjä 1537 - I'm in loove with You Babe 02.01.2004 |
|||
|
Saundissa on kyllä jotain herttaista... Jooh... kyllä herttaisa ja groove on aika kohdillaan... Siinä pläsille läjähtävässä kitarassa oli kerrankin tarpeeksi dynamiikkaa... Aika jees lo-fi meininkiä saundissa. Jokainen soittaja oli nauttinut YHDEN oluen liikaa :) | ||
Kommentti kappaleesta Kineka - Kineka 15.10.2003 |
|||
|
Härö rytmi.. alussa miltei psykedeelinen. Äärimmäistä kone meininkiä. Uhkaava ja turvallinen samassa paketissa... kunnes turvallisuus väistyy sekoamisen tieltä. Jytä iskee päätä ihan kympillä. Komppi on juuri ja juuri liian hidas... siis "liian hidas"-sanojen positiivisessa merkityksessä. Junaava fiilis jaksaa iskeä. Kumina saundi on hyvä yhdessä pinenten rätinöiden kanssa. Lopussa toistuva melodia vastaa täydellisesti sitä sairasta oloa johon on biisin kestäessä tultu. Tämä on helvetin hyvä! Parhaiten laahava biitti mitä missään. Tämä kaipaisi ehkä keskivaiheille jonkun rutisevan analogisyntsa stringin, joka pärisee yhtä säveltä filtterien rutistessa... muuten aika täydellinen. | ||
Kommentti kappaleesta viili - mlaeh 05.11.2003 |
|||
|
Hmm... Olikohan jotain syytä, että tätä ei olemaksimoitu... Biisi on nimittäin aika hiljaisella, eikä peak volume ole kattoa lähelläkään. Mitä tulee biisin teknisiin ominaisuuksiin, ei kannata velehdelle, että biisi koostuu pelkästään siniaalloista, jos se ei koostu pelkästään niistä. Aaltosi nimittäin särkevät/aliasoivat, jolloin ne eivät enää ole siniaaltoja. Hyvä biisi jokatapauksessa. Nyt vaan volumet ovat rullattuna aivan liian kovalle, mikä vaikeuttaa biisin kuunteleua. Muuten oikein kiva ja lempeä-saundinen biisi. Tällaista voisi itseasiassa kuunnella enemmänkin. | ||
Kommentti kappaleesta Deapre - As i Sit Down 31.12.2003 |
|||
|
Tässä rumpukomppi vetää kyllä deapren parhautta... Vähän enkä liian tumma... Pizza Bleed Red Fätissä (siinä originaaliversiossa) oli kyllä deapren tykeimmät ja raaimmat saundit... Tämä rokkaa kyllä biisinä siis aivan sairaasti. Vokaalipiolella tämä ei vedä aivan Deapren kovinta kärkeä, mutta fiilistä löytyy kyllä. | ||
Kommentti kappaleesta Stocco - Frequence Stab (acid cow mix) 23.08.2005 |
|||
|
"mutta kerro jotain mitä en jo tiedä, jooko." - Stokko setä En kerro, mutta sen voin kertoa, että kappaleen tilavaikutelma oli kuin syväjäädytetty banaani joka oli jo käännetty spiraalille ennen kuin se oli laitettu pakastimeen. Kappaleen agresiivinen olemus hyökkää kimppuuni ja tahtoo ärsyttää hermotuneen minäni esille ja joramaan. Valitettvasti niin ei käy. Vika ei silti ole tämän kappaleen vaan hermotunene minäni. Psykedeelinen minäni (joka diggaa MaTaM TooT:ista) taas nautii ja fiilistelee tässä sekameteli sopassa, jossa kuitenkin tuntuu olevan kokonaisuus ja järki (vaikka ei oikeasti ole). Kokonaisuudessaan sinä Stokko setä olen mun lemppari. Olet kehittynyt muusikkona muuten selvästi. Saundimaailma on nykyään parempi kuin joskus. | ||
Kommentti kappaleesta Jeesut ja Sateenvarjo - Vaari 24.03.2004 |
|||
|
Osoittaa kyllä hienoa selkärankaa antaa omalla bändille kymppejä! Arvotan. Pitää vain löytää se hyvä materiaali ja tunnustaa se julkisesti! | ||
Kommentti kappaleesta Jeesut ja Sateenvarjo - Vaari 24.03.2004 |
|||
|
Ylhyyttä äänessä... Tämä on todella Klamydiaa huonommilla sanoilla ja metallista tutuilla otteilla... Tämä ajaa hienosti asiansa... "Kruunamaan tämän mahtipontisen urakan"... Kuvasti niin hyvin tätä biisiä, että mitä siihen enee lisäänään... Niin ja: "Mummot näyttää kieltä" | ||
Kommentti kappaleesta Black Christ - Azukge (Man Of The Doom) 2002 11.03.2004 |
|||
|
Puhe pätkät olivat yllättävät toimivat... Kitara ja laulu kilpailevat hyvin mamoilla taajuuksilla... Tummupätkät kirkunat käyvät mainiota vuotopuhelua täässä.... Soolokitara vinkuu kuin mustakumiankka hevetin jäätyneessä lammessa... Soittajan sormet eivät ole kohmeessa, vaan hevetin liekit ovat selvästi lämmittäneet ne. KUUMIKSI! Junnava juggernaut meningi toimii hyvin merumpujen kanssa ja tämä biisi todella iskee kuin salama rasvattuun peltiperseeseen! Kovaa kamaa! | ||
Kommentti kappaleesta Darra Wonderland - Olli's Misery 16.02.2004 |
|||
|
Performannssi musiikki on kyllä usein osuvampaa livenä.. Släppibassosta en ylipäänsä pidä... siitä miinusta.. Aika tunkkaista saundia paljolti... Häröily äityi kuitenkin monessa paikassa melko mukavaksikin ja livenä olisin saattanut tällaisesta jopa ihan nauttiakkin. Nyt tämä ylitti piduudeltaan ja näkemykseltään (näkemys performanssi musiikissa... Heh...) sietokykyni... Äänet eivät kuitenkaan olleet niin hyviä, että olsin jaksanut niitä kuunnella, vaikka ne toisaalta paljon biisiä kantoivatkin ja monta iloist yllätystä toivatkin. 17 minuuttia ja risat vain oli kertakaikkisen liikaa. Tästä olisi voinut pätkiä viisiminuuttisen helmen... Hmm... Moni juttu olisi tietysti siitäkin kätsinyt.. Noh.. Jooh... Sellaisa tälläkertaa. | ||
