Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja

Ladataan

Vastaa Aloita uusi keskustelu

 
Kirjoittaja Helpson, kusetusta vai ei?

Kärkikasti Records
Kärkikasti Records
439 viestiä

#1 kirjoitettu 09.10.2009 20:07 Muok:09.10.2009 20:09

Tullut nähtyä noita Helpson mainoksia, niin tuntuu kyllä niin huijaukselta koko homma. Minuuttihintakin vaatimaton 2e ja nyt tarjouskin telkkarissa, vain 14e kertamaksu! Halpaa, kuin saippua. En tajua, että kuka tuonne oikeasti soittaa, kun netistäkin löytää helposti ratkaisut ongelmaan. Helpson on siis palvelu, joka auttaa ratkaisemaan ongelmia liittyen tietokone-, televisio ja esimerkiksi digiboksiongelmiin puhelimen välityksellä ja kotikäynneillä.

Tässä hyvä video aiheeseen liittyen: http://naurunappula.co....

Mielipiteitä?

^ Vastaa Lainaa

Putte
Putte
6684 viestiä

#2 kirjoitettu 09.10.2009 21:45

Kyllä tälle tilausta on.

^ Vastaa Lainaa

Twight
Twight
3600 viestiä

#3 kirjoitettu 10.10.2009 10:21

Vaikuttaa rehelliseltä mutta kalliilta bisnekseltä. Ihmisiä kai lähinnä harmittaa se, että niin yksinkertaisesta työstä voi saada niin hyvän korvauksen. Perustakaa itse muistitikunkytkentäyritys jos haluatte. Ei edes vaadi paljoa.

^ Vastaa Lainaa

Fakap
Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#4 kirjoitettu 10.10.2009 11:36

Tuo on Soneran lanseeraama palvelu. Uskoisin olevan aika hyvä bisnes kun asiakaskuntaa kuitenkin riittää. Ainahan se ärsyttää köyhiä kun joku keksii helpon tavan tahkota rahaa.

^ Vastaa Lainaa

Raep-FIN
Raep-FIN
1692 viestiä

#5 kirjoitettu 10.10.2009 13:04

sv kirjoitti:
Kärkikasti_Records kirjoitti:
Mielipiteitä?


ei se tyhmä oo joka pyytää...


täsmällee

^ Vastaa Lainaa

HorstLuger
HorstLuger
56 viestiä

#6 kirjoitettu 10.10.2009 13:33 Muok:10.10.2009 13:46

hmm... Mutta eikös tossa ole nyt hyvä vertailuhinnasto kun ja jos ne sukulaiset kysyy jälleen neuvoa sen toimimattoman wlanyhteyden tai muistitikun tai dikipoksin tai jonkun IE6sen jumetuksen kanssa?
"Njooo tää maksas helpsonil 130e mut mä nyt en nii SIKA viiti olla nii jos 90e pistätte käteen niii määä voin tulla neuvoon"

Rautakallo muokkasi viestiä 13:39 10.10.2009

Niin ja meistä varmaan suurinosa kuuluu siihen ryhmään jota kysytään aina tekemään kaikenlaista mystistä säätöä jonkun tuttavan "uudelle (vain 3 vuotta vanha) läppärille", mutta palkkaa eivät kuitenkaan ole valmiita antamaan muuta kun pullakahvit.
Voipahan hyvissä mielin alkaa repimään rahaa jokaisesta neuvosta.. muahhahahaha!

^ Vastaa Lainaa

Epoche
Epoche
5248 viestiä

#7 kirjoitettu 10.10.2009 16:16

Epäonnistun todella pahasti näkemään palvelua kusetuksena. Hieman ylihinnoiteltu ehkä, mutta saman hintaista on soittaa taksi - eikä se mua kuljeta mihinkään kuitenkaan sillä puhelun hinnalla.
Helposti tommosille tarvetta on, ei munkaa faija aina jaksa oottaa puolta vuotta et tuun korjaa sen laitteet.

^ Vastaa Lainaa

Ambrosia
Ambrosia
1011 viestiä

#8 kirjoitettu 10.10.2009 18:22

En näkisi kusetuksena, kunhan hinnat ilmoitetaan selkeästi. Ei se ole hölmö, joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.

