Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 

1 2 Seuraava >

Kirjoittaja Vokaalien uskottavuus?!

LordSenator
LordSenator
107 viestiä

#1 kirjoitettu 04.05.2023 14:36

Se kenelle tai mille lauletaan ja mitä niillä tarkoitetaan.
Mun biisit on lähes kaikki mun omasta elämästä ei suoraan kerrottuna mutta, siitä ympäriltä.Ainakaan mun kertomaa ei ymmärrä täysin jos mua ei tunne.

Mä en hakkaa porukkaa jos mun pinna palaa vaan purkaan kaikki agressiot musiikkiin.Sen vissiin kuuleekin

Taisin hypätä asiassa mutta, tärkeintä on se mikä itsestään tuntuu parhaalta.

^ Vastaa Lainaa

geeli
geeli
3962 viestiä

#2 kirjoitettu 04.05.2023 15:06

Oon lähes koko ikäni, sellaisesta 15-/16-vuotiaasta asti, halunnut tehdä "älykästä" hiphoppia, kuten: Common, Talib Kweli, Dead Prez, jne.

Nykyään mun sanoitukset on teennäisiä ja liian huonoja. Yritän olla älykäs, mutta samalla olen ihan helkkarin vanha.

Nykyään mietin, että sekin on itsessään taito, että osaa "tyhmentää" (englanniksi "dumb it down") sanoituksensa, koska muuten kukaan ei sinua ymmärrä.

Sanoitusten pitäisi olla sellaiset, että niihin voi samaistua.

On tärkeetä kirjoittaa omista lähtökohdista. Esim. väkivalta-räp ei oikein sovi Suomeen tai aseista puhuminen, jne.

^ Vastaa Lainaa

LordSenator
LordSenator
107 viestiä

#3 kirjoitettu 04.05.2023 15:14

Filius|B kirjoitti:
Jos IT sais edes toisen loordi senaattorin jätätävistä palleista niin syntyis kaktuksellekkin piikit.



Mulla on kolme

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#4 kirjoitettu 04.05.2023 16:12

IT kirjoitti:
geeli kirjoitti:


Nykyään mietin, että sekin on itsessään taito, että osaa "tyhmentää" (englanniksi "dumb it down") sanoituksensa, koska muuten kukaan ei sinua ymmärrä.


Monissa nyky pop tai hip hop piiseissä on sellainen "fuka, fuka, my suka, suka" meininki...

Ja sitten jos otetaan tähän uskottavuus aiheeseen live näkökulma, niin onhan sillä esiintyjän ulkonäöllä ja olemuksella myös oma merkityksensä...

Olis aika hassua mennä katsomaan Punk bändiä, jonka jäsenet olisi harmaissa puvuissa soittavia rillipäitä... Ellei sitten bändin nimi olisi "The Four Suits"...


Mites toi Alivaltiosihteeri kolahti vai kolahtiko ollenkaan?

^ Vastaa Lainaa

Kostiainen
Kostiainen 

P. M.
Kostiainen
Project

6876 viestiä

#5 kirjoitettu 05.05.2023 17:32 Muok:05.05.2023 17:33

AIkuisten musassa pitäisi mun mielestä olla aikuisen kuuloinen ihminen laulamassa/ääntelemässä. Vituttaa kun nykypäivän miespopparit vetävät jollain herkällä ja heleällä poikakuoroäänellä. Tai sitten vedetään autotunella överiksi. Niistä on uskottavuus kaukana.

^ Vastaa Lainaa

Jinxed
Jinxed
704 viestiä

#6 kirjoitettu 05.05.2023 19:31

Rohkeus ja itsevarmuus.

^ Vastaa Lainaa

aurinkoP
aurinkoP
670 viestiä

#7 kirjoitettu 05.05.2023 23:28

Kostiainen kirjoitti:
Vituttaa kun nykypäivän miespopparit vetävät jollain herkällä ja heleällä poikakuoroäänellä.

Tähän "käsi pystyssä" -emoji.

Autotunetus on toisaalta kyllä ollut aikamoinen tauti siitä lähtien, kun se juttu vakiinnutettiin. Se oli ihan hauskaa pelleilyä 2000-luvun alkuvuosina. Ei ole enää (ollut vähintään 15 vuoteen).

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#8 kirjoitettu 06.05.2023 06:50

Arvostan osaavaa laulajaa, jonka vetoja ei tarvitse korjailla; niitäkin onneksi on. Pieni epävirekään ei haittaa silloin kun kokonaisuus toimii.