Kommentti kappaleesta DjMadiass - Biitti1 31.12.2003 |
|||
|
Vähän turhan timakat saundit ehkä... heh... Tuo surinasaundissa on kuitenkin aivan ehdottoman hienoa "halpis" meininkiä. Oikeataan pitää kehaista sitä miten raaka saundi tässä loppujen lopuksi on kun kaikua ei ole pelissä pihaustakaan. | ||
Kommentti kappaleesta Tappi eli Käyttäjä 1537 - Naima 02.01.2004 |
|||
|
Tämä oli häiriintynyt... Täydellisen häiriintynyt... Aivan absoluuttisen käsittämättömän kieroutunut... Nyt olen kuunnellut tätä aivan vääntynttä teosta jo puolen tusinaa kertaa luupiss ja täytyy kyllä sanoa, että tästä päristin musiikki ei paljoa parane. Tämä on suorastaan jumalallista... Vääntää aivoni aivan väärään asentoon. Lopun aploodit olivat hyvät, mutta puheosuus oli vähän tönkkö. "Ihmisen joka tekee näin hyvää musiikkia täytyy olla paha." - Haava | ||
Kommentti kappaleesta Täti Disharmonika - Esimerkkitapaus tarvitsee lisää 25.03.2004 |
|||
|
Rauhaalisesti alkaa... perus synamaalialulla... ELideläy-kaiut luovat kyllä aavemaista tunnelmaa... Käytetyt säröt eivät ole mitään turhan mahtavan kuuloisia, mikä latististaa tunnelmaa vähän... Perus noise rääkynää silti, joka toimii kyllä... Aavemainen rutina, joka odottaa aina sitä kipraisevaa rääkäystä... Tunnelmaa kohtetaan hyvin klasisilla pitch kikoilla... ja muutenkin meno on saundipuolella toimivaa, mutta tutuksitulluttaa... Buzz tavaraa jooh... Onneksi laadukasta sellaista.,.. Tämä tosiaan odotuttaa erittäin raalla tavalla ja pitää todella kuuntelijaa pihdeissään maagisella menestyksellä.. Eli se mikä menetetään standardiudessa voitetaan kyllä takaisin joka tippa puhtaalla taidolla, jonka tästä kyllä kuulee... Tässä on sydäntä... Tämä tahtoo huutaa ja tämä myös sen tekee... Eloisaa äämaisemaa joka pitää jalat maassa mutta kirjkunaa ja rutinaa joka muituttaa realiteeteista... Tämä ei koskaan äidy täyteen mittaansa ja titaalisen harsh-noisen tielle mikä kyllä on todella hyvä valinta.. Tämä jää ikäänkun leijumaan puoliksi purettuna tunteena.. Jättää pahoja patoumia.. Mainioita kerrassaan mainiota... Sinulle pitäisi saada iso kasa kunnon hardin kamaa, jotta pääsisit säröttämään niillä... Voisi olla aika killeri materiaalia... | ||
Kommentti kappaleesta Black Christ - Sweeper Of Hell 11.03.2004 |
|||
|
Hmm... Jos sittenkin vielä sanoisin, että soolosta en pitänyt... Muuten loistava... | ||
Kommentti kappaleesta Black Christ - Sweeper Of Hell 11.03.2004 |
|||
|
Tässä oli jotenkin parempi meno kuin Grozothgothilla... Laulu toimi tässä erinomaisesti... Ne huudot olivat vähän laamoja ja päälleliimatun oloisia muuhun äänikenttää nähden... Laulumelodiat olivat loistavia... Tämä todella toimii... | ||
Kommentti kappaleesta Black Christ - Grozothgoth 1998 11.03.2004 |
|||
|
En siitä Todella nätti rösösärö... taustat olivat sellaiset suoraviivaisen juunaavat... En osaa sanoa hyvällö vai huonolla tavalla.. Ehkä vähän molempia... Laulu sinällään toimi, mutta vähän bliisua se ininä... Vähän säröä siihen ennen kaikua, niin siihen saisi sellaista raakaa terää... Näppärä biisi... Vähän simppeli, mutta niinkai oli tarkoituskin... | ||
Kommentti kappaleesta Kide - Kide - Perjantai (vier. Betty Noir) 19.01.2004 |
|||
|
Ihan jees lukija... Hyvä kässäri... taustaäänet sopivat. Vähän vielä sitä lukija fiilistä enemmän kertojafiiliksen suuntaan ja tämä olisi timanttia. | ||
Kommentti kappaleesta Random Sam - Trancin' 02.02.2004 |
|||
|
Hmm.. Pikkuhiljaa elää ja tapahtuu asenteesi kuulu kivasti tässäkin biisissä. Inrossa oli leikitty aika perinteisesti, mutta silti mukavasti filttereillä. Vähän taas kyrsii, kun sekin olisi kuullostanut niin sairaalloisen magealta analogisena, mutta olkoon... Inron hasuus on ehkä se tila tunnlema, joka muutetaan iskevästä ja terävästä sellaiseen pyöreämpään meininkiin, jota sitten se varsinainen biisi edustaa. Kikka toimi hyvin, vaikka saundit ovatkin taas vähän kuivakkoja... Enemmän tuota saundin säätöä noihin monotonisempiin kohtiin... Eli eikun sitä sitä äänenmorfausta, jotka kyllä oli vähän harjoitettu enemmältuikkin noihin biittiosuuksiin... Nyt korva pääsee nuokastmaan noihin välipätkiin turhankin helposti. Psydelia kolahti minuun ihan kivasti siinä biisin alkupuolella. Cläpin delaykikka oli hauska, joskin alkoi kyllä ärsyttää jossakin vaiheessa biisiä. | ||
Kommentti kappaleesta Taukohurina - Beauty of sound 30.10.2003 |
|||
|
Alun noise oli loistavaa... Muutenkin tuo taustakohina oli sellaista analogisen kuuuloitsa mikä voittaa aina hirveät diginoiset... Oha hyräilyistä tuossa taustalla kuullostivat liikaa hyräilyiltä. Saundit olivat kuitenkin aivan mahtavan pehmoisen rätiseviä... todellista kauneutta.. Tätä kuuntelee todellakin mielellään... Yksi adjektiivi riittää kuvaamaan koko tätä biisiä: "Kaunista." ... noh... 3 minuutin jälkeen tullut tavara ei sykähdyttänyt samalla tavalla... muuten siellä oli kyllä hyviä "Koukkuja välissä". | ||
