Rauhallinen ja meditatiivinen biisi, jossa valtameren hitaan aallokon äänet nivoutuvat Lenan kauniisiin syntetisaattoreihin ja kelloihin.
Tämä on hyvin rauhallinen ja lempeä biisi, joka on saanut inspiraationsa J.S. Bachin Goldberg-muunnelmien Aria-osasta. Lena Selyaninan polyfoniset pianoimprovisaatiot ja rauhalliset urkuosiot luovat kosmisen kauniin ilmapiirin ja rauhoittavan tunnelman, johon on helppo rentoutua ja vaikka nukahtaakin.
Rauhallinen ja luonnonläheinen ambient-kappale, joka on saanut inspiraationsa Norjan Lofoottien upeista maisemista.
Sinihohtoisten taivasta koskettavien ylänköjen inspiroima ambient-biisi.
Kaudis adagio laajemmasta Ground Zero -työnimellä kulkevasta teoskokonaisuudesta, joka keskittyy Hiroshiman pommitukseen 6.8.1945.
Aavojen arojen inspiroima lempeä ja atmosfäärinen ambient-biisi. Yhteistyössä Lena Selyaninan kanssa. Biisin säveltänyt Lena on asunut ja työskennellyt aloittelevana musiikinopettajana vuoden verran Kazakstanin arojen venäjänpuoleisessa osassa, joten ympäristö on hänelle hyvin tuttu.
Tässä Schubertin musiikin inspiroimassa kauniissa blueshenkisessä kappaleessa vaelletaan talvisissa sielunmaisemissa Lena Selyaninan pianon ja Mahmoud el Kipikapin kitaran upealla säestyksellä. Yhteistuotantoa Lena Selyaninan kanssa tulevalta Vienna Blue-albumilta.
Tulevan Schubertin inspiroiman albumin satoa yhteistyössä Lena Selyaninan kanssa. Pianon johdattelemana liikutaan vapaasti ja häpeämättömästi klassisen romantiikan, avantgarden ja ambientin leikkaavilla vyöhykkeillä.
Doppelgänger [Wikipedia]:
Monissa kulttuureissa on uskottu, että jokaisella ihmisellä on jonkinlainen kaksoisolento tai varjoihminen. Tämä kaksoisolento voi asua maan alla toisessa, omaamme suuresti muistuttavassa todellisuudessa, ehkä jopa pää alaspäin, tai se voi asua henkitodellisuudessa. Kaksoisolento saattaa myös olla eri ajassa kuin varsinainen...
Barokki ja disko kohtaavat tässä iloisessa elämän ja rakkauden ylistyksessä, joka on sovitettu klassiseen symmetrisen rondoformaattiin.
Lena Selyaninan piano loihtii pehmeitä ja sinisiä tunnelmia tässä rauhallisessa blues/jazz-balladissa. Tulevan Schubert-teemaisen albumin materiaalia - ollaanko tässä kenties nykyajassa sateisessa Wienissä Schubertin haudalla, vai Schubert itsekö vaeltaa 1820-luvun loppupuolella Wienin sateisia katuja tietoisena tulevasta kohtalostaan?
Tässä hivelevän kauniissa uusklassis-avantgardistisessa biisissä Napoleon Bonaparte ja Emily Brontë kirmailevat 1800-luvun kesäisillä gallialaisilla nummilla pohdiskellen filosofisia kysymyksiä, mm. tuolloin jo varsin kehittyneen sveitsiläisen käkikelloteollisuuden mahdollisia vaikutuksia Jean-Luc Godardin tulevaan elokuvataiteeseen.
Tämä valssi lähtee liikkeelle romanttisen kauniisti ja syvämietteisesti ja kiihtyy loppua kohden can-can-henkiseksi aisti-iloitteluksi.
Tämä on vahvasti romantiikan hengestä ammentava kaunis pianokappale. Tulevan Vienna Blue -albumin biisejä, yhteistyössä Lena Selyaninan kanssa.
Tämä on Franz Schubertin Winterreise-laulusarjan samannimisen päätöskappaleen inspiroima biisi, joka rakentuu Lena Selyaninan syväluotaavan kuulakkaiden pianoimprovisaatioiden ympärille.
Tässä ruotsalaisartisti Fragsin Soundmanin binauraalimikeillä kenttä-äänittämään kävelyretkeen ja Lena Selyaninan kauniisiin pianoimprovisaatioihin rakentuvassa biisissä liikutaan kirkkaan kuulakkaissa tunnelmissa luonnon keskellä.