Jos vaihtoehtoina ovat vain täysin epävireinen laulu tai autotune, kallistun jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen ellei kyse ole huumorimusiikista jossa epävireisyys voi olla tahallistakin.

Sinällään tulkinnan uskottavuuteen vaikuttaa monta asiaa joista solistin ja tekstin yhteensopivuus on yksi. Kovin uskottavaa ei ole sekään jos esityksestä kuulee, että biisi on nopeasti ulkoa opeteltu ja esityksenä läpilaulettu. Myöskään solistille selvästi liian vaikea biisi tai täysin väärä sävellaji eivät lisää tulkinnan uskottavuutta vaan saattavat johtaa pahimmillaan tahattomaan komiikkaan.

^ Vastaa Lainaa

digius
digius
253 viestiä

#9 kirjoitettu 06.05.2023 14:40

Itselleni vire on kaiken A ja O. Loppu on sitten tyyli- ja makuasioita. Esim. Neil Youngin laulusaundista ja tekniikasta voi olla montaa mieltä, mut äijä sentään hoilaa vireessä! Yksittäisen nuotin vireenkorjaus on toki hyväksyttävää ja helppoa näinä päivinä, mut sellainen ylikäyttö ja "robottiääni" on ainakin mulle kauhistus. Joku Kraftwerk tjms. toki poikkeus.

^ Vastaa Lainaa

art074
art074
1470 viestiä

#10 kirjoitettu 06.05.2023 15:27

digius kirjoitti:
Itselleni vire on kaiken A ja O. Loppu on sitten tyyli- ja makuasioita. Esim. Neil Youngin laulusaundista ja tekniikasta voi olla montaa mieltä, mut äijä sentään hoilaa vireessä!


minun korvieni mukaan Neil on lähinnä kiertänyt sitä virettä hyvin menestyksekkäästi vuodesta 1972 alkaen. Mutta eipä silti....Neilin parhaat albumit on usein just niitä missä vokaalit osuu oikeaan nuottiin lähinnä satunnaisesti ja puolivahingossa.

^ Vastaa Lainaa

aurinkoP
aurinkoP
670 viestiä

#11 kirjoitettu 06.05.2023 19:05

Neil Young nyt laulaa välillä ihan päin helevettiä. Ja silti, ellei peräti siksi, tuhannet ihmiset rakastavat hänen musiikkiaan ja häntä. Sellaisen korvaaminen jollain autotunella on aivan sanoinkuvaamattoman syvältä perseestä.

^ Vastaa Lainaa

etkomissio
etkomissio
35 viestiä

#12 kirjoitettu 06.05.2023 20:53

Saisko jonkun konkreettisen esimerkin jonkin biisin studioversiosta, missä Neil Young laulaa nuotin vierestä tai jopa päin helvettiä? Livenähän mokia sattuu kenelle tahansa silloin tällöin olosuhteista riippuen, joten keskitytään studiotuotantoon. Ihan mielenkiinnosta edellisiin kommentteihin liittyen.

^ Vastaa Lainaa

art074
art074
1470 viestiä

#13 kirjoitettu 06.05.2023 21:39 Muok:06.05.2023 21:59

etkomissio kirjoitti:
Saisko jonkun konkreettisen esimerkin jonkin biisin studioversiosta, missä Neil Young laulaa nuotin vierestä tai jopa päin helvettiä? Livenähän mokia sattuu kenelle tahansa silloin tällöin olosuhteista riippuen, joten keskitytään studiotuotantoon. Ihan mielenkiinnosta edellisiin kommentteihin liittyen.


vaikkapa koko Tonight's The Night-albumin voisi tähän heittää esimerkkinä, mutta laitetaan sieltä nyt vaikka tämä:

Mellow My Mind

Livenä Niilo on yleensä vetänyt tämänkin biisin paljon lähemmäs tarkoitettuja nuotteja.

"out of pitch, but still in tune"
- NY

---------------------------------

mutta jos sitä vokaalien uskottavuutta haetaan niin sitähän tuossa Tonight's The Night-levyn - tai muissa Neilin parhaimpien levyjen - vokaaleissa on niin paljon että heikompaa saattaa hirvittää.