Kommentti kappaleesta Kongo - Syystarina 03.06.2004 |
|||
|
Miksi tämä kommenttirnki on taas tänään täynnä näitä pop-renkutuksia... jo 3 putkeen... Eih.. Jos tahdon kuunnella stereotyyppistä renkutusta tuhatkertaa kuulluilla melodioilla, niin laitan radion päälle. Kitara särössä oli jotakin... Sitä kun ei olisi pilattu laulamalla siihen päälle kliseisiä sanoja mukamas tunteella ja soittamalla siihen päälle ylikomressoituja rumpuja, niin se olisi voinut olla ihan hyvä... Niin ja jos koko lättyä ei vielä olisi masteroitu tunkkaiseksi pannukakuksi... Jooh.. Anteeksi tämä purkaus, mutta kolme radiobiisiä putkeen oli jo liikaa... Ei tämä oikeasti niin huono oli, mutta ei nyt vaan yhtään napannut. | ||
Kommentti kappaleesta QSO - Dawn 05.11.2003 |
|||
|
Tämä on niin Tangerine Dream kuin vain voi TD olla. Kuunteletko kyseistä orkesteria? Saundit ovat TD:llä tietysti sellaiset analogisemman pehmeät, mutta muuten melodiakulut ja saundien tyylit ovat juuri samalaisen suureelliset ja mitäänsamoattoman mukavan melodiset. Aika hyvä itseasiassa. Noh.. Rumpusaundit ovat aika karmeat, mutta muuten... Heh... Seqvensserikin menee ihan TD:sti taustalla... Tosin Tangeri Dreamillä sekin saundi muutuisi kokoajan hitaasti taustalla... heh..Pitääkin kaivaa taas TD:n levyt esiin.. He ovat jo tehneet tämän parempana. Hyvä kuitenkin. | ||
Kommentti kappaleesta Taukohurina - Little by little 30.10.2003 |
|||
|
Aloitus ääni oli muuten hyvä, mutta siitä syöpyi aika paljon fiilistä, kun sitä soitettiin erilaisilta korkeuksilta... Muuten kaikki kilinät ja kolinat innostivat ja antoivat hyvän pohjan melodiallisemmalle materiaalille... Raa'asti kirkuvat äänet remivät hyvin mehuja irti kuuntelista juuri hyvissä paikoissa... jossain 2:50 kohdalla ollut melodiasoitin, joka jatkoi soolona vielä pikään yli biisin puoleli välinkin (Se toot ääni, joka veti melodiaa) oli välillä aika inhottavalla tavalla epävireisen kuuloinen tai jotain... Se vähän söi fiilistä biisistä.. Se on sääli, koska muuten tuo rauhallisempi "jännitykseksi" muuttunut kohta oli hyvä siinä keskellä... ja se sitarin kuuloinen näpäytys soitinkin oli ihan jumalallisen mainio ääni. Lopun lo-fi täustä ääni taas lämmitti sydäntä.. Etenkin sen särkevän ulinasoittimen kanssa, joka kävi ihanasti korville. Asennetta. Lopu8n kakofiniaat taas epävireisyyden istuvat ja se kuullosti hyvällä tavalla epävireiseltä.. Erittäin "laadukas" ja fiiliksiä puskeva kappale. Tästä minä pidin., sen mutamista virheistä huolimatta. | ||
Kommentti kappaleesta Incarnation Of Hate - Desire 07.06.2004 |
|||
|
Täytyypä sano, että tämä on kyllä oikein mukava biisi... Siinä alussa häiritsi rummuissa se sustainiton typerä kilahdus ääni.... Nauhoituksesta sen verran, että mukava, että rummut kuuluvat kivan selkeästi... Ei sinällään soitto ja saundit ovat ihan kivoja.. Mutta se toituva kitarapätkä oli vähän tympeä... Ei biiisien sävellystyöhän lisää pontta... Soolo oli yllättävän hyvä melli-sooloksi... Vähän venähti kuitenkin tasoon nähden... Vokaaleita voisi parantaa vielä vähän pohtimalla sitä nauhoitusta... En tiedä miten ne oli nauhoitettu, mutta se saundi ole selväti sotkettu vähän oudoksi tuotanto vaiheessa... Perus kivaa musiikkia. Ihan mukavaa kuunnella, mutta ei ihan kympillä nappannut... | ||
Kommentti kappaleesta Himputin Pimputti - Hyvästi, eläin 24.11.2003 |
|||
|
Nyyyh... Aiban mahtavaa, että joku tekee tällaista musiikkia. Jokainen mikitys oli tehty aivan päin helvettiä. Mksaus suhteet olevat totaalisen surkeat. Rytmistä oli tietoa vain juuri sen verran, että on selvää sen olleen täysin hukassa. Mikään soitin ei ole vireessä. Lyriikka oliviilattu alleviivatun korniksi. Tässä biisissä ei toimi mikään... ja viimeisessä silauksessa on juuri tarpeeksi vakavuutta, että vitsi kolahtaa aivan täysillä. Biisi jaksaa naurattaa vielä kolmannellain kuuntelulla... ja kitarasoolo on parempi kuin Jumlaa itse. Tämä on siis aivan helvetin hyvä. Kiitos! | ||
Kommentti kappaleesta Himputin Pimputti - Jakojäännös... 24.11.2003 |
|||
|
Niisi jolla ei ole kiire mihinkään. Veisuu joka pureutuu tajuntaan. Tämä on hyvä. Ei tähän muuta voi sanoa, paitsi, että se vähän viiden minuutin jälkeen tullut kitara tilu pilasi koko tunnelman. | ||
Kommentti kappaleesta Hombre Muerto - Tears of a Crack Whore 23.10.2003 |
|||
|
Herra selvästikkkin osa tehdä musiikkia paremmin kuin tuntee tekijänoikeuslakeja... Revitään siitä saundista viimeinenkin pisara irti... Heti kun saundista on revitty se viimeinenkin esteettisyyden ripe ja universaalin kauneuden ihanne, niin se vielä kooaa voimassa ja HUUTAA mitä miltä se on itsestääm. Tämä on kaunista... todella kaunista. Raakuudessa on aivan oma estetiikkansa ja tämä tekele pureutuu siihen niin syvälle, että olisi jo luullut puolessa välissä tulleen selästä ulos. Syvä kumarrus... melodiat om tehty tyhmille ihmisille, ja tämä kappale todistaa tuon viisauden taas todeksi. Kiitos. (En kyllä millään viitsisi antaa tälle nelosta, mutta jos todella tahdot, niin pyydä ihmeessä, kyllähän sekin järjestyy) | ||
