Olet juuri astumassa menninkäisten ja peikkojen luolaan "into Fincals cave"
Tämä on Urgen vika kun hän teki siitä mun piisistä niin selvää. Tämä on epselvää so Entropia on kasvanut taas...
Tämä on tämmöne pikkunen sanaleikki:
I scream, you scream, everybsody screams for Ice Cream.
This is a description on a sheik of Araby who is returning back to Kämp, o hotel in Helsinki.
1675 soiittoa 17.10.05 , mun eniten soitettu biisini.
4718 soittoa 21.05.2009
2263 soittoa 21.05.2006
Review by: Kristian Maenpaa
I have to get something clear at first - this has absolutely nothing to do with hip hop, even though the artist has categorized himself as such. I'd rather use the words orchestrated spoken word. Or theatre even. I wouldn't even call "Back to Kämp - Takaisin Kämppiin" an actual song - it's more of an performance than anything, but very hard to follow unless you...
Tämän biisin mä olen tehnyt mun rakkaani muistoksi, hän positui keskuudestamme 11.11.2005 ja se vaikutti minuun syvästi.
Tässä ovat lauluosuuskissa Niina , Kfied, Dip Flirt ja Tappi.
Tässä biisissä toimivat solisteina ainakin Sami Silvaani (trump) Haanu T. Pulkkinen (klar), ja Jaakko Toivonen ( piano) ja mä itse (Tuuba). ja onhan siellä mutama muuikin.
Tämä on mun kunniotukseni ja hatun nostoni suurelle Jimi Handricksin tulkitsijalla Gilll Evansille.
Ja jos saan vielä sanoa niin se on ihan täyteenahdettua musiikki siis koko ajan 100%. Ja etä se hiljaisuus jonka te voite kuulla tässä johtuu myös mun päästäni.
Tämä on se ensimäinen osa mun marssistani (Prokejeffin) Introductio to Marche senza scertzo.
Ja onhan siinä Beatleksiakin mukana.
Ja HUOM.! Tämä piisi on kunneltava ensimmäisenä noista seuraavista.
Siis nojaa selkänojaan ja anna mennä KAIKKI KOLME PIISIÄ KUULUVAT YHTEEN.
Tämä on sen trilogian toinen osa. Ja saanko pyytää kiinnittämään huomiotanne niihin rytmisiin seikkohin piisissäni.
Ne rytmit menevät ihan oikein.
Ja vitun Ape kun otatti pois en ensimmäisen osan , koska se oli hänen mielestään "LAITON". Vaikkei se ole sen laittomampi kuin tämäkään.
Tämän piisin soitamme Prokojeffin kunniaksi.
Tällä kertaa soitamme sen ilman sitä skertsoa. Sen nimi on RAKKAUS KOLMEEN APPELSIINIIN ja siihen liittyy erään kuninkaan kolme tytärtä.
Se on suora äänitys meidän vuosikonsertistamme (Blåslagetin) siellä ei ole enää konserttiamme sillä Ape katsoi , että ne kappaleet rikkovat tekijänoikeuksia!
Paitsi niitä piisejä joita mä en saa esittää täällä Mikserissä.
Tämä on hyvän ystäväni ja kansa- sekä oppikoulukaverini Rauno Luttisen tekosia. Sen nimi viittaa Turkuun vaikka hän on itse Pyhärannasta kotoisin ( ei Heidekeniltä), niin hän osaa myöskin Turun murretta.
Tämän biisin innoitajana oli mulle G. Mahler (ja hänen 1. sinfoniansa).
Tämä biisin mä olen tehnyt kolmena versiona vähän neljännen kuolemani jälkeen siis vuonna 2000 syksyllä(?).
Ne muut versiot ja paras versio löytyy sivultani Kuntin kanssa ja ilman...
Tää on J.S. Bachin virrestä Wachet auf , ruft uns die Stimme.
Mä muistan tän piisin the Swingels Singerin laulamana joskus -60 luvulta.
Tämä on se toinen (No 3) mun sarjastani 4 kpl my favorite thingsejä.
Tässäkin on Philo kitarassa ja Ari Salonen bassossa ja arvatkaa mitä mä soitan?
Tämän olen äänittänyt n. 20 minuuttia ennenkuin äänitin sen varsinaisen my favorite thingsin so no 4 . Silloin meillä oli meno päällä.
Mä soitin siihen päälle noi rummut sellaisella kannettavalla rumpukonella, jossa oli padeja joilla sai erilaisia ääniä.
MUlla on myös se no4 . sivullani Tappi.
Niille, joita asia kiinnostaa voin kertoa että me teimme saman iltana kaikki ne 4 versiota ja ne löytyvät mplizardin...
I am paying my tribute to the greatest jazz trumpetist Dizzy Gillespie .
Töö piisi on tehty samana iltan kun me käytiin katsomassa Rocky Horror show:ta ja mä eikä Philo eikä Ollekaan ( kuuntelemassa) ei oltu mitenkään selvin päin. Ja sen huomaa mutta feelinkiä oli senkin edestä.Ja vitun P. kun tuli liian aikaisin sisään!
Tää on vanha Duke Ellingtonin biisi, (Täytyy kirjottaa biisi eikä PIISI) Kuitenkin englantilaisen sanan alkuperänä on PIECE eli piisi.
This is my tribute to the late John Coltrane played by my band of today Blåslaget
Comes is the second theme in a fuga. It is a tranquille theme that follows the fugas 1. theme.