^ Vastaa Lainaa

etkomissio
etkomissio
35 viestiä

#14 kirjoitettu 07.05.2023 00:34

art074 kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Saisko jonkun konkreettisen esimerkin jonkin biisin studioversiosta, missä Neil Young laulaa nuotin vierestä tai jopa päin helvettiä? Livenähän mokia sattuu kenelle tahansa silloin tällöin olosuhteista riippuen, joten keskitytään studiotuotantoon. Ihan mielenkiinnosta edellisiin kommentteihin liittyen.


vaikkapa koko Tonight's The Night-albumin voisi tähän heittää esimerkkinä, mutta laitetaan sieltä nyt vaikka tämä:

Mellow My Mind

Livenä Niilo on yleensä vetänyt tämänkin biisin paljon lähemmäs tarkoitettuja nuotteja.

"out of pitch, but still in tune"
- NY

---------------------------------

mutta jos sitä vokaalien uskottavuutta haetaan niin sitähän tuossa Tonight's The Night-levyn - tai muissa Neilin parhaimpien levyjen - vokaaleissa on niin paljon että heikompaa saattaa hirvittää.

Eli tämän ja aikaisempien kommenttien perusteella Neil laulaa uskottavasti nuotin vierestä päin helvettiä ...

^ Vastaa Lainaa

art074
art074
1470 viestiä

#15 kirjoitettu 07.05.2023 01:05

etkomissio kirjoitti:
art074 kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Saisko jonkun konkreettisen esimerkin jonkin biisin studioversiosta, missä Neil Young laulaa nuotin vierestä tai jopa päin helvettiä? Livenähän mokia sattuu kenelle tahansa silloin tällöin olosuhteista riippuen, joten keskitytään studiotuotantoon. Ihan mielenkiinnosta edellisiin kommentteihin liittyen.


vaikkapa koko Tonight's The Night-albumin voisi tähän heittää esimerkkinä, mutta laitetaan sieltä nyt vaikka tämä:

Mellow My Mind

Livenä Niilo on yleensä vetänyt tämänkin biisin paljon lähemmäs tarkoitettuja nuotteja.

"out of pitch, but still in tune"
- NY

---------------------------------

mutta jos sitä vokaalien uskottavuutta haetaan niin sitähän tuossa Tonight's The Night-levyn - tai muissa Neilin parhaimpien levyjen - vokaaleissa on niin paljon että heikompaa saattaa hirvittää.

Eli tämän ja aikaisempien kommenttien perusteella Neil laulaa uskottavasti nuotin vierestä päin helvettiä ...


vaikka sitten noin. Mutta jos tarkemmin luet muiden kirjoituksia niin ainoa kommentti missä nuotin vierestä laulaminen on tulkittu automaattisesti huonoksi asiaksi tai "mokaksi", oli tuo sinun kommenttisi.

Neilin suosio on aina osaltaan perustunut tähän persoonalliseen ja sympaattiseen "kerrasta purkkiin"-meininkiin ja rosoisuuteen. Jokunen sata hyvää biisiä varmaan myös osaltaan auttanut.

^ Vastaa Lainaa

aurinkoP
aurinkoP
670 viestiä

#16 kirjoitettu 07.05.2023 01:42

Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).

^ Vastaa Lainaa

Jinxed
Jinxed
704 viestiä

#17 kirjoitettu 07.05.2023 02:52 Muok:07.05.2023 02:57

aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Ihan oikeasti se teknisen osaamisen vaadittu taso on ihan minimaalisen pieni jos löytyy rohkeutta ja itsetuntoa, lähestulkoon ainoa mistä on vaikea joustaa on perustason rytmitaju.
Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

^ Vastaa Lainaa

etkomissio
etkomissio
35 viestiä

#18 kirjoitettu 07.05.2023 07:09

art074 kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
art074 kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Saisko jonkun konkreettisen esimerkin jonkin biisin studioversiosta, missä Neil Young laulaa nuotin vierestä tai jopa päin helvettiä? Livenähän mokia sattuu kenelle tahansa silloin tällöin olosuhteista riippuen, joten keskitytään studiotuotantoon. Ihan mielenkiinnosta edellisiin kommentteihin liittyen.


vaikkapa koko Tonight's The Night-albumin voisi tähän heittää esimerkkinä, mutta laitetaan sieltä nyt vaikka tämä:

Mellow My Mind

Livenä Niilo on yleensä vetänyt tämänkin biisin paljon lähemmäs tarkoitettuja nuotteja.

"out of pitch, but still in tune"
- NY

---------------------------------

mutta jos sitä vokaalien uskottavuutta haetaan niin sitähän tuossa Tonight's The Night-levyn - tai muissa Neilin parhaimpien levyjen - vokaaleissa on niin paljon että heikompaa saattaa hirvittää.