Kommentti kappaleesta Kide - kide - puhalla minua 19.01.2004 |
|||
|
Nautivan hehkeällä ambientilla ja vähänlaiseti kompressorin pilaamalla arpeggiolla alkaa. Utuinen fiilis kaappaa mielen kappaleen mukaan tahtiin. Vähän ehkä rennommin sen filtterin kanssa niissä rääps rääps kohdissa... Rummut onnistuvat valitettavasti pilaamaan tuon upen ambient tunnelmaa aivan täydellisesti. Ne ovat liian kovalla eivätkä epäambienssinsa vuoksi sovi yhtään äänimaisemaan. Muutenkin rumpusamplet olivat jo valmiiksi kompressorin raiskaamia. 3 minuuttia ja risat alkanut vingutus oli hyvä.. ärsyttävää kun rummut peittivät sitäkin. Erittäin hyvä aina silloin kun rummut eivät soineet. | ||
Kommentti kappaleesta Himputin Pimputti - Omaksi lihaa kaupastasi 20.02.2004 |
|||
|
Hmm... Jos Jarkko Matikainen laulaisi aina puolinuottia epävireessä, niin se kuullostaisi suunnilleen tältä... Onhän tämä klise, koko biisi, että ihan hittaa.. Myös soittimet olisi voinut virittää... Perkele... Nuottikorvaani särkee... Hmm... Myös kappaleen sovitus laulurytmityksen puolella oli niin paska, että jopa Y.U.P pystyy parempaa huonoinakin päivinään... Hmm... Ei perkule... Tässä ei ollut mitään muuta kuin sanotukset... Hmm... Niistä irtosi monta hymyä... Se on aika hyvin... Myös lopussa ollut puhepätkä laulun taustalla oli hyvä. | ||
Kommentti kappaleesta Naapurin Pojat - Tunnen sinut paremmin 10.12.2003 |
|||
|
Säroinen taustakitran särö kyyllosti joplatin halpis transistori vehkeeltä. Rumpu saundi on minun makuuni vähän turhan tiivis... Mikkejä etäämmälle niissä rumpu sampleista ja/tai komressoria hiljemmalle meinigillä. Sanoituksesta ei tässä ole mitään vikaa, joskin jotain oivaa pointtia siinä kaipaan. Soolokitra oli aivan yliefktoitu ja kuullosti lähinnä muuhun biisin suhteessa hupaisalta. (väärällä tavalla hupaisalta) Kokonaisuutena "oikein kiva", ja ehdottomasti parempi, kuin kritisoitavaa listastä näköjään voisi päätellä. | ||
Kommentti kappaleesta aksiiP (Piiska) - Dream Silence 20.01.2004 |
|||
|
Biisissä on kiva ja omituisen katkonainen tunnelma... Ne "DJ"-skrätsit ovat ihan tujuttoman ärsyttäviä.... Hmm... Oikeatsaan nuo skrätsit muutenkin... Omituinen fiilis kuitenokin korjasi paljon ja eiväthän ne skrätsit kuitenkaan liikaa naamalle hyppineet. | ||
Kommentti kappaleesta electrichaos - Who the fuck is #1 31.12.2003 |
|||
|
Veneficus sanoi jo sen kaiken.... mitäpä tässä enää lisäämään... helvetin hyvä meininki. | ||
Kommentti kappaleesta Olden Goldies - kaivos 05.01.2004 |
|||
|
Tämän biitissä on vähän liian vähän tykitystä ja liikaa jumputusta minun makuuni, mutta tämän biin rakenne on jotebkin kiva + mukavasti etenevä, ja saundimaailma aika kiva... Biitti kuitenkin vähän jumputus minun henkilökohtaiseen makuuni. | ||
Kommentti kappaleesta Deapre - Mätäpaska 31.12.2003 |
|||
|
Rankkuutta näissä saudeissa... Tässä eivät vokaalit ole aivan uudempien tasolla ja melodiat kuuluvat ärsttävän popisti... Siitä iso miinus.,.. Ei kyllä tätä silti ilolla kuuntelee. | ||
Kommentti kappaleesta Elektrojänis - Rock'n'Cheese (EJ Buzz demo) 13.10.2003 |
|||
|
Tässä tälläinen liian hyvin soittvat jazz muusikot vetävät iltojen riemuksi klassista rokkia. Aika viimeisen päälle siloteltua ja muutenkin täydellistä jamitusta. Vähän liiankin siloteltua ja täydellistä. Saundeissa Pystyt parempaampin (kuten tiesit jo). Mutta Buzzin träkkäydemotusta tästä kyllä irtoaa. Ihan ihtaa Elektrojänistä noin tyyliltään. Urusta tulee lisäpisteitä, ei niinkään saundista, vaan siitä että urku on ROCK soitin. | ||
Kommentti kappaleesta Taukohurina - Subminimal 30.10.2003 |
|||
|
Tässä kohtaa minun os kyllä myönnettävä, että joko minä olen liian tyhmä tajutakseni tätä, tai sitten tässä ei oikeasti ole mitään järkeä... RUmpusaundeissa oli jotain nannaa.. kuiteskin... Tämä oli jotenkin väärällä tavalla hermostunutta... Tunnehan se on sekin, jotenei tämä aivan fiasko ollut... En kuiteskaan osannut nauttia tästä. | ||
Kommentti kappaleesta The Ashtray - Don't Run 10.12.2003 |
|||
|
Rumpujen tahti on vähän sinnepäin, mutta saundi josatain syystä mielitty korvaa yllätävän paljon olosuhteisiin nähden... Tässä on muuten kiiva fiilistä soitossa ja silleen... Laulajaa en kestä henkilö kohtaisesti, joten siitä pisteet tippuvat. Soittofiilis kuitenkin pelastaa paljon, todella paljon... siitä propsit. | ||
Kommentti kappaleesta Bahlasti Ompehda - A Sermon on Ethics and Love 20.01.2005 |
|||
|
Se viulu on vähän liian itsestään selvä tuossa. Jos soittaa vonguttaa viulua epäviressä. niin se kuullostaa viulukta jota vongutetaan epäviressä... Eli melkoisen typerän kuulloiselta. Onhan siinä toki sitä noise-elementtiä, mutta ei napannut tämä biisi sen takia. | ||
Kommentti kappaleesta Bahlasti Ompehda - Grotesque 20.01.2005 |
|||
|
Jos minä olisin tehnyt tämän kokisin, että olen suuri taiteilija... ja viskilasi myös! | ||
