Mikseri on musiikkiyhteisö,
jossa voit kuunnella, ladata ja arvostella suomalaista musiikkia,
lisätä rajattomasti biisejä, luoda oman artistisivun, kerätä arvosteluja ja faneja
captured kirjoitti:
Jos kyse on pelkästään trancesta niin silloinhan rumpukuviot jäävät kaiketi oheisten hihattien/perkkujen harteille, basarin kulkiessa tuttua 2/2 polkuaan
Olet kyllä hiukan väärässä tuossa kohtaa. Suurin osa trancesta on perus 4/4 tasapaksua jytkytystä rytmiltään, mutta joukkoon mahtuu muitakin. Esim tech-trancen puolella basarit saattavat vaihdella hyvinkin paljon ja tehdä kaikenlaisia ei niin perinteisiä kuvioita.
DjLime kirjoitti: captured kirjoitti:
Jos kyse on pelkästään trancesta niin silloinhan rumpukuviot jäävät kaiketi oheisten hihattien/perkkujen harteille, basarin kulkiessa tuttua 2/2 polkuaan
Olet kyllä hiukan väärässä tuossa kohtaa. Suurin osa trancesta on perus 4/4 tasapaksua jytkytystä rytmiltään, mutta joukkoon mahtuu muitakin. Esim tech-trancen puolella basarit saattavat vaihdella hyvinkin paljon ja tehdä kaikenlaisia ei niin perinteisiä kuvioita.
Näin on! Eikä trancessa rummut ole pelkästään se kick. Voihan sitä kehitellä sen kickin ohella kaikkea muuta kivaa.
Itsekkin vietän suurimman osan ajasta biisiä tehdessä rumpujen tekemiseen.
Itseäni ärsyttää semmoiset biisit, missä tulee ainoastaa yksi hihat, ja sekin joka toisessa välissä. Itse kyllä käytän tuota perus hihat systeemiä, mutta lisäilen rutkasti lissä muitakin hihatteja sekaan, ettei se suinkaan ole vaan se yksi hihat.
Ja kaiken maailman percussiot ovat myös mieleeni. Tulee käytettyä aikas paljon.
Ja kyllä tuon kickinkin kanssa saa taistella aina välillä, että sen saa kuullostamaan hyvältä. Joskus olen joutunut lyömään jopa 12 kickiä päällekkäin!
Vähän hassu ketju siinä mielessä että tämä vaatisi aivan järkyttävää tietämystä, toisaalta en ole vähäisimmässäkään suhteessa eks-pertti trancen suhteen.
Herra Picotton biisit ja setit jääneet hyvin juuri rumpuosaston osalta päähän, ei liene kuitenkaan ihan tyylipuhdasta trancea kun herra tuntuu pitävän reippaanlaisesti melodiseen suuntaan kallistuvasta teknosta. Se on kivaa kun niissä rummuissa on vähän asennetta eikä biisi ole mitään supersahalla vinguttelua ja mukamas-sentimentaalisten naisvokaalien väärinkäyttöä.