Tämä on kenttä-äänitysmateriaalin ja tummahkojen Bachin Siciliana-variaatioiden päälle rakentuva kokeellinen ambienttibiisi, jossa matkataan Malaysian Airlinesin lennolla Kuala Lumpur - Sydney. Kenttä-äänitykset Electroteque, biisi yhteistyössä Lena Selyaninan kanssa.
Tämä on tummanpuhuvan ambientti särkyvän sielun sielunmessu, joka ammentaa temaattisesti Ingmar Bergmanin samannimisestä elokuvasta ja sen skitsofreniaa sairastavan päähenkilön dialogeista/monologeista Jumalan kanssa. Taustoissa on mukana samaa kuorosoundia kuin Cosmic Lullabies -albumin Bell Meditationissa ja Andromedassa, mutta tässä se yhdessä urkujen ja prosessoitujen saksofonien kanssa virittää pikemminkin tietynlaista tajunnanvirtaa kuin luo meditatiivista atmosfääriä. Tehty yhteistyössä Lena Selyaninan kanssa.
Tämä on puhdas meditaatiobiisi, jonka perustana ovat suuret kellot, jotka soivat ja resonoivat minuutin verran kunkin iskun jälkeen. Kellojen taustalta nousee esille avaruudellisen eteerisiä mutta samalla oudon aistillisesti väreileviä kaikuja mystisestä ortodoksisesta kuoroperinteestä. HUOM! Tämä on kappaleen pitempi albumiversio, jossa on loppupuolella mukana myös kirkkaita, korkeataajuisia meditaatiokelloja.
Tämä on puhdas meditaatiobiisi, jonka perustana ovat suuret kellot, jotka soivat ja resonoivat minuutin verran kunkin iskun jälkeen. Kellojen taustalta nousee esille avaruudellisen väreileviä kaikuja mystisestä ortodoksisesta kuoroperinteestä.
Tämä biisi on Lena Selyaninan kanssa yhdessä tekemämme kontribuutio Mikserin Suureen avaruusprojektiin. Biisin lähtökohtana oli Lenan teemaa varten soittama upea impressionistinen pianoimprovisaatio "sävellajeista sinisimmässä" eli Gis-mollissa. Tämän improvisaation ympärille rakensimme sitten erilaisista ambienteista aineksista äänimailman, jonka voisi tulkita vaikkapa luotaimen laskeutumisen kaltaiseksi symboliseksi sukellukseksi läpi Neptunuksen unenomaisten, vaihe vaiheelta tiivistyvien kaasukerrostumien aina alas sen kiviseen ja metalliseen ytimeen saakka.
Tämä on Bell Meditationille tyylillisesti sukua oleva kosminen ja meditatiivinen biisi, jonka teemana on majesteettinen naapurigalaximme.
Meditatiivinen ja vähän mystinenkin biisi tulevalta ambient-albumilta, jonka musikaalisena inspiraationa ovat Dmitri Shostakovichin preludit pianolle. Tule keinumaan salaiseen puutarhaan, meditaatioon...
Kappale tulevalta Lena Selyaninan kanssa tehdyltä ambient-albumilta, jonka musikaalisena inspiraationa ovat olleet Dmitri Shostakovichin pianopreludit ja yleisenä teemana lapsuuden fantasiat, ilot, pelot ja maagiset kokemukset. Innoitusta ja ääniä on saatu myös lapsuusteemaa sivuavista elokuvista, tämän kappaleen osalta Ingmar Begmanin elokuvasta Fanny & Alexander.
Viimeinen onnellinen päivä ennen alkavaa sotaa... tai vertauskuvallisesti viimeinen lapsuuden päivä. Pian julkaistavan Nangilima-albumin materiaalia, yhteistyössä Lena Selyaninan kanssa.
Tässä lisää tulevan Shostakovichin pianopreludien inspiroiman ambient-albumin satoa. Tämä tarina vie meidät lumotun metsän halki pimeään ja vähän pelottavaankin Pan-jumalan luolaan, jossa tämä vanha luonnon- ja aistienläheinen jumalhahmo esittää oman groteskinkauniin tanssinsa. Yhteistyössä Lena Selyaninan kanssa.
