Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
Yksinkertaisin on mikä tahansa, joka osaa liittää joukon kuvia animaatioksi (vaikka Premiere). Huonono puolena on se, että ne kuvat joutuu tietysti itse piirtää.
Mayan ja ton Premierin välistä pitäisi sitten löytää joku näppärä välimalli. Minkähänlaista animaatiota? Fysiikan mallinnusta (lentoratoja, painovoimaa, heijastuksia, räjähdyksiä, palloja biljardipöydällä yms.), pelkkää rakennuksissa liikkumista, metamorfooseja jne. jne. Vähän jokaiseen tapaukseen joku innokas japanialainen insinööri on kehittänyt jonkun pätkän softaa helpottamaan työn tekoa.
Ei tuohon voi vastata jos ei tiedä tarkemmin minkätyyppistä animaatiota meinataan tehdä. Itse kuitenkin sanoisin että 3dsmax. Se ei ole kovin vaikea ja sillä onnistuu kaikki tarvittava.
Tai jos halvempaa (ilmaista) vaihtoehtoa haluaa niin Wings3d:llä onnistuu modelien teko ja sitten Strata3d:llä animoit. Tämä sopii tosin vain melko yksinkertaisiin animaatioihin, kuten sellaiseen jossa esim. avaruusalus lentää ja kamera seuraa perässä.
Ok, lähdetään siitä että 3D ei ole yksinkertaista eikä varsinkaan helppoa. Aina saa yrittää niinkuin sanotaan. Parhaasta 3D-softasta voi olla montaa mieltä mutta tässähän pätee se että oma tottumus on tärkein.