Kommentti kappaleesta Darra Wonderland - Red Is My Lucky Number 28.10.2003 |
|||
|
Erittäin kiva räminä saundi alun kitarassa. Soitto myös sellaista kivan tiukkaa. Alku oli erittäin lupaava... SItten siinä noin minuutin kodalla tulee sellainen omituinen 70-luku proge lämmittely, josta kyllä kuulee, että ovathan pojatse sen King Grimpsoninsa kuunneleet... Ainoa ongelma oli, että heillä oli vähän parempi rumpali, jolla pysyi komppi kasassa... Myös lopussa alkoi naurattaa tuo 70-luku progen kierrätys... Siis taas annoin itsestäni liian negatiivisen kuvan.. ihan hyvähän tämä oli... Vähän kaipaa rumpali harjoitusta... Pit'äisi hakea soittoonsa sellaista sujuvaa alltoilevaa rentoa rytmiä, niinkuin esim. King Grimsonilla. Muutenhan tässä ooli kyllä aineksia aitoon 70-luku nostaligiaan... (Olenhan syntynyt 70-luvulla Heh heh...) | ||
Kommentti kappaleesta Ens Entium Evangelium - Dawn of Will 11.03.2004 |
|||
|
Vähän liian teknoa minulle... Toitava... taustalla oleva pädimaisema on kivan tumma... | ||
Kommentti kappaleesta Jupiter 2 - Pieniä tarinoita 08.06.2004 |
|||
|
Kun tuo urku napsahti soimaan, niin olin jo myyty... urku on rock... Vokaalien sovitus/rytmitys oli vähän tökköinen.. Muutenkin laulu ei ihan ollut aina ihan sävelessä... Tuillainen perus sutainiton skitta renkutus loi kyllä kivan pohjan... Eniten tosiaan kokoajan häiritsee tuo vokaalien sovitus... Eli ne sanat kannattaa oikeasti viilata siihen biisiin... tai biisi sanoihin... Ei silti.. tuo urkusoolo tässä taas pisti pän pyörälle... Ihan ripaus raakuutta sandiin ja olisi ollut täydellinen.. nyt se oli vain todella hyvä... Hmm.. ja olihan tuo sanoitus pjo periaatteessa kuultu. Kokonausuutena erittäin toimiva kevyt-rokki veto... Kyllä nuo urut pelastivat paljon.. Loivat sen pehmoisen saundin ja täyttivät tyhjyyden... Hienoa.. Kyllä tämän ilolla kuunteli tuosta laulu-sovitus ongelmasta huolimatta. Toivottavasti aika ei paranna tätä Haavaan... :) | ||
Kommentti kappaleesta Juhladude - Zibobv Zagalynski in Amazonia 11.03.2004 |
|||
|
Vähän kliininen skitta särö... Pikkaisen kiiren tuntua soitossa... Rumpuja oli oikeasti träkätty mistä plussaa... Olen niin kyllästynyt tasabiitti rumpukoneisiin... Biisin kokonaisuudesta en tajunnut mitään... Monta kivaa pätkää sävellyksellisesti, mutta kaikki eivät kyllä sopineet yhteen... Tai ainakaan tajunnut niiden jujua... Sekä intro, että outro olivat mieleeni... Loppu pelti oli klassikko... Ehkä vähän overkill tuo .mp3:sen laatu... LAME --alt-preset STANDARD Lame codekilla ja tuolla komentorivillä tulee käytännössä AIVAN yhtähyvä laatuu kuin 320btc CBR... mutta pienempi tiedosto. | ||
Kommentti kappaleesta (RUOTO) - Taksillinen mummoja 21.01.2004 |
|||
|
Niin... Huumoribiisin olessa kyseessä, olisin ehkä laittanut laulun selkeämmäksi, niin sitä olisi ollut helppo kuunnella... Noh.. Vähän hymyilytti välillä. | ||
Kommentti kappaleesta Taukohurina - Zanodma 30.10.2003 |
|||
|
Ihan sassu pitch leikkiminen tuossa taustassa... Oikeastaan siitä jää jossain veiheessa fiilis, että pintti tuli jo selväksi.. Honbren ja lobotomian kanssa olen taas täysin erilinjoilla. Aluku oli vähän liian alleviivattu.. loppu taas repi hermija juuri kivasti. Näppärää kuitenkin, vaikka en itse olekkaan monotonisten samplejen ystävä.. vann pidän jatkuvasti elossa olevista vähän livemmistä äänistä... "Joikeinen ääni on yksilö... Sanokaa ei kloonaukselle." - Haava | ||
Kommentti kappaleesta Dj Slex - Wonderful Dizzy Morning 19.04.2004 |
|||
|
Eteerinen inro on heti hyvä... tässä on sitä ambienttia fiilistä... Utuinen unisuus todella välittyy... Nuo bendit kuullostavat välillä vähän elävireisiltä... Tulle sellaista tuskaa mukaan tähän... Se rikkoo täysin sitä harmoniaa joka tässä kuitenkin on.. Hmm... Aika erikoinen ratkaisu... Hmm... En osaa sanoa, onko se hyvöä vai huono, mutta tunteita se ainakin herättää... Sairasta... Jumakauta... En tiedä onko tuo disharmonia tarkoituksellista, mutta aivan sairaalloisen olon se toi minulle... Siis ihan kipeää... Perkule. On tämä kyllä aika epeli biisi. Vähän jäi sellainen kuva, että ihan tarkoituksen mukaista tuo ei ollut... Mutta perkule kyllä tämä ihan helmi biisi on. Siis ihan piän kamalan hirveän omituisen ahdistavan suloinen.. Juuh... Aika tapaus. | ||
Kommentti kappaleesta Dj Slex - Sleepin' Breeze 19.04.2004 |
|||
|
Vähän ehkä on terävät saundit Ambienttiin... Myös rumpujen kulmikäs käyttö&saundi saa minut suosittelemaan Chill genreä tälle... Hmm... Tai noh... Hmm... No aikakin ambientti on minusta vähän siinä ja siinä... Saundi maailma oli omaan makuuni vähän kliininen... Vähän rosoa ja eloa olisin kaivannut pintaan... Melodia pätkät etenivät ihan normaalin rennosti... Ei kovin erikoista, mutta sinällään toimivaa... Pikkaisen enkä jäi itseään toistava fiilis... Se on sitten makua asia onko se nyt niin huono tämän tyylisessä musiikissa... Vähän olsin ehkä lisännyt jotain kooavaa pädiä sinne vielä yhtenäisemmän pohjan saavuttamiseksi... Jooh.. | ||