Tässä neljäs ja todennäköisesty myös nimibiisi tulevalta Dmitri Shostakovichin pianomusiikin inspiroimalta ambientalbumilta, jonka olen tehnyt yhdessä Lena Selyaninan kanssa. Tässä kappaleessa mennään Leijonamielen veljesten tummasävyiseen maailmaan ja sen kohtalonkysymysten äärelle. Palvelkoon tämä biisi myös virtuaalisena maljankohotuksena satavuotiaalle satutädille Astrid Lindgrenille, jonka uskomattomasta mielikuvituksesta myös Leijonamielen veljesten tarina aukeni.
Claude Debussyn "Reflets dans l'eau"-pianoteoksen inspiroima 23-minuuttinen ambienttibiisi, jossa liikutaan veden heijastuksissa ja äänimaailmoissa. Tämä on raita 1 Lena Selyaninan kanssa tehdyltä albumilta Echoes from an Engulfed Cathedral [mt011].
Claude Debussyn Mouvement-pianokappaleen inspiroima biisi... lähtee liikkeelle hyvin levollisena ambienttina, josta nousee vähitellen esille sykkivämpää liikettä. Mukana myös kultaiseen leikkaukseen perustuvia harmonisia jujuja. Tämä on raita 2 Lena Selyaninan kanssa tehdyltä albumilta Echoes from an Engulfed Cathedral [mt011].
Claude Debussyn "La Cathédrale engloutie"-kappaleen ja sen taustalla olevan Ysin kaupungin tarun inspiroima ambient-matka syvyyksiin ja menneeseen aikaan, jolloin kaupunki vielä sykki elämää. Biisissä on ääniarkkitehtuurin hengessä rakennettu pitkä meditatiivinen katedraali-osio, jonka holveissa leijuu mezzosoprano Natalie Maslov-Evansin kauniista ääninäytteestä luotu eteerinen kuoro. Lisää mereltä valloitetusta ja sittemmin mereen uponneesta Ysin kaupungista sekä sitä hurjaan tyyliin emännöineestä Dahut-prinsessasta:...
Biisin koko nimi: I used to talk to you all the time (even though I was alone). Näyte Docin ja Lena Selyaninan albumilta "Noble, Sentimental & Ambient Waltzes" (Musictrade MT008, maaliskuu 2006). Tämä albumi sai inspiraationsa Maurice Ravelin sarjasta valsseja pianolle. Musiikki on pohjaviritykseltään tummaa meditatiivista ambienttia, jonka päälle Lenan sielukas ja koskettava piano rakentaa omat tarinansa ja äänikudoksensa. Ravelin valsseissa on luonnostaan tietty draamattinen pohjavire; tätä draaman läsnäoloa syventävät huokaukset, äänet ja kuiskaukset Wim Wendersin,...
Biisin koko nimi: That fine line from your ear to your chin (is not so obvious anymore). Näyte Docin ja Lena Selyaninan albumilta "Noble, Sentimental & Ambient Waltzes" (Musictrade MT008, maaliskuu 2006). Tämä albumi sai inspiraationsa Maurice Ravelin sarjasta valsseja pianolle. Musiikki on pohjaviritykseltään tummaa meditatiivista ambienttia, jonka päälle Lenan sielukas ja koskettava piano rakentaa omat tarinansa ja äänikudoksensa. Ravelin valsseissa on luonnostaan tietty draamattinen pohjavire; tätä draaman läsnäoloa syventävät huokaukset, äänet ja kuiskaukset Wim...
Biisin koko nimi: And if I have no love (I will be nothing). Näyte Docin ja Lena Selyaninan albumilta "Noble, Sentimental & Ambient Waltzes" (Musictrade MT008, maaliskuu 2006). Tämä albumi sai inspiraationsa Maurice Ravelin sarjasta valsseja pianolle. Musiikki on pohjaviritykseltään tummaa meditatiivista ambienttia, jonka päälle Lenan sielukas ja koskettava piano rakentaa omat tarinansa ja äänikudoksensa. Ravelin valsseissa on luonnostaan tietty draamattinen pohjavire; tätä draaman läsnäoloa syventävät huokaukset, äänet ja kuiskaukset Wim Wendersin, Ingmar Bergmanin,...