Eli tämän ja aikaisempien kommenttien perusteella Neil laulaa uskottavasti nuotin vierestä päin helvettiä ...


vaikka sitten noin. Mutta jos tarkemmin luet muiden kirjoituksia niin ainoa kommentti missä nuotin vierestä laulaminen on tulkittu automaattisesti huonoksi asiaksi tai "mokaksi", oli tuo sinun kommenttisi.

Neilin suosio on aina osaltaan perustunut tähän persoonalliseen ja sympaattiseen "kerrasta purkkiin"-meininkiin ja rosoisuuteen. Jokunen sata hyvää biisiä varmaan myös osaltaan auttanut.

Viittasin sanalla "moka" silloin tällöin live-esityksissä tapahtuvaan selkeästi korvin kuultavaan häiritsevään laulun epävireisyyteen. Se voi johtua esim. kontrollissa olevista ongelmista tai vaikkapa laulajan väsymyksestä. Studiossa tällaiset voidaan välttää.

^ Vastaa Lainaa

aurinkoP
aurinkoP
670 viestiä

#19 kirjoitettu 07.05.2023 11:59

Jinxed kirjoitti:
suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ja vaikkei joku pitäisikään. Tapaus Neumann: musanipottajat ovat alusta asti olleet sitä mieltä, ettei hän osaa laulaa ja hän kuulostaa lähinnä nololta. Siitä huolimatta muutama sata tuhatta suomalaista rakasti hänen ääntään ja lauluaan kasarin puolivälissä. Kuuntelin Dingoa ihan vastikään. Ei niitä Kerjäläisten valtakunnan biisejä kukaan esittäisi niin tehokkaasti kuin "Nipa", siis ihan oikeasti vittu kukaan.

^ Vastaa Lainaa

geeli
geeli
3962 viestiä

#20 kirjoitettu 07.05.2023 12:06

Mulle tulee mieleen tästä The Prodigyn Keith Flint. Mieshän sanoi muistaakseni itsekin, että tulkitsee niitä kappaleita omilla vokaaleillaan eikä todellakaan laula yhtään mitään.

^ Vastaa Lainaa

aurinkoP
aurinkoP
670 viestiä

#21 kirjoitettu 07.05.2023 12:38

Filius|B kirjoitti:
Tapaus neumann kuulostaa jo ihan murhamysteeriltä

No on hänet kyllä murhattu jo aika monta kertaa sekä tosirokkareiden että vanhanajan kansanmiesten "uskottavissa" "piireissä".

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#22 kirjoitettu 07.05.2023 15:13

Jos pyydettäisiin listaamaan kymmenen omasta mielestä parasta suomalaista laulajaa, niin keitähän siellä mahtaisi olla? Ihan varmasti täysin eri tyyppejä riippuen listaajan iästä ja musiikkimausta. Absoluuttisesti "oikeaa" vastausta ei tietystikään ole.

Monen listalta saattaisi löytyä komean keikkauran ja ison levymyynnin Nipa, mutta ei minun listaltani vaikka "Autiotaloa" tuli soiteltua oikein bändissäkin. Omaan makuuni liiallinen vibraatto solistin äänessä ei vaan nappaa, mutta monelle se saattaa olla juuri se seikka jolla bändi ja solisti erottuivat aikanaan muista. Ihan uskottavasti Nipa bändiinsä istui, ei siinä mitään vaikka ei omalle solistilistalleni mahtuisikaan.

En muuten pitänyt Demis Roussoksestakaan samasta syystä vaikka mies oli julmetun suosittu vähän siellä sun tällä: https://youtu.be/BfdkQ...

^ Vastaa Lainaa

etkomissio
etkomissio
35 viestiä

#23 kirjoitettu 08.05.2023 06:23

Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#24 kirjoitettu 08.05.2023 07:27 Muok:08.05.2023 07:28

etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa.

^ Vastaa Lainaa

etkomissio
etkomissio
35 viestiä

#25 kirjoitettu 08.05.2023 08:09

AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa.

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#26 kirjoitettu 08.05.2023 10:08

etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa.

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Totta, mökeltämällä ei läpimurto onnistu kuin huumorivedoissa jos niissäkään.