^ Vastaa Lainaa

JM
JM
18460 viestiä

#9 kirjoitettu 10.10.2009 21:34

Ei Suomuessa ole monellakaan varaa ostaa palveluja oikealla hinnalla verollisena jne.

Pakko ostaa pimeänä, yrittä ätehdä itse, tai pyytää kaveria tekemään, jso voi itse taas tehdä jonkun vastapalveluksen.

molemamt voi nostaa työttömyysrahoja ja tt-tukea, mutta jos menee verollsiena ammattimiehenä tekemään palveluksia toinen toiselleen, ei kummallakaan ole varaa.

^ Vastaa Lainaa

MKDELTA
MKDELTA
11907 viestiä

#10 kirjoitettu 10.10.2009 21:49

sv kirjoitti:
ei se tyhmä oo joka pyytää...

^ Vastaa Lainaa

Haava
Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#11 kirjoitettu 12.10.2009 14:45

Montin kirjoitti:

Omasta mielestäni tuon palvelun pitäisi olla ilmainen vanhuksille.


Joo. Tämä veti niin hiljaiseksi, että ei voi kuin myötäillä. Lisäksi jokaisele vanhukselle, vammaiselle, mielenterveyspotilalle ja vähäosaiselle pitäisi saada oma palvelija ja uusi rullatuoli. Siis sellainen rullatuoli, jossa on moottori, että ei tarvii kelata käsillä.

^ Vastaa Lainaa

näisten lentöpällö
näisten lentöpällö
1536 viestiä

#12 kirjoitettu 12.10.2009 23:13 Muok:13.10.2009 00:00

59 euroa ei ole paskaakaan semmoiselle, jota ei kiinnosta just nyt googlettaa miten se homma menikään ja edetä yritys-erehdys-menetelmällä valmiiseen asti. Semmoiselle taas, jolle se on kuukauden ruokabudjetti ja vapaa-aikaa on vitusti koko homma voi tuntua ihan täydeltä vedätykseltä.

naisten lentopallo muokkasi viestiä 23:59 12.10.2009

Kuulun itse enemmän jälkimmäiseen ryhmään, vaikka aikaa ei olekaan liikaa.

^ Vastaa Lainaa

Kolmas Vasemmalta
Kolmas Vasemmalta
7 viestiä

#13 kirjoitettu 13.10.2009 00:09

Sitä vaan mietin, että lupaavat ratkaista lähes kaikki teknisten laitteiden ongelmat.. No, entäs jos mulla on joku suht helppo ongelma liittyen vaikka mun dikipoksiin, joka on kuitenkin just sen merkkinen, ettei kukaan niistä ole sitä nähnytkään. Sitten ne ei osaa neuvoa mua siinä pikkuongelmassa niin maksanko sitten niinku ei mistään....

No en ite ole sinne soittanut mutta toi mua lähinnä mietityttää. Sinänsä hyvä palvelu, että kylhän 20e voi maksaa jos joku ongelma sillä ratkeaa mutta sit jos ei ratkea...

^ Vastaa Lainaa

Haava
Haava
Jumalan nyrkki
43152 viestiä
Ylläpitäjä

#14 kirjoitettu 13.10.2009 08:19 Muok:13.10.2009 08:20

sv kirjoitti:
ei se tyhmä oo joka pyytää...


Minä en ihan varauksetta kannata tätäkään ajatusta. Kuluttaa voi kusettaa myös harhaanjohtamalla. Sitä en hyväksy.

Tässä palvelussa ei silti ole mitään harhaanjohtamisen merkkejä minusta. Hyvin hinnat esillä ja muutenkin oikein selkeän oloinen palvelu. Jos tä'ssä olen väärässä, niin sitten sitä harhaanjohtamista toki aina vastustan. Sitten videolla aidosti mulkutetaan jostain 50 euron kotikäynnin videosta ja annetaan vaihtoehdoksi googletusta ja kaverien käyttöä. Just.

Kaikki eivät osaa guuglettaa, eikä heitä edes kiinnosta. Säästävät järkyttävästi työtunteja, kun eivät opettele asiaa joka ei kiinnosta. Voivat käyttää sen asioihin jhosta tykkäävät. Itse kun olen toiminut koko nuoruuteni ilmaisena ATK tukena, niin sanosin myös, että ei se nyt se sukulaistenkaan vaivaaminen ihan loputtomasti toimi, jos heitä edes on. En tajua mitä huonompaa on laittaa omaa rahaansa tälläiseen kuin vaikkapa sipseihin, elokuviin, lasketteluun tai vaikkapa etelänmatkaan?

