runo: Kaarlo Sarkia. Sävellys about vuodelta 2004, lisätty postuumisti sarjaan '7000 yötä', koska runossa mainitaan, että "yöilma sisään kasteinen käy silmästä ikkunan"
Teksti: Dzhamyang khyentse tshökyi lodrö, suom. Juha Anttonen ja Risto Hakulinen.
Sävelsin tämän ihan toiseen kokonaisuuteen, ‘buddhalaisia tekstejä’, mutta päätin että sen voi sisällyttää myös 7000 yöhön, koska siinä mainitaan pimeys ("samsaran ja nirvanan pimeys") ja lisäksi koska siihen tuli mukaan yötä paikoitellen (laajaan keskiosaan).
Teksti: Kirjasta Dharmakustannus: Milarepa, kokoelma sadastatuhannesta laulusta, suom. Eija-Rita Pietilä.
Puheooppera 'Milarepa' säv. ja äänitys 2012, katkelma lisätty postuumisti sarjaan 7000 yötä
In the moonlight
orange is the new black
in the moonlight, in the moonlight.
In the moonlight, in the moonlight
Blue is the warmest color.
Tein kappaleen vuonna 2009, liitetty postuumisti sarjaan 7000 yötä. (Äänitys tammikuu 2016).
Teksti on parin lauseen katkelma Marcel Proustin 'Kadonnutta aikaa etsimässä, Swannin rakkaus'
Teksti: Erlend Loe suom. Outi Menna, kirjasta 'L'.
Laulu kertosäkeessä: Unna
Tekstikatkelma on aivan pieni, mutta halusin katsoa mitä siitä tulee läpi levittämällä biisiä yli 5-minuuttiseksi. Mielestäni se ei laimentunut, Loen teksti on täyttä tavaraa.
Kappas kun on tähän asti tultu eikä tätä ole tullut tehtyä. Tämä on mun harjoittaman/elämän yön peruskaava, taustarakenne tai algorytmi soivassa muodossa. Se kuulostaa siksi varmaan tällaiselta matemaattiselta, eksaktilta ja elektroniselta. Eli se ei kuvaa tunnelmaa vaan ikäänkuin tämän perus-yöni kemiallista kaavaa.
Tämä on äänimandala. Tai siis olen yrittänyt muuttaa musiikiksi kaikkein korkeimman mandalan. Ja ottakaa huomioon, että yritystä on auttanut se, ettei kyseinen mandala ole abstrakti, EI siis mitään taivas-äärettömyys-tyhjyys-puhtaus-sanoinkuvaamattomuus -juttua. No, tämän kaikenhan pitäisi tulla selväksi jos vaivautuu kuuntelemaan ;)
Vanhoja äänityksiä, ja biisit joskus vuodelta 1999-2001. Lisätty postuumisti sarjaan "7000 yötä"
Tämä ja 19 seuraavaa -> Tein sarjan mielentiloista/tunteista, joita olen katsellut sisäavaruudessa. Koska musiikkina vaikeatkin tunteet voidaan kokea nautittavina.
Uskonnot jähmettyneinä ja institutionalisoituneina eivät välttämättä autakaan aina tutkimaan tietoisuutta ja näkemään asiat uudessa valossa, pyhinä, vaan voivat muuttua sokeaksi uskoksi, vallan välikappaleeksi tai rahastukseksi. Tällöin ne voivat toimia mielen pimenteinä. Teos on sävellys syntetisaattorille ja pianolle (toivon mukaan saan joskus sovitettua sen sinfoniaorkesterille ja syntetisaattorille). Syntetisaattori mustilla koskettimilla muodostaa "kalterit", piano soittaa valkoisia koskettimia pyrkien vapautumaan "kaltereitten" alta.
Proosaruno: Aulikki Oksanen. Äänitetty minidisc-soittimella vuonna 2004, lisätty postuumisti sarjaan "7000 yötä".
Runo: Laurie Anderson. Tämä sävellykseni on tribuutti Laurie Andersonille.
OH CAROL, WHEN I'M NOT SAFE YOU'RE NOT SAFE
AND NOW YOU REALLY ARE IN A TOTAL ANIMAL SOUP OF TIME
Jatkoa 'Luciferin' ja 'Barnabaksen' aloittamaan sarjaan. Nämä ovat yöpersoonallisuuksia.
Halusin toteuttaa vanhan ideani äärettömyyden askeleista, ja päätin että se voi tulla tähän sarjaan jos se kuvaa miinusmerkkistä äärettömyyttä (siis jos ajatellaan, että on plusmerkkinen äärettömyys nollasta eteenpäin, miinusmerkkinen nollasta taaksepäin).
Runo: Sergei Jesenin / lisäys: Vladimir Majakovski. Tässä kokeilen venäjää... Privet vsem! Runo on surullinen, hiukkasen filosofinen itsemurhaviesti Jeseniniltä.
Lyhyt versio LOL (pitkässä versiossa jokainen osuus kestää äärettömyyden)
Unessa saatu aihe, ja Tähtinainen oli vähintäänkin puolijumalatar LOL. Hänen pitäisi tulla näkyväksi jos ei niinkään kuuntele musiikkia, vaan katsoo mitä se generoi tajuntaan.
Tässä käytetään oikeita kelloja osana soittimistoa. Laskettu informaation pohjalta, jota en ole käyttänyt missään muussa.
Pohjautuu matemaattiseen kaavaan, mutta hiukan enemmän improvisoiden. Sisältää katkelman länsislaavilaisesta kansanlaulusta. Lähetetään myötäelävät tunteemme Ukrainaan.
Tein tämän säestyksen sellaiseksi, että se toimisi itsenäisenäkin teoksena.
Improvisaatio, taustalla jälleen matemaattinen pohjatyö (eri maailma, eri algorytmi kuin Yö 1)
HUOM! HUOM! HUOM! Tämä latautuu nykyään niin hitaasti, että tein seuraaville sävellyksille uuden Mikseri-projekti-sivun \'7000 yötä JATKO\'. Eli siellä kaikki seuraavat teokset.