^ Vastaa Lainaa

aurinkoP
aurinkoP
670 viestiä

#27 kirjoitettu 08.05.2023 10:49

Laulamisen genre on tietysti muuttunut, meikää nuorempi sukupolvi on kasvanut katsellen Idolseja & Voice of Finlandeja ja kuullut jatkuvasti räpin muodossa, kuinka musaa voi tehdä & esittää ilman varsinaisen lauluäänen käyttöä. Eli kaupallisessa musassa laulaminen on entistä enemmän erikoistettu niille jotka osaavat laulaa "oikeasti", ellei sitten kyse ole laulamisen sijaan lähinnä muotinäytöksestä tai oman ulkonäön esittelystä ja siinä tapauksessa autotune tulee apuun. Autotune on tietysti aika tuore keksintö, mutta muuten tässä on se jännä, että asetelma on ihan sama kuin joskus 1950–60-luvun vaihteessa, toteaa tämä omatekoinen populäärikulttuurin historioitsija. Eli kaikki se demokraattinen ja tasa-arvoinen edistys, joka alkoi sieltä rautalangasta ja beat-musiikista, sai uutta energiaa punkista ja jatkui läpi ysärin indiejuttujen, on kumottu. Kuka hyvänsä ei voi enää olla laulajatähti. Eliitin ehdoilla mennään. Viime vuosikymmenen underground-ilmiö syntyi tietysti vastavoimaksi eliittikulttuurille, siinä oli jotain todella vapauttavaa, mitä eräät täällä kirjoittavat sedät tuskin ikinä ymmärtävät. Sai laulaa äänellään, soittaa taidoillaan, äänittää laitteillaan. Ikävä kyllä sain itse pettyä siihenkin, kun ketään ei oikeasti enää kiinnostanut ajatus uuden Anarchy in the UK:n tai Smells Like Teen Spiritin tekemisestä. Valtakulttuuria ei yritetty kumota, kaikki olivat kasvaneet kiinni osaansa alakulttuurin edustajina. Nythän ug-ilmiö on taas hiipunut ja omalla äänellään laulajat ovat joko brändänneet äänensä (Litku Klemetti) tai opetelleet pykälän tai kaksi professionaalimmiksi. Minäkin olen.

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#28 kirjoitettu 08.05.2023 14:19 Muok:08.05.2023 15:45

Ehkä sedille on kertynyt sen verran elämänkokemusta, että he suhteuttavat asioiden tärkeysjärjestyksen eri tavalla kuin kolmekymppinen tai sitä nuorempi. Sedätkin ovat olleet joskus ehdottomia ja vihaisia nuoria miehiä mutta tajunneet vuosien saatossa, että erilaisia ilmiöitä tulee ja menee. Joku musiikki-ilmiö kestää pitempään ja ehtii juurruttaa kannattajakuntaa niin paljon, että ilmiön edustajat vetävät yleisöä vuosikymmeniä. Joku toinen ilmiö menee ohi liian nopeasti jotta siitä jäisi jäljelle juuri mitään.

En liene ihan ainoa jolle aikaavievät työ- ja perhe-elämä tulivat verrattomasti musiikkia tai sen lieveilmiöitä tärkeämmiksi. Siinä kuviossa on aika lailla se ja sama mikä suuntaus on kulloinkin vallalla. Poikamiehien, muutamien ikihippien ja muutamien muidenkin tilanne on tietysti ihan toinen jolloin ilmiöitä ja trendejä voi seurailla hyvinkin tarkasti jos kiinnostus riittää.

-------------------

Minusta tuntuu vähän sille, ettei kaiken laulamisen genre ole kuitenkaan muuttunut vaan menestyvät solistit pyrkivät edelleen genrensä mukaiseen tulkintaan. Tangokuningas- ja kuningatarkilpailu olkoon ääriesimerkki: kuulemani perusteella vallalla on vanha ja perinteinen iskelmälaulutyyli. Aika samoillehan nuo rokkibändienkin solistit kuulostavat ja jos ei laula kovaa + korkealta ei kannata pyrkiä monenkaan heavybändin solistiksi.

^ Vastaa Lainaa

Jinxed
Jinxed
704 viestiä

#29 kirjoitettu 08.05.2023 20:48 Muok:08.05.2023 20:50

etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Höpönlöpön, meillon autotune, mökeltäminen on yleisempää ja helpompaa kun ikinä ennen.
Otetaan nyt vaikka käärijä esimerkiks, ei se mitään laulaa osaa, myöntää sen itekkin eikä se edes hidasta mitään, mies on ihan ilmiö.