Minusta vaikka tuplaisivat nuo kaikki hinnat, niin mitään vastaan sanomista ei itselläni ainakaan olisi.

Haava lisäsi viestiä 08:19 13.10.2009

Mitä tulee Montinin ajatukseen, että tälläisten pitäisi olla vanhuksille ilmaisia, niin JOKU sen maksaa. Jos valtio tahtoo sen maksaa, niin se on valtion ongeloma. Ei helpsonin.

^ Vastaa Lainaa

JM
JM
18460 viestiä

#15 kirjoitettu 13.10.2009 09:45

Ei ainakaan lisää ilmaisetuja eläkeläisille tässä. Jos ei ole eläkkeelläkään halua opetella käyttämään niitä uusia laittieta, niin maksakoot. Ja Suomessa vanhoilal ihmisillä on muutenkin iaka paljon turhaa rahaa tilillä, joka ei ole missään hyötykäytössä luomassa hyvinvointia muille ,vaan makaa pankktilillä.

Että ihan hyvä, jos tällaisia palveluita tulee, koska ne on sekä hyvää bisnestä (rahojen hassaaminen palveluihin on myös ekologisempaa kuin jatkuva tavaramäärän kerryttäminen ja tuottaminen) ja aika lailal myös tarpeen asiakkaille. Mistään palvelusta vain ei Suomessa tunnu kukana tahtovan maksaa, vaan se on aina kusetusta, jos hintaa löytyy ilman näkyvää tuotetta, tai sitä on lisätty noiden näkymättömien lisäarvojen vuoksi.

Ainaki mun isovanhemmista ja ikäisistään heidän ystävistä ja sukulaisista suurin osa osaa käyttää tietokoneitaan ihan kohtuullisesti, keskiverrosti. monilal onkin ollut kone jo lähemmäs 20 vuotta, ovatten sitten eläköityneet viimevuosina, nyt on vielä enemmän aikaa harjoittaa koneiden kanssa pelaamista, jos siis itseänsä huvittaa.

^ Vastaa Lainaa

iskujuuri
iskujuuri
4869 viestiä

#16 kirjoitettu 15.10.2009 00:13

Tulipa tästä muuten mieleeni kuukaudentakainen ongelmani SONERAN internet-yhteyden kanssa.

Eli ilmoituksista poiketen Soneran internet-yhteys ei jostain syystä toiminutkaan. Soitin asiakaspalveluun (ja vastailtuani hyvin ärsyttävälle automaattinauhoitemikälielle tovin) kerroin ongelmani. Vähän ajan kuluttua asiakaspalvelija (jota Soneralla muuten kutsutaan "asiantuntijaksi") kysyi modeemini mallia. Tämän kerrottuani hän kertoi, että juuri tässä mallissa on jotain ongelmia ollut ja että yleensä on toiminut sen jälkeen kun on resetoinut koko paskan. No minäpä yritin pitää muutaman sekunnin pohjassa mutta eipä alkanut toimia.

Parin päivän päästä soitin uudestaan ja taas tuskallinen odotus ja tietokoneelle puhuminen ja blaa blaa ja "asiantuntija" vihdoin oli luurin päässä kiinni. Jätin sanomatta alkuun, että olin soittanut tästä jo aiemmin ja odotin, että asiakaspalvelija antaisi samat ohjeet (jotta voisin kerrata tehneeni kaiken oikein ekalla kerralla) tai jotain uusia vinkkejä. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan kyseinen "asiantuntija" totesi viileästi, ettei pystynyt auttamaan minua asiassa ja ehdotti soittamista juurikin Helpsoniin. Tässä vaiheessa valistunut kuluttaja-minäni astui puikkoihin ja mainitsin aiemmasta puhelusta ja siinä ehdotetusta avusta, joka ei kuitenkaan toiminut. Asiakaspalvelija suositteli tämän jälkeen paikalliseen liikkeeseen kävelemistä modeemin kanssa ja pyytämään josko tarkastaisivat sen toimivuuden. No minäpä menin, mutta liikkeessä eivät osanneet tätä tehdä, joten soittivat naapuripaikkakunnan liikkeelle ja kysyivät neuvoja ja sain kuin sainkin neuvon, että sitä reset-nappulaa pitää painaa pohjassa ihan jopa puolisen minuuttia (jota muuten en datanomin tutkinnostani huolimatta ihan oikeasti tiennyt). Tämän jälkeen netti toimi kuin rasvattu.