Kommentti kappaleesta Oral phase - Only one boredom more, 29.12.2003 |
|||
|
Heh... alku saa kyllä hyvälle tuulelle... ja sehän fiilis istuu mainiosti loppu biisin... Kokonaisuudelle en jotebkin lämmennyt... Vähän tylsäksi jäivät fiiliksen pääsääntöisesti... Ei aika heikosti nappasi, mutta kivoja ääniä' siellä oli ja niitä jaksoi kyllä kuunnella. Oikeastaan aika hyväntuulista... Siitä vähän ponoja. | ||
Kommentti kappaleesta Oral phase - First Ritual 29.12.2003 |
|||
|
Se rämähtävä "rumpu"-saundi oli hyvä (joku jalalla kolautetaan lattiaan tai vast.) Ne epävireiset viulun vingutuksen olivat myös hyviä. Se vähän 30 sekunnin jälkeen alkanut partti ei jotenkin napannut, mutta se evolvoitui kiinnostvaksi siinä loppua kohti. Itseasiassa se loppupätkä siitä 1:30 tienoilta ja eteenpäin oli mikavan räimeä. Ihan kiva lopetus :) | ||
Kommentti kappaleesta Jake in the box - Pikkuhiljaa 30.11.2003 |
|||
|
Vähän hätäinen fiilis tässä... Johtunee siitä, että soittajat/laulaja eivät aivan osaa soittaa rennosti tuolla tempolla... Tuo hätäinen fiilis voisi ehkä toimia, jos biisissä olisi joku suvanto kohta, josta saisi sitten kaikki irti... Kompressori vähän mohnää rumpuja... Soolo loppuun... hyvä... Soolo oli sopivan lyhyt... hyvä.. Biisissä oli soolo.. Hyvä... | ||
Kommentti kappaleesta Jake in the box - En nää sun palaavan 30.11.2003 |
|||
|
Se flänger efekti oli vähän "yli", varsinkin kun se väin hypähti yhtäkkiä siihen.. Urku olisi ollut tosi rock, jos se olisi ollut kovemmalla... Soolo kitaraointi toimi kivasti ja alkoi hyvin jo laulun päälle... Itseasiassa siinä se partaisen toimikin... Laulajasta lähtee ihan syh hyvin sellaista rock-kähinää aikaajoin sitä kun vähnä vielä kettää syvemmäksi ja virittää saundeja vähnä Hmm... vehemmän tylsiksi, niin tämä olisi kyllä aika mainiota perus rokkia. | ||
Kommentti kappaleesta Jake in the box - Herra tyhjyys 30.11.2003 |
|||
|
Laulun saundi äänitys puolella oi vähän tylsä.. Tausta stringit ihan pop... sanan sekä negatiivisessa, että positiivisessa merkityksessä. Soolosta tuli hauskasti mieleen Gunnarit... Saundia lukuunottamatta tietysti. Kompressointi on aika laadutonta. Pöffö olo tulee. | ||
Kommentti kappaleesta Darra Wonderland - Dawn 28.10.2003 |
|||
|
Hyvä... Ei mitään lauluja tähän... Tämä tuntuu saundeiltaan jotenkin kivemmalla kuin tuo uusintaverio (2003) PowerSärökitara oli vähän diskantti muuhun biisin ilmeeseen... Soolo saundissa se taas toimi. Tässä itse biisi tuntuu muutenkin rennommalta kuin uusinta versiossa, jossa oli sellaista ihme yrittämistä ja vähemmän fiilistä. Tässä rumpusaundi jotenkin tuki biisiä eikä peitonnut sitä... se sai my7ös aikaan, että ohisoitot kuullostivat tarkoituksenmukaisimmilta... Mikä voi johtua fiiliksestä tai sitten fiilis johtua siitä.. en tiedä. Soolojamittelu iski kyllä enemmän uusintaversiossa, mutta ne esim. siinä vähnän ennen 3:30 kohtaa oleva murahdus kohta kitarassa lisäsi kyllä ilmettä. Ei tässäkään versiossa lopun kitrointi paha ollut. Jotenkin tasapainoisempi saundi miksi... Joskin vähän valjumpi, mikä kyllä oli biisin yleisfiiliksellä tässä tapuksessa ihan plussaa. | ||
Kommentti kappaleesta Kineka - LSD 15.10.2003 |
|||
|
Morsetus kuullostaa aivan yhtä hirveältä kuin aitokin. LSD on varmaankin lyhenne Light Spesifying Diod... tai sitten suomeksi Liisan Siitti Dionysos... Hmm.. se kreaikkalaisista tarustoista. Siinä jossain 1:20 kohdalla biisissä ollut väli pätkä oli muuten hyvä, mutta siinä olisi saanut olla kokoajan taustalla se biisin "möyry möyry ääni", joka oli hyvä. Siinä kohtaa biisin "katkaisu efekti" ei oikein toiminut... Tosin seuraava välipätkä olisi sitäkin parempi... siis siinä jossain puolenvälin jälkeen, kun biisissä oli muutakin kivaa sälää, joka sopi alun tunnelmaan. Loppu on muutenkin oikein manio... varsinkin morffaus takaisin alun saundeihin imee taas mukaansa. Asiallinen kappale. | ||
Kommentti kappaleesta -CSPR- - Turha Valittaa 17.03.2005 |
|||
|
Rouheaa säröä heti... Grungea heti introssa havaittavissa... Muutenhan tämä putoaa laulun myötä aika suomi-punk/rock meininkiin... En ole koskaan itse tykännyt tuollaisesta laulutyylsitä jossa puhutaan ja vähän väännetään jotain sävelen tapaista sinne... Olihan siinä silti jotain fiilistä siinä laulussa, että ei ihan harakoille mene. Vähän hätäinen meininki soolossa.. Muutenkin tässä on soitossa vähän sellainen "Soitetaan nyt tämä tästä alta pois"-fiilis. Ihan perus pätevää suomirokkia silti. Jees... | ||
Kommentti kappaleesta -CSPR- - Aurinkoon 18.03.2005 |
|||
|
Vähän liikaa kaikua vähän kaikkialla. Se alkuperäinen terä on kadonnut kitarasta ja rummuista. Rummut ja muu tasutasoitin sekamelksa sihisee ja suhisee omituisesti.. Mitä lie äänitysvirhe vai phasinggi siinä on? Noh... Lauluunhan tämä biisi pääsääntöisesti yrittää pohjata... En nyt ehkä ylipäänsä ole suuri tälläsiten ballaadien ystävä, mutta kyllä se toimii se laulu parhaisten tässä biisissä verrattuna noihin sotkusihiseviin instrumentti äänityksiin. | ||