^ Vastaa Lainaa

etkomissio
etkomissio
35 viestiä

#30 kirjoitettu 09.05.2023 09:55

Jinxed kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Höpönlöpön, meillon autotune, mökeltäminen on yleisempää ja helpompaa kun ikinä ennen.
Otetaan nyt vaikka käärijä esimerkiks, ei se mitään laulaa osaa, myöntää sen itekkin eikä se edes hidasta mitään, mies on ihan ilmiö.

https://www.mtvuutiset...
Lainaus:
"Jere Pöyhösen ääni ei riitä Oopperan lavalle, eikä sen täydykään, mutta äänen pitää silti jaksaa kantaa ja pysyä vireessä 200 miljoonan tv-katsojan edessä. Sillä lapseni rakastamalla suoratoistopalvelujen Cha cha cha -versiolla Käärijän laulua avustaa autotune sekä kaikin puolin onnistunut miksaus. Kyllä se saa tällaisen keski-ikäisenkin herran tanssijalan vipattamaan."

Tuon edellisen mukaan autotunea ei saa käyttää Euroviisuissa. Saattaa siis Käärijän esitys kohdata katastrofin, mikäli hän on laulutaidoton mökeltäjä ...

Suomalainen media rakentelee aina ilmiöitä, ja pitää nyt Käärijästä yllä samanlaista hypeä kuin muistakin Suomen esittäjistä on pidetty ennen Euroviisujen finaalia. Kun ulkomailla kohteliaisuudesta hieman kehaistaan, on suomalaisilla heti nuppi sekaisin. Lopputuloksena kisassa useinkin mahalasku, jossa lopputuloksena "viittä vaille kojot". Toivotaan, että nyt ei käy niin.

Yleisesti ottaen autotunen varassa mökeltäjien ura voi kyllä liitää hetken, mutta sitten kohtaa unohdus.

^ Vastaa Lainaa

Jinxed
Jinxed
704 viestiä

#31 kirjoitettu 09.05.2023 14:25

etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
AnttiJ kirjoitti:
etkomissio kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
aurinkoP kirjoitti:
Täällä oli nämä "rohkeus ja itsevarmuus" -kommentit, ja minulle, joka olen kaikkea muuta kuin Neil Youngin fani (laulajana tai edes biisintekijänä), hän näyttäytyy rohkeana ja itsevarmana laulajana, koska hän uskaltaa heittäytyä täysillä laulamaan omalla äänellään, vaikkei ääni teknisesti ole kummoinen. Uskaltakaa! Heittäytykää! Ei se geneerisyys mikään hyve ole, eikä edes laulusuorituksen tarkkuus sinänsä (vaikka toisaalta nuotin vierestä veisaaminen liittyy usein laulajan omaan epävarmuuteen).


Muoks: suurin osa vanhemmista mies laulajista suomessa varsinkaan ei osaa laulaa yhtään, oli se sit danny, loiri, popeda, klamydia ym tällä basic bitch akselilla se on ihan omituista mökellystä, mutta se on tarpeeks luomaan tässä maassa uran ja ihan menestyyn ja se on mahdotonta ellei joku pidä sua uskottavana.

Ei noista luettelemistasi ja kaltaisista kukaan nykyaikana läpimurtoa tekisi, ovat aikansa kuvia, ja vanha ikäloppu fanipohja vielä kannattelee.


Nykyistä iskelmägenreä edustavat Yölinnun Simo Silmu, Varjokuvan Kyösti Mäkimattila tai Neljän Suoran Antti Ketonen ovat tehneet keikkaa enemmän kuin moni poppibändi yhteensä; levytkin tuntuivat kelvanneen kohtuullisen hyvin. Iskelmägenreen sopiville astisteillekin tuntuu löytyvän tilausta ja kyllä sieltäkin läpimurtoja tulee aina silloin tällöin.

Kaikilla menestyneillä artisteilla on omat faninsa jotka ikääntyvät idoliensa myötä. Näinhän tämä menee missä päin maailmaa tahansa.

Jos muistan oikein, pitkälti yli seitsemänkymppisen Pepe Willbergin Saimaa-levy keikkui listojen kärkipäässä ja Saimaa-bändi Ruisrockin päälavalla pari vuotta sitten. Veikkaan, että levyä on ehkä kuunneltu muuallakin kuin kunnalliskodissa

Joo, osaavat laulajat voivat pärjätä ja tehdä läpimurron nykyaikanakin ja tietysti genressä kuin genressä, mutta "mökeltämällä" se ei enää onnistu (tuota termiä käytti edeltävä kommentoija).