Tämä on mun viiemisin näkemyksestäni työskentelystä kRistos:n kanssa
Tästä piisistä meidän on kittäminen Bob Gyllenebergiä, sillä hän halusi soittaa tämän piisin meidän eniskonsertissamme ja tuli mun studioon harjoitelemaan sitä... ja tätä siitä seurasi. Mainittakoon, että sen on alunperin esittänyt ranskalainen filmitähti Vanessa Paradis.
Tää on vanha Charlie Parkerin biisi ja me soitamme sen toisaalta niinkuin Fats Waller halusi omassa Honeysuckle Rosessaan.
It comes from my olderly productions from -90s and may I tell You that I don't have a slhigtiest memory of with whom I have made this piece.
Voin kertoa nyt, että sen ovat tehneet Salonen bros ja mä: Ari Salonen base, Heikki Salonen laulu ja kitara ja mä Eb barytone saxophonilla
This piece I\'ve heard first time played by the MJQ in the year -65and it has remained in my head for 30 years.
It is not a fuga but it obeys the same principle as the fuga - allwasys a quarter down or a qvint upwards
Intiaaneille on selainen tapa, että kun joku on menetänyt lapsensa niin kaikki kylän naiset kokoontuvat laulamaan RIN-laulua.
Tämä on Marjo Salmen versio. Ja mun trumpettini ynnä Raittilan, tässä on kaiken kaikkiaan noin 5 trumpetia.
Ja huomatkaa se akustinen läskibasso.
Tämä piisi edustaa mun näkemykseni mukaan ns Tajunnan virtaa. Risto ja Jaakko ja mä olemme tehneet sen kahdessa istunnossa vuosina 2003 ja 2004.Ja saanko kertoa , että mottonamme oli:" Ei mikään vaikuta ei-mihinkään." Taikka :Mery Chrismas niinkuin Risto ilmaisee asian alussa.
Ei millään ole enää mitään väliä !
Tämä tulkinta on Rauno Luttisen tekemä Eino Leinon samannimisestä runosta.
Tämän piisin kera mä julistan KILPAILUN avoimeksi jokaiselle:
Tehkkäätte kaikki omat näkemyksenne tästä piisistä !
Se on alunperin URGEN biisi. Jos haluatte hyvää äänentioistoa suosittelen 192 kbps!
Mun piti jotain vielä lisätä mutten muista enää ! ? ?
In this piece I've used two very well known male voices ( the one is from a mathemactics teacher from Classical High School in Turku and the other belongs to I. Alanko vai Lopetanko) together with Marjo Salmis female voice
Kysyn vaan , että mitäköhän Pappa Sibelius tykkäisi ,kun tietäisi että hänen oikeudenomistajansa eivät anna tämän piisin nuotteja,
Sibelius kirjoitti kokonaisen kirjan suomalaiselle seitsikolle mutta hänen jälkeläisensä eivät pitäneet (?) siitä.
MUn muijani täytti 60 vuotta ja sitä tuli juhlistamaan myös mun Jaakkoni ja tällaisen JaakkoKullan me saimme aikaiseksi. On se vaan hyvä tyyppi toi mun Jaakkoni.
Tämä on mun sekpopää-kaudeltani. Se perustuu Burgundi street bluesiin, jonka mä tei Birgerin kanssa jo 90-luvulla.
Ja sitten oon vai lisännyt ja vähentänyt sitä paathosta.
This is an imitation of the Old Burgundi street blues. Vertaa yllä olevaan Tappis bluesiin !
Tämä on mun vanhimpia piisejä jotain vuodelta 1976 muistaakseni. Mä ihastuin "some aspects of Peltoniemen Hintriikis funeral march" joskus aikaisemmin 1970 taikka silleen ja annoin sen idean, jonka isä oli Aulis Sallinen, kypsyä rauhassa. Se tuli aina aamupäivisin radiosta silloin kun mä olin ajamassa autolla . Hän itse puhui ohjelmassa rauhallisesti ja mä ostin sen levyn. Se on alunperin kirjoitettu kvartetille kuten myös mä tein.
Mun hyvä ja jo poiskuollut ystäväni Aulis Salonen kirjoitti siihen toisen osan ja mä innostuin siitä niin että kirjoitin vielä kolmannen ja...
Me sovimme Auliksen kanssa niin, että mun 1. osa soitetaan ensiksi ja sitten seuraa hänen toinen osansa ja sitten tulee mun kolmas ja neljäs osa ihan niinkuin sinfonioissa oli tapana.
Ideana oli, että ensi osa kulkee C:ssä ja sitten seuraava osa Bb:ssä j a loput kulkevat A:ssa. Ja huomtakaa neljäännen osan onnahteleva 5/4 jakoinen rytmi, jota siihen aikaan ei pidetty sopivana.
This piece I have for the first time heard around year 1968 and sung by Cornelis Wreesvijk
This piece is based on P.Pekkarinens piece, it is going in D for most of the time and Nigthningale sings in D too.
This is from my project where I made the music to Fritz Langs soundless (mute) film Metropolis from the year 1926 .
This is my first mystical piece from 1990 or something. It is build by a bas vamp that goes in both frygian and hexatoinian modes
This piece is a "stolen" one. I stole it from mr Wilcox who was a programmer at the Cool Edit.
"Audete gaudete Christus est natus
ex Maria virgine , gaudete!"
Tämä on vanhan joulumessun alkusanat.