Kommentti kappaleesta Kineka - Epäluottamus (St.) 15.10.2003 |
|||
|
Biisin alku on mainio. Konemainen jytkytys bassopohjineen (mitkä muuten toimivat huonosti kuulokkeillani ja halvemmilla kaiuttimillani) oli erittäin virkitävää kone meteliä ininöineen... Tuossa biisin puolessa välissä ylihektisyys yhdistettynä monofonisuuteen alkaa saada alaa, mutta biisinkin lähtee elämään juuri niillä mäin. Pläjäys effy oli ihan asiallinen, mutta sen jälkeen iniäoissä olevat digitaalisuus häiriöt alkavat käydä väärällä tavalla ikävästi korvaan. Loppu on muutenkin vähemmän minun mieleiseni, sillä nuo bassorumpu pläyttelyt evät ole koskaan oikein olleet makuuni. Rakenne oli kyllä ihan mainio, muutta saundeihin olisi kaivannut enemmän eloa ja varianssia. | ||
Kommentti kappaleesta Kineka - LD 15.10.2003 |
|||
|
Alku on oikeastaan aika hyvä. Hyvä kaiku... Basoorumpu on liian "läski" ja liian kovalla... Se ei jotenkin istu muihin saundeihin. Tunnelma onnistutaan pitämään hyvin yllä minimalistisin vedätyksin. Heti kun saundit ovat monipuolisia, niin biisiä jaksaa kuunnella. Piru kun saisi tuo bassorumpu saundin paremmaksi, niin tätähän jaksaisi vaikka kuunnella... Biisin muutos on hieman miinusta. Välissä oleva melodian pätkä vain pilaa hyvän tunnelma joka oli jo luotu. Menee taas melkein puoli minuuttia hukkaan, kun tunnelma pitää luoda uudestaan (missä biiisi kyllä onnistyy) Keskivaiheen äänipätkän voisi joko jättää pois tai sitten laittaa siihenkin enemmän kaikua ja koko juttua hiljemmalla, niin että se istuisi biisiin paremmin. Hmm.. väli ininän saundi oli kyllä muutenkin huono. Hyvä biisi sitä välijutskaa lukuunottamatta. | ||
Kommentti kappaleesta Taukohurina - KoneMusik 31.10.2003 |
|||
|
Tramacomalle vielä: "Mitä MUUTA tässä on kuin hyvät fiilikset ja ja toimiva biisi?" | ||
Kommentti kappaleesta Taukohurina - KoneMusik 31.10.2003 |
|||
|
"intro" on TODELLA hyvä... Tässä on sellaista syvyyttä tuossa biitissä ja kaikki äänen sekoittumis effyt sekoittavat päätä ihan täysillä... Tekisi mieli huutaa, mutta kun musiikki kuuluisi silloin huinommin, että ei voi. Sandit ovat todella hyviä. Samaa ääntä jaksaa kuunnella uudelleen ja uudelleen... noin 1:30 alkava osuus pilaa kaiken.. Mahtavat äänet ja biilis täysin pilalla... vähän jälkeen 2:30 alkanut noisekohta oli kuitenokin hyvä... Se HUUTAA jotakin... Mikä ihme tästä tekee niin hyvän? Sen kun tietäisin... Klsiinen pallo pomppii ääni lopussa on ehkä vähän sellainen "ei niin moneen kertaan toisetettava ääni... Saihan siitä tietysti ihan kivan outron, mutta olisin jättänyt pois... Tässä olisi tosiaan ollut mahkuja oikeasti minimalisti biisiksi... Sitä alun syteemiä vain pari minsaa lisää siihen alkuun... Se noise kohta väliin ja taas minuuti pari sitä alun jytistelyää... Pitääkin ihan piruuttain miksata itselle tuosta sellainen (minmal edit).. siinä määrin pätevä tämä biisi oli... Ihan vieläkin puristuvat kätöset nyrkkiin kuun kuuntelen tätä jo viidettä kertaa loopissa... Helvetin asiallista. Todellinen hittibiisi! | ||
Kommentti kappaleesta Kineka - NA002 17.02.2004 |
|||
|
Tämä on vahvasti rytmiin perustuvaa musiikkia.. Konerytmiin perustuvaa musiikkia. Jos rytmi kolahtaa, niin Kinekan biisi kolahtaa AINA ja hyvin... Jos se taas ei kolahda, niin sitten biisi ei kolahda.. Tässä taas kuulee kaikkea taidokasta, mutta ei vain millään upoa tuo komppi... Sen fiilis jää jotenkin tunnetasolla etäiseksi... Se vain junnaa... Äsh... ehkä se olikin tarkoitus... Aivan sama... Ei minun biisini tämä, ei. | ||
Kommentti kappaleesta Kineka - NA001 26.07.2004 |
|||
|
Huomaa selvästikkin, että biisin kokonaisrakenne on vähän sekava ja epäyhtenäinen. Se ei haittaa. Iteasiassa se tuntuu jopa sopivan biisiin. Outoa murmelointiahan tämä on koko kappale. Puolipsykedeelistä vonguttelua ja muuta sekaista ääntä. Kappale elää ja kettyy jatkuvasti ja on ikäänkuin loputtomassa psosessi kohti ei mitään. Suunta vaikka määränpäätä. Tämän kuuntelu on osittain jopa nautinnollista. Puoli monotoninen fiilis kaiken progression päällä kuitenkin jyystää hermoja ja puhtaaseen komppiin nojautuminen tuskastuttaa omalla kohdallani hieman. Jos kokonaisuutena sanoisin, että tämä on huono, niin valehtelisin kuin joulupukki tai pinokkio. Jos kokonaisuutena sanoisin, että oikeasti todella nautin tästä, niin valehtelun taso ei yhtään vähentyisi. Näppärää. Tämä kyllä herättää kunnioitusa artistina, mutta ei kuitenkaan päädy kuuntelu listalle. Äänistä pitää vielä sanoa, että ne olivat pääsääntöisesti erittäin kuniita ja tuotato sopi korviini hyvin. Erityisesti pitänee vielä mainita se delay leikintä siellä viiden minuutin jäälkeen, joka sai psykedelia minäni hyvälle tuulelle (kunnes komppi taas alkoi). Perkele... Täytyy nyt vielä jatkaa jaaritelua, että kyllä tämä kertakuuntelulla oli hieno kokemus, mutta toiste en jaksaisi enää. | ||