Höpönlöpön, meillon autotune, mökeltäminen on yleisempää ja helpompaa kun ikinä ennen.
Otetaan nyt vaikka käärijä esimerkiks, ei se mitään laulaa osaa, myöntää sen itekkin eikä se edes hidasta mitään, mies on ihan ilmiö.

https://www.mtvuutiset...
Lainaus:
"Jere Pöyhösen ääni ei riitä Oopperan lavalle, eikä sen täydykään, mutta äänen pitää silti jaksaa kantaa ja pysyä vireessä 200 miljoonan tv-katsojan edessä. Sillä lapseni rakastamalla suoratoistopalvelujen Cha cha cha -versiolla Käärijän laulua avustaa autotune sekä kaikin puolin onnistunut miksaus. Kyllä se saa tällaisen keski-ikäisenkin herran tanssijalan vipattamaan."

Tuon edellisen mukaan autotunea ei saa käyttää Euroviisuissa. Saattaa siis Käärijän esitys kohdata katastrofin, mikäli hän on laulutaidoton mökeltäjä ...

Suomalainen media rakentelee aina ilmiöitä, ja pitää nyt Käärijästä yllä samanlaista hypeä kuin muistakin Suomen esittäjistä on pidetty ennen Euroviisujen finaalia. Kun ulkomailla kohteliaisuudesta hieman kehaistaan, on suomalaisilla heti nuppi sekaisin. Lopputuloksena kisassa useinkin mahalasku, jossa lopputuloksena "viittä vaille kojot". Toivotaan, että nyt ei käy niin.

Yleisesti ottaen autotunen varassa mökeltäjien ura voi kyllä liitää hetken, mutta sitten kohtaa unohdus.


Happamia, sanoi kettu.

^ Vastaa Lainaa

J. Hifish
J. Hifish
824 viestiä

#32 kirjoitettu 09.05.2023 21:43

Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.

^ Vastaa Lainaa

aurinkoP
aurinkoP
670 viestiä

#33 kirjoitettu 09.05.2023 23:31

J. Hifish kirjoitti:
Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa

Lol.

^ Vastaa Lainaa

Jinxed
Jinxed
704 viestiä

#34 kirjoitettu 09.05.2023 23:42

J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#35 kirjoitettu 10.05.2023 12:48

Katselin juuri Käärijän Euroviisuvedon. Hyvä meininki lavalla ja tilaisuuteen passeli systeemi. Ei tarvitse yhtään hävetä. Se, että laulu vähän kärsii rankasta koreografiasta ei ole yllätys ja annetaan varmasti anteeksi muuallakin kuin Kotkassa. Mistään sulamisesta ei ollut merkkiäkään.

Kyllä biisin tekijätkin näköjään tiesivät millaisella vedolla kisaan kannattaa tänä vuonna yrittää. Loppukilpailupaikka on aina erittäin hyvä saavutus; nyt ei ole kuin voitettavaa jäljellä.

^ Vastaa Lainaa

AnttiJ
AnttiJ
Aimo Annos
&
Rytmi-Veikot

7386 viestiä

#36 kirjoitettu 10.05.2023 13:10

Jinxed kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.


Vaikka en olekaan Danny-fani, niin siltikin. Dannyn menestys uran alussa perustui hyvin pitkälti radiosoittoon, TV-esiintymisiin, levymyyntiin ja lehtijuttuihin eikä paidatta esiintymiseen. Ilman riittävää suosiota ja sen myötä varmuutta menestyksestä ei olisi tehty yhtäkään kallista kesäkiertuetta ilman paitaa. Dannyn musiikkivainusta ja business-kyvyistä ei jää kahta kysymystä.

Se, kuinka kauan artistin kannattaa jatkaa uraansa, on tietysti toinen asia mutta Dannyn vertaaminen Nykäseen on ... no, jätän kirjoittamatta.

Suojatyöpaikkoihin ei ymmärtääkseni ainakaan Suomessa myydä lippuja mutta Dannyn keikoille niitä myydään edelleen. Eikä Nykänenkään ilmaiseksi esiintynyt.

^ Vastaa Lainaa

veikko-antero
veikko-antero
289 viestiä

#37 kirjoitettu 10.05.2023 13:40

AnttiJ kirjoitti:
Katselin juuri Käärijän Euroviisuvedon. Hyvä meininki lavalla ja tilaisuuteen passeli systeemi. Ei tarvitse yhtään hävetä. Se, että laulu vähän kärsii rankasta koreografiasta ei ole yllätys ja annetaan varmasti anteeksi muuallakin kuin Kotkassa. Mistään sulamisesta ei ollut merkkiäkään.

Kyllä biisin tekijätkin näköjään tiesivät millaisella vedolla kisaan kannattaa tänä vuonna yrittää. Loppukilpailupaikka on aina erittäin hyvä saavutus; nyt ei ole kuin voitettavaa jäljellä.


Katsoin myös ja olin yllättynyt miten hienosti Käärijä aloitti sen lopun lauluosan. Siinä kohtaa kun koreografian mukaan homma siirtyi enempi sinne yleisön keskelle paletti meinas vissin hajota ku Käärijä ilmeisesti hahmotti ja yllättyi millainen meno salissa oli. Siinä kohin laulu vähän "otti osumaa".

Mut joo aivan helvetillisen treenin on varmaan käyny läpi Suomiosion voiton ja ton semifinaali vedon välillä. Vokaalitreenaajana näytti olleen Aija Puurtinen, hyvää työstämistä on tehty.

^ Vastaa Lainaa

geeli
geeli
3962 viestiä

#38 kirjoitettu 10.05.2023 13:45

Tekis ehkä mieli tätäkin jotenkin protestoida, mut...enpä sitä tee.

Kyllä Käärijä on sellainen koko Suomen kansan viihdyttäjä, että enköhän minäkin ole ihan iloinen tästä mahdollisuudesta vaikkapa voittaa koko homma. Tsemppiä, vaan ja toivotaan, että suoriutuu hyvin tästä kunniakkaasta tehtävästä edustaa Suomea Euroviisuissa.

^ Vastaa Lainaa

veikko-antero
veikko-antero
289 viestiä

#39 kirjoitettu 10.05.2023 13:59

Mä ehkä nostaisin keskustekuun yhden lemppareistani, Gene Vincent. Loistavaa settiä. Osa tuotannosta on myös aika hämmentävää, jopa eräänlaista protofunkkia.
Mut joo laulajana mitä mainioin.

Vincentistä päästään sit tietty Ian Duryyn, joka oli kans käsittääkseni myös kova Vincent diggari. Heitänpä tähän esimerkkinä Duryn "Dance little rude boy". Loistava biisi, hienoa toimintaa vokaalipuolella.
https://youtu.be/g33rN...

^ Vastaa Lainaa

Jinxed
Jinxed
704 viestiä

#40 kirjoitettu 10.05.2023 14:59 Muok:10.05.2023 16:05

AnttiJ kirjoitti:
Jinxed kirjoitti:
J. Hifish kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että joku Danny painaisi itsensä läpi myös tänäkin päivänä. Laulaa ihan tarpeeksi hyvin, habitus kunnossa ja loistava musiikkibisnesvaisto.


Ihan noin pitkälle mä en väittämääni venyttäis.
Eiks danny ylipäätään luonu uransa olemalla alasti naisten iloks, eikä laulajana tjsp?
Tämä sen laulajan ura on vähän kun nykäsen samanlainen, basicly suojatyöpaikka.


Vaikka en olekaan Danny-fani, niin siltikin. Dannyn menestys uran alussa perustui hyvin pitkälti radiosoittoon, TV-esiintymisiin, levymyyntiin ja lehtijuttuihin eikä paidatta esiintymiseen. Ilman riittävää suosiota ja sen myötä varmuutta menestyksestä ei olisi tehty yhtäkään kallista kesäkiertuetta ilman paitaa. Dannyn musiikkivainusta ja business-kyvyistä ei jää kahta kysymystä.

Se, kuinka kauan artistin kannattaa jatkaa uraansa, on tietysti toinen asia mutta Dannyn vertaaminen Nykäseen on ... no, jätän kirjoittamatta.

Suojatyöpaikkoihin ei ymmärtääkseni ainakaan Suomessa myydä lippuja mutta Dannyn keikoille niitä myydään edelleen. Eikä Nykänenkään ilmaiseksi esiintynyt.


Eli nyt kun uskottavuus keskustelun sävy ei enää miellytä niin sen maalitolppa siirrettiin rahaan ja bisnekseen, noh, kyllähän sitäkin jotkut pitää uskottavana mut musta sillä ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa, joka oli vokaalien uskottavuus.

Muoks: mä tulkitsin sun tekstin vähän epäreilusti kiireessä, oot siis varmaan ihan oikeassa, mä en ole ollut elossakaan kun danny alko uransa, mulle se on aina ollu vaan joku josta mummot tykkää koska se oli joskus komea.
Jinxed muokkasi viestiä 16:03 10.05.2023

^ Vastaa Lainaa

1 2 Seuraava >

Vastaa Aloita uusi keskustelu