Biisin koko nimi: As soon as I close my eyes (I can’t recall what my face is like). Näyte Docin ja Lena Selyaninan albumilta "Noble, Sentimental & Ambient Waltzes" (Musictrade MT008, maaliskuu 2006). Tämä albumi sai inspiraationsa Maurice Ravelin sarjasta valsseja pianolle. Musiikki on pohjaviritykseltään tummaa meditatiivista ambienttia, jonka päälle Lenan sielukas ja koskettava piano rakentaa omat tarinansa ja äänikudoksensa. Ravelin valsseissa on luonnostaan tietty draamattinen pohjavire; tätä draaman läsnäoloa syventävät huokaukset, äänet ja kuiskaukset Wim...
Näyte Docin ja Lena Selyaninan albumilta "Noble, Sentimental & Ambient Waltzes" (Musictrade MT008, maaliskuu 2006). Tämä albumi sai inspiraationsa Maurice Ravelin sarjasta valsseja pianolle. Musiikki on pohjaviritykseltään tummaa meditatiivista ambienttia, jonka päälle Lenan sielukas ja koskettava piano rakentaa omat tarinansa ja äänikudoksensa. Ravelin valsseissa on luonnostaan tietty draamattinen pohjavire; tätä draaman läsnäoloa syventävät huokaukset, äänet ja kuiskaukset Wim Wendersin, Ingmar Bergmanin, Krzysztof Kieslowskin ja Andrei Tarkovskyn ylevistä ja...
Tämä on näyte Docin and Lena Selyaninan toiselta yhteiseltä albumilta An Island of Joy (In a Sea of Electronic Dreams) [Musictrade MT004]. Albumi sai inspiraationsa Claude Debussyn vesiaiheisista pianosävellyksistä, tämän biisin pohjana on 'Danseuses de Delphes'. Musiikki on pohjavireeltään syvää, meditatiivista ambienttia ja soveltuu miellyttäväksi taustamusiikiksi esim. rentoutumiseen ja meditaatioon. Mutta näiden 'syvien vesien' päällä on myös kevyempiä ja leikkisämpiä musiikillisia ja soundillisia kerrostumia, jotka heijastelevat veden elementin mysteerejä,...
Tämä on näyte Docin and Lena Selyaninan toiselta yhteiseltä albumilta An Island of Joy (In a Sea of Electronic Dreams) [Musictrade MT004, marraskuu 2005]. Albumi sai inspiraationsa Claude Debussyn vesiaiheisista pianosävellyksistä, tämän biisin pohjana on 'Voiles'. Musiikki on perusvireeltään syvää, meditatiivista ambienttia ja soveltuu taustamusiikiksi esim. rentoutumiseen ja meditaatioon. Mutta näiden 'syvien vesien' päällä on myös kevyempiä ja leikkisämpiä musiikillisia ja soundillisia kerrostumia, jotka heijastelevat veden elementin mysteerejä, intiimiyttä ja...
Tämä on näyte Docin and Lena Selyaninan toiselta yhteiseltä albumilta An Island of Joy (In a Sea of Electronic Dreams) [Musictrade MT004, marraskuu 2005]. Albumi sai inspiraationsa Claude Debussyn vesiaiheisista pianosävellyksistä, tämän biisin pohjana on 'L'isle joyeuse'. Musiikki on pohjavireeltään syvää, meditatiivista ambienttia ja soveltuu miellyttäväksi taustamusiikiksi esim. rentoutumiseen ja meditaatioon. Mutta näiden 'syvien vesien' päällä on myös kevyempiä ja leikkisämpiä musiikillisia ja soundillisia kerrostumia, jotka heijastelevat veden elementin...
Näyte Docin ja Lena Selyaninan ensimmäiseltä yhteiseltä albumilta Distant Transmissions (Ambient Reflections on Bach) [MT002,heinäkuu 2005], joka sisältää J.S. Bachin musiikkiin pohjautuvaa tummahkoa meditatiivista space ambienttia.
Näyte Docin ja Lena Selyaninan ensimmäiseltä yhteiseltä albumilta Distant Transmissions (Ambient Reflections on Bach) [MT002, heinäkuu 2005], joka sisältää J.S.Bachin musiikkiin pohjautuvaa tummahkoa meditatiivista space ambienttia.
Näyte Docin ja Lena Selyaninan ensimmäiseltä yhteiseltä albumilta Distant Transmissions (Ambient Reflections on Bach) [Musictrade MT002, heinäkuu 2005], joka sisältää J.S.Bachin musiikkiin perustuvaa tummahkoa meditatiivista space ambienttia.