Ensin meinasin antaa asian olla, mutta parin viikon päästä nähtyäni Helpsonin mainoksia tajusin, kuinka paljon olisi kyseinen puhelu tullut minulle maksamaan. Ja se kaikki siis siitä, että Sonera on alunperin lähettänyt minulle viallisen modeemin ja siitä, että asiakaspalvelun sisällä ei sisäinen tiedottaminen pelaa (puhelussa 1 minulle kerrottiin että minun modeemini mallissa on monessa ollut vikaa ja puhelussa 2 ollut asiakaspalvelija ei ollut tästä kuullutkaan).

Että näin, tällaisia asiantuntijoita siellä Soneran asiakaspalvelussa kehottelee ihmisiä soittamaan sikamaisen kalliiseen palvelunumeroon asiakkaan laskuun (luulen, en ole varma, mutta otaksun) oman firman lähettämän viallisen tuotteen takia.

PS. Älkää käyttäkö Soneran palveluita.

^ Vastaa Lainaa

Fakap
Fakap
Trancevastaava
4849 viestiä
Luottokäyttäjä

#17 kirjoitettu 15.10.2009 02:02

Montin kirjoitti:
Fakap kirjoitti:
Tuo on Soneran lanseeraama palvelu. Uskoisin olevan aika hyvä bisnes kun asiakaskuntaa kuitenkin riittää. Ainahan se ärsyttää köyhiä kun joku keksii helpon tavan tahkota rahaa.


No kuka hullu noita palveluja muka käyttää? Hyväuskoiset ja yhden aivon omaavat vanhuksethan tuossa ovat täysin kohderyhmänä, tai sitten jotkut penikat jotka laskuttaa isin ja äidin laskuun, aivan kuten 70-luvulla kun tuli ekat runkkunumerot käyttöön (0700-.....). Kukaan täysjärkinen ja valaistunut ihminenhän ei tuota käytä, Helpson on kohdistettu kehitysvammaisille, lapsille ja vanhuksille, sekä muutamalle tavalliselle puupäälle. Tässä rahastetaan jälleen kerran heikompien kustannuksella, niiden joilla ei ole rahaa, niiden joilta puuttuu taju ja ymmärrys tämän asian suhteen. Pointti on kuitenkin se että tyhmien ja heikkojen kustannuksella tässä taas jälleen kerran rahastetaan, jos näin suoraan suomeksi puhutaan. No, Helpson menee tuota menoa konkurssiin, sitä siis odotellessa. Palvelun tarjoajana ovat ihan hyvällä asialla, mutta noilla hinnoilla voi aika moni kansalainen aika äkkiä mokata, ja pahasti, ja se on sitten voi voi..ja sehän on taas oman heikkouden, tietämättömyyden ja tyhmyyden syytä, ja sellasia ihmisiähän pitää hyväksikäyttää ja rankaista. Näin juuri.

Tosta saa sen käsityksen, että sun mielestä hyväuskoisilta, tyhmiltä ja vanhuksilta ei saa pyytää tuollaisesta palvelusta rahaa. Kuitenkin ne ilmoittaa sivuillansa ihan selkeästi ja peittelemättömästi palvelujen sisällön ja hinnan, joten mistään harhautuksesta ei ole kyse. Jokainen voi varmasti itse päätellä paljonko on valmis maksamaan henkilökohtaisesta atk-tuesta. Veikkaan, että Helpsonin asiakaskunta jakautuu kahtia niihin, jotka ei saa lähipiiristään apua tietokoneen kanssa ja niihin, joita ei yksinkertaisesti kiinnosta ottaa asioista selvää jos rahalla saa ongelmat ratkeamaan. Taksi on helvetin kallis tapa matkustaa ja ravintolaillalliset helvetin kallis tapa syödä mutta silti me idiootit vaan halutaan välillä niitä käyttää. Turha sun on raivota hyvää liikeideaa vastaan.

^ Vastaa Lainaa

Vastaa Aloita uusi keskustelu