Kommentti kappaleesta Elektrojänis - Pupu kattilaa soimaa 07.09.2003 |
|||
|
Erinomainen esimerkki biisistä, josta tietää heti, että masteria ei saa kompressoida. Rumpudynamiikka ja iskevyys katoaa taivaan tuuliin ja taustasaundit menettävät ilmavuuttaan. Olettaen, että sinäkin pidät tuossa biisissä noista elementeistä. | ||
Kommentti kappaleesta Elektrojänis - Pupu kattilaa soimaa 07.09.2003 |
|||
|
No mutta... No mutta... Tämähän on OIKEASTI hyvä! Raakaa alkuvoimaa. Tulee kaksi asiaa mieleen. Ensinnäkin shostakovitsin neuvosto sinfoniat... jossa myös kolisi ja kilisi... ja koneet takoivat tasa-arvoa. Sitten mukaan alkaa tipahtaa sellaista alkukantaista tribaalibiittiä. Alkukantainen jumalanpalvelusmeninikin (siis leirinuotilla tai kallionkolossa) + pesukoneen inkarnaatio takaisin kivikaudelle. Erinomainen asia jättää oikeille soittimille (eli fyysille soitiimille kuten kukkaruukku ja kattilankansi) kaikki diskantti äänet, koska digi-laitteet tuottavat kuitenkin aika streiilejä saundeja.... ja sitten heittää bassosaundi digitaalisesti ja filtteri matalalla. Tunnelma toimii... pysyy hyvin yllä ja kehittyy. Eriomainen kokonaisuus johon en koskisi. Triviaa. Tiesitkö, että .mp3 tiedostosi särkee. Alkupeärinen .wav tiedosto on masteroitu liian kovalle. Biisin maksimipiikin pitäisi olla jossain -0,5db kohdalla. Täten .mp3 filtterit eivät pääse särkemään biisiä. Lisäksi tämä on hyvä siksi, että halvemmat äänikortit/cd-soittimet/stereot särkevät tavaraa myös, jos ne on mastreotu piikkiinsä. Tuo puolidesibeliä ei kuitenkaan tee mitään todellista muutossa äänenlaadussa. 15,9 bittiä riittäänee mainiosti. heh heh... Sitten parannus ehdotuksiin. Jäi vaivaamaan. olisko tuohon mahtunut vielä jokin kaikuva taustasoitin vetämään melodian. Pohdittuani ja kuunneltuani tuota biisiä, päädyin siihen, että tuskinpa. Olisi vain helposti rikkonut kauniin kokonaisuuden. Kilkuttimiin olisi [B]ehkä[/B] voinut tykittää hieman sellasita tehdashalli impulssia [B]vähän[/B] sinne taustalle. Muutamat träkit olisin itse ajanut vielä putken läpi saadatseni niihin kiinteyttä, mutta tämä lienee ylellisyyttä. Erinomainen pläjäys. Hyvin on suuret linjat hallussa. | ||
Kommentti kappaleesta Elektrojänis - Siperia 08.09.2003 |
|||
|
Rumpusaundi oli kutakuinkin karmea (ja liian stereo, siihen voisi laittaa kaikua mixattuna keskelle)... Samoin sähkökitara särö ei ollut ollenkaan kiva korville. Sen voisi ajaa TimeMachinella oktaavin alemmas... tai sitten vaan kylmästi filtteröidä jollain 4 asteen alipäästöllä. Se mitä kitara soitteli oli paikoin kuitenkin aika erinomaista. Biisi tempaisee alussa mukaaansa hienolla myöryämisellä ja valittavantuntuisilla saundeilla. Se muoru synä siinä alussa on erimomaisesti säveletty. Soundi elää hienosti... Hyvä biisi pilattu kutakuinkin karmivilla rumpusaundeilla ja aika tylsän kuuloisella kitarasäröllä. Sellainen halpis transistori vahvistin illman tilan tai kaiuttimen tuntua tuli mieleen. Välillä kitaran looppaus myös ärsytti, mutta tämä tuli vasta toisella kuuntelulla, koska synat saivat6 pidettya aikahyvin mielenkiintoa yllä. Tämä oli aika pettymys niinkuin hioenon lohkaisun kuin: "pupu kattilaa soimaa"-jälkeen. | ||
Kommentti kappaleesta Dr. Emel - Lunatic 17.02.2004 |
|||
|
En saanut tästä niitä psykedeelisiä fiiliksiä sitten millään.. Aika trancelta tämä pääsääntöisesti kuulloisti... Psykedelian puuttumisesta lähtivät pisteet. Enpä muuta osaa sanoa, kun en mikään trance asiatuntija ole... Muutenkin aika jäävi sanomaan näistä Psytranceistakaan mitään. Eli unohdappas koko juttu. Miksi komentriringissä tulee niin paljon trancea? Kai monien täytty tykätä siitä, eli se ei voi olla ihan huonoa... Itse vain en vielä ole hokannut sitä juttua siinä. | ||
Kommentti kappaleesta Astral, the - Dead Calm (näyte) 19.01.2004 |
|||
|
Biisissä häiritsee kompressori aika ikävästi... Alotus on loistava ja muuntautuminen vähän metallimpan menoon on autuaan sulava. Vokalisti on oikeastaan aika hyvä. Pidän ainakin tyylistä. Jokin biiliksen poikanen sieltä löytyy. Tuntuu kuin edes jotain tunteen poikasta olisi sanojen takaa aistittavissa. Tuotato on vähän siinä (miksus ei ole tasapainossa ja kompressori on aika ammattitaidoton) ja siinä, mutta ihan kiva biisi korjaa tätä ongelmaa paljon. | ||
Kommentti kappaleesta Astral, the - Dead Calm (näyte) 19.01.2004 |
|||
|
Biisissä häiritsee kompressori aika ikävästi... Alotus on loistava ja muuntautuminen vähän metallimpan menoon on autuaan sulava. Vokalisti on oikeastaan aika hyvä. Pidän ainakin tyylistä. Jokin biiliksen poikanen sieltä löytyy. Tuntuu kuin edes jotain tunteen poikasta olisi sanojen takaa aistittavissa. Tuotato on vähän siinä (miksus ei ole tasapainossa ja kompressori on aika ammattitaidoton) ja siinä, mutta ihan kiva biisi korjaa tätä ongelmaa